Introductie

MKS

Lid
Heren, (dames?)
Ik rij sinds deze week ook een octavia combi. Tis een 2.0 TDI, in de enige echte kleur, zwart.
smirk.gif

In de uitvoering Elegance, met wat opties. Xenon, PDC, overal sensoren voor, 17 " velgjes, Audience met sound system. Geen idee wat standaard is en wat extra is, maar de kofferruimte is iig luxe uitgevoerd.

Dit is mn eerste Skoda, kom uit een Laguna. Wel ff wennen, wat rauwere diesel, wel sterk. Ben nog ff aan het worstelen met zithouding en stoelinstellingen.
Al die opties zijn wel leuk, maar dat went snel denk ik.

Als ik er met net zo veel plezier in rij als in de Lag mag ik niet mopperen...

Henny

Actief lid
Denk ook wel dat ie gaat bevallen, veel plezier ermee. Wellicht minder problemen dan wat je van de Laguna's hoorde de laatste jaren, maar misschien ben jij daarvan gevrijwaard gebleven.
Maar waarom hebben al die zwartrijders het altijd over "de enige echte kleur" ... pffff ik vind het juist de enige (non)kleur die haast bij geen enkele auto mooi uitkomt! Alle mooie lijnen verdwijnen. Bekijk eens het verschil tussen een zwarte en een zilveren versie van één van de allermooiste auto's ooit: de Peugeot 406 coupé, een wereld van verschil. Maak het eens vrolijker op de weg en beken kleur!
En ja er zijn af en toe ook dames hier, helaas worden die gemakkelijk overgeslagen.

___JC___

Forumguru
Elke auto heeft een bepaalde kleur waarin ie het mooist is. Een Peug 406 coupe in het zilver is prachtig maar kijk maar eens naar een zilveren Leon II. Das weer een stuk minder!

Wat voorbeelden van auto's en de beste kleur naar mijn mening:

Ferrari 360 Modena - rood
Volvo T5R - Geel
Oude M5 - Blauw
Nieuwe M5 - Zilver
M6 - Bordeauxrood
Audi RS6 - Zwart
Aston Martin DB9 - Groen
Octy RS - Wit

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Octy RS - Wit

[/ QUOTE ]
Dat is dus wel van dat simpele bestelbusjes wit.
Skoda noemt het "Candy White", dat kun je dus ook op bijvoorbeeld de O2 classic krijgen als je op de allergoedkoopste manier O2 wil rijden, erg basic dus.
Had Skoda daar nu Parelmoer wit voor genomen dan had het klasse gehad, zeker gezien de trend met snel/duur materieel op autobeurzen de laatste tijd (zie Autoblog).

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Elke auto heeft een bepaalde kleur waarin ie het mooist is. .... maar kijk maar eens naar een zilveren Leon II. Das weer een stuk minder!

[/ QUOTE ]
Dat bewijst maar weer ten overvloede het verschil in smaak. Zilver vind ik juist 1 van de beste kleuren voor de Leon2, daar zie je de lijnen tenminste mooi uitkomen.
Enne een Audi RS .... altijd een blauwe! Maar tegenwoordig maakt het weinig uit, de eventuele schoonheid van de auto wordt toch verknald door die verschrikkelijke neus.
Maar dit alles was even
ot.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

Maar waarom hebben al die zwartrijders het altijd over "de enige echte kleur" ... pffff ik vind het juist de enige (non)kleur die haast bij geen enkele auto mooi uitkomt! Alle mooie lijnen verdwijnen. Bekijk eens het verschil tussen een zwarte en een zilveren versie van één van de allermooiste auto's ooit: de Peugeot 406 coupé, een wereld van verschil. Maak het eens vrolijker op de weg en beken kleur!

[/ QUOTE ]

Ik ben het volledig met je eens Henny. Zwart is absoluut geen kleur. Meer kleur op de weg zou zeer welkom zijn. Hoewel ik erg trots ben op mijn Cappucino Beige Fabia, moet ik eerlijk toegeven dat het niet echt een kleur is. Maar alles beter dan zwart!

___JC___

Forumguru
Wat betreft kleur ben ik het over het algemeen met Henry Ford eens.
"Je kunt je auto in elke kleur krijgen die je maar wilt....als het maar zwart is."
489.gif

Bovenaan Onderaan