Introducing ...

dutchman79

Senior Member
Ter introductie:

Floris, 34 jaar, woonachtig in het donkere zuiden van het land ( hoogste punt van het (vaste land) van Nederland) :cool:

Voorheen in Duitsland werkzaam als software ontwikkelaar, nu als software consultant voor een Nederlands bedrijf, echter grotendeels ook in Duitsland onderweg.

Getrouwd, 1 dochtertje van bijna 9 maanden en nog nooit een auto van de zaak gehad.
Privé rijden we een VW Golf 5 uit 2008 met de kleinste benzinemotor. (1.4 16V, 80 pk)

Omdat mijn vrouw deze voor haar werk gebruikt, rijd ik momenteel nog tijdelijk in een spiksplinternieuwe VW Golf 7, 1.2TSI als overbrugging naar de in midden december bestelde nieuwe Octavia Combi EBL.

Ongelofelijk wat voor een ontwikkeling een Golf van model 5 naar 7 doorgemaakt heeft en wat een verschil qua rijden met deze benzinemotor met turbo !

Daarom ben ik heel erg benieuwd naar de rijervaring in de Skoda.
Specs:

Leverdatum Woensdag 26 maart in Dordrecht:
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline | Cappuccino Beige Metallic | 18 inch Golus| Sunset | DAB | Hill Hold | neerklapbare passagiersstoel | Elektrische achterklep | Geen merk- en type aanduiding achterklep | reclameloze nummerborden

En toen was het ter beschikking gestelde budget op.:cool:

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom Floris! Je bent van een goed bouwjaar ;) Alvast gefeliciteerd met je nieuwe Octavia en sterkte met wachten die laatste paar dagen!

dutchman79

Senior Member
Welkom Floris! Je bent van een goed bouwjaar ;) Alvast gefeliciteerd met je nieuwe Octavia en sterkte met wachten die laatste paar dagen!

Ha ha thanks.
Ben wel benieuwd hoeveel verschil qua rijden er tussen de Octavia Combi en mijn tijdelijke Golf 7 met dezelfde motor zal zijn.

Raar maar waar, dacht ergens gelezen te hebben dat de combi lichter is?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De golf zou afhankelijk van de uitvoering wat meer premium over kunnen komen, maar aangezien jij een Elegance Businessline krijgt verwacht ik dat niet, een O3C is in mijn optiek veel meer auto dan een golf met vergelijkbare motorisatie, GTI en R uitgezonderd, dat zijn echt wel barre machines zeker als ze een chip kuurtje hebben ondergaan ;)

dutchman79

Senior Member
De golf zou afhankelijk van de uitvoering wat meer premium over kunnen komen, maar aangezien jij een Elegance Businessline krijgt verwacht ik dat niet, een O3C is in mijn optiek veel meer auto dan een golf met vergelijkbare motorisatie, GTI en R uitgezonderd, dat zijn echt wel barre machines zeker als ze een chip kuurtje hebben ondergaan ;)

De Golf heeft alleen een Executive pakket, vind dit echter al een luxe auto :-), dus zal denk ik niet meer uit de Skoda willen uitstappen.

Vind de navigatie in de Golf echter wel slecht, vooral voor een auto met een flinke nieuwprijs. ( ben een Tom Tom Go gewend)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De Navis van VW en Skoda zijn op de naam na vrijwel identiek, helaas is het minder perfect als een TomTom :(

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Floris. De auto wordt in Dordt geleverd vanwege de leasemaatschappij? In elk geval heb je direct een mooie rit naar huis vanuit Dordt naar Vaals.

dutchman79

Senior Member
:bloemen:Welkom Floris. De auto wordt in Dordt geleverd vanwege de leasemaatschappij? In elk geval heb je direct een mooie rit naar huis vanuit Dordt naar Vaals.
Mijn werkgever koopt de auto en zit zelf in Dordrecht, waar ook al eens een vorige generatie Skoda Combi als auto van de zaak voor een andere collega gekocht is. Denk dat ze daar de beste prijs gekregen hebben, vandaar.

Canon-Eye

Forumguru
Met een tomtom en een Swing radio of zo ben je stukken voordeliger uit, veel beter uptodate qua kaartmateriaal en satelliet-updates én vermoedelijk veel minder tijd kwijt aan politieaangiftesen reparaties na inbraak en diefstal...:D

Izonix

Nieuw lid
Vergeet vooral niet om straks een uitgebreide fotoreportage te posten, Floris!
Ik ben namelijk wel erg benieuwd hoe mijn O3C er uit gaat zien. Op details na is die namelijk identiek... :pardon:

RefleCs

Forumguru
Klinkt goed! Ik heb nu tijdelijk het vorige model Octavia met een 1.2TSI en ik moet zeggen dat ik positief verbaasd ben over die combinatie.

dutchman79

Senior Member
Vergeet vooral niet om straks een uitgebreide fotoreportage te posten, Floris!
Ik ben namelijk wel erg benieuwd hoe mijn O3C er uit gaat zien. Op details na is die namelijk identiek... :pardon:
Zal ik zeker doen, echter jouw specs zijn toch net iets mooier.
Panoramdak, I rest my case.....:thumbsup:

dutchman79

Senior Member
Klinkt goed! Ik heb nu tijdelijk het vorige model Octavia met een 1.2TSI en ik moet zeggen dat ik positief verbaasd ben over die combinatie.
Ja, rij met deze motor nu in een Golf 7 en vind het echt lekker rijden. Voor mij was het een gok, wilde eerst de 1.4 TSI benzine in de Skoda, echter de 25% bijtelling vond ik toch te gortig.

Achteraf een goede keuze.

Bovenaan Onderaan