Introotje...

RVST

Lid
Hallo allemaal,

Ik zal me ook hier even voorstellen (ik heb dat bij Skodaforum.eu al gedaan).

Jarenlang heb ik diverse modellen van Toyota gereden, maar als je weer eens een auto wilt vervangen kijk je ook naar andere mogelijkheden. :arghh:
Eén daarvan was een Skoda, en aangezien we wat meer power en luxe/ruimte wilden hebben we gekozen voor de Superb II van begin 2011. Daarnaast willen we eens experimenteren met een caravan, om te kijken of dat bevalt. Deze Skoda gaat daar prima bij helpen ...:thumbsup: Al een caravantraining gedaan in Lelystad en dat is goed bevallen.
In het algemeen gebruik ik de auto voor woon-werk verkeer (heerlijk zo'n DSG-7), maar juist ook voor vakanties is het lekker.

Groet, René

CDK

Forumguru
Welkom René alias @RVST, dank voor je intro en gefeliciteerd met je S2, heerlijke auto om km's met je caravan mee te maken, een tip van mijn kant, laat ff je DSG 7 met VCDS checken op koppelingsslijtage, zeker als je veel met een caravan onderweg bent, forumleden kunnen je hier mee van dienst zijn ( @ertromp en @Antera bijvoorbeeld ) daarna zou ik een kleine investering doen bij TVS Engineering / DSG Dokter om de DSG software aan te laten passen en overmatige slijtage van de 2e koppeling te voorkomen. Je zult merken dat daarna je auto nóg veel lekkerder rijdt én schakelt ;) Je krijgt trouwens 10% korting als je aangeeft lid te zijn van dit forum :) Heb je verder nog info over motorisatie en nog een fotootje voor ons in de aanbieding?

Greetz Corné

RVST

Lid
Agressief blok :jaja: ? Mwa, ik heb eens bij 100 Km het gaspedaal volledig ingetrapt en ik moet zeggen dat mijn wangen ineens rare rimpels kregen. Niet dat ik zulke losse wangen heb, maar de versnelling is inderdaad stevig ...:sterretjes:
Maar goed, ik ben best wel een rustige rijder, maar een beetje power is niet verkeerd ! En straks bij de caravan...:yeehaa:

RVST

Lid
Maar goed Corné, als ik zo jouw handtekening zie : 3.6 FSI V6, chiptuning ?:dankje:
Ik vraag me af wat er gebeurt als jij eens het gas op de plank gooit; ik kan me voorstellen als je daar achter rijdt ...:wavecry:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@RVST ik mag niet klagen inderdaad, maar een geblazen motor (turbo en / of compressor) geeft een andere beleving als een atmosferisch blok zoals die van mij, 0-100 gaat zo, dit was voor de tuning overigens ;)

CDK

Forumguru
een compressor zit in m'n koelkast @Joske ;) dit was voor de tuning, maar is dat trouwens realistisch om te meten vanaf een video?

RVST

Lid
Hallo allemaal :),

In mijn bericht van afgelopen mei gaf ik aan dat we de auto ook hadden gekocht voor de caravan. We zijn er inmiddels mee weggeweest (huurcaravan, 2 weken noord-nederland en noord-duitsland) en we kunnen wel zeggen dat we "om" zijn. Het caravannen bevalt uitstekend, maar wat nog meer bevalt is dat de Skoda niet echt in de gaten heeft dat er wat achter hangt :D. Blij dat ik voor een 1.8 TSI heb gekozen...
Wel was me bij de caravantraining aangeraden om de DSG niet op automaat te gebruiken als er een caravan achter hangt, maar gewoon met de versnellingen te werken. Dit in verband met mogelijke schade aan de bak. En dat gaat prima, je hebt er ook een goed gevoel bij wanneer je moet op- en terugschakelen.

We hebben inmiddels een caravan gekocht, dus die staat te popelen om de weg op te kunnen...

Groeten, René

Bovenaan Onderaan