Internet toegang via nieuwste Premium rSAP carkit?

andrehj

Forumguru
Op diverse plaatsen lees ik dat de nieuwste rSAP carkit (de versie die ook het oude HFP ondersteunt) nu ook gebruikt kan worden voor internet toegang.
In een Duits forum las ik dan weer dat dit via Bluetooth zou gaan. Dat klinkt erg interessant :24:
Weet iemand hier meer van? Zijn er al mensen die dit aan de praat hebben? Een welke telefoons ondersteunen dit? Of werkt dit alleen voor laptops?

andrehj

Forumguru
Internet toegang met MJ2012 premium carkit (via rsap) werkt!

Na meer dan een jaar kan ik nu op mijn eigen vraag antwoorden: Succes!:super:
Vanavond een uurtje met laptop en smartphone op schoot in de S2 gezeten, en het werkt!
Netjes de gebruiksaanwijzing gevolgt (pagina 155)
- Eerst de naam van het accesspoint ingegeven (was bij mij (simyo netwerk) "basicinternet")
- Daarna de laptop via bluetooth met de carkit verbonden. Zorg wel voor dat je dan via WIFI nog een internetverbinding hebt, want hij gaat via windowsupdate allerlei ontbrekende drivers downloaden. Verbinden was ook best een uitdaging, omdat je maar heel weinig tijd hebt om via het scrollwieltje de key in te toetsen, maar ook dat lukt na een paar pogingen.
- Daarna was kon ik gewoon een dial-up networking verbinding (via Bluetooth) maken met de carkit.
En een werkende internetverbinding was een feit.

Groot nadeel:
De snelheid. Via speedtest even de snelheid gemeten, en de download was maar 38 kB/s en de upload slechts 10 kB/s. :shocked:
Bovendien is het veel makkelijker (en sneller) om (die paar keer dat je via een ander apparaat in de auto wilt internetten) gewoon de smartphone even via HFP met de carkit te verbinden en dan in de smartphone een WIFI accesspoint te emuleren.

Bottomline: Leuk dat het kan maar je hebt er geen zak 'an.

Giaccotto

Nieuw lid
Kijk aan! Dat is dan ook duidelijk. Heb je toevallig ook een idee hoe ik dat RSAP uit krijg? Ik kan nu geen gebruik maken van mijn data abonnement, en daarmee moet ik Spotify ook altijd in offline modus gebruiken.

Niet echt fijn!

Vreemde is dat ik soms niet RSAP gebruik, maar daar heb ik zelf geen invloed op. Ik heb als telefoon een Samsung Galaxy S2.

Ik begrijp even niet wat er nu gemaakt wordt.
Je connect je telefoon aan de BT carkit, daarna je laptop aan de carkit en kan dan op internet via je auto? die dan via je telefoon dat weer doet?

andrehj

Forumguru
Normaal heb je, als je telefoon via RSAP verbonden is, geen internet meet op je telefoon. Met behulp van dit bluetooth gebeuren werkt je carkit als een bluetooth internet access point, en kun je daarmee mbv een laptop of tablet pc op internetten.

Bovenaan Onderaan