iPhone in de O3: hoe (goed) werkt het?

OctaviaWest

Actief lid
Ik ontvang hopelijk binnen een drietal weken mijn langverwachte O3 combi. Tijdens het cruisen met deze nieuwe bolide zal mijn trouwe metgezel, mijn iPhone 4s, er uiteraard ook bij zijn.

Vandaar mijn vraag: Wat is er allemaal mogelijk met de iPhone icm de O3 (Amundsen)?

Handenvrij bellen uiteraard (dacht ik toch). Maar kan ik bellen vanaf de touchscreen? Krijg ik toegang tot mijn telefoonboek? Zie ik wie er belt op het scherm (met de naam uit het telefoonboek erbij)? Kan ik audio streamen via bluetooth? Nog andere leuke mogelijkheden? En hoe goed werkt het allemaal?

Hopelijk zijn er trotse O3-eigenaars die ook met een iPhone in hun broekzak lopen die mij leuk nieuws kunnen brengen.

MaRco2

Forumguru
Het schijnt dat alles kan.

Met een normale bluetooth GSM zie je het telefoonboek in het display (opvraagbaar en met touchscreen te bedienen, Columbus tenminste), naam kun je ook zien, maar of die automatisch tevoorschijn komt, durf ik niet te zetten (na het afsluiten is deze wel zichtbaar in het maxidot kleurenschermpje).

Wat voor standkachel komt er in (zie ik in het lijstje staan)?

CoesDoes

Forumguru
Heb niet alles getest tijdens de proefrit met een Columbus, maar handsfree bellen lukte in ieder geval en volgens mij zag ik ook het telefoonboek en de naam van de beller. Audio streamen via bluetooth lukte in ieder geval ook (weet even niet zeker meer of video ook lukte).

Flem_nl

Forumguru
Ik ontvang hopelijk binnen een drietal weken mijn langverwachte O3 combi. Tijdens het cruisen met deze nieuwe bolide zal mijn trouwe metgezel, mijn iPhone 4s, er uiteraard ook bij zijn.

Vandaar mijn vraag: Wat is er allemaal mogelijk met de iPhone icm de O3 (Amundsen)?

Handenvrij bellen uiteraard (dacht ik toch). Maar kan ik bellen vanaf de touchscreen? Krijg ik toegang tot mijn telefoonboek? Zie ik wie er belt op het scherm (met de naam uit het telefoonboek erbij)? Kan ik audio streamen via bluetooth? Nog andere leuke mogelijkheden? En hoe goed werkt het allemaal?

Hopelijk zijn er trotse O3-eigenaars die ook met een iPhone in hun broekzak lopen die mij leuk nieuws kunnen brengen.
Dit kan al jaren met de oude versies. Dus zou raar zijn als dit in de nieuwe niet op dezelfde wijze zou werken!

rudolfi

Forumguru
Met de iphone werkt hij goed hoor, ten minste bij mijn Bolero radio en telefoon pakket.
Namen komen in de display, als je een contact hebt toegevoegd dat synchroniseert hij je telefoonboek netjes, hij versterkt je ringtone en je kan ook bluetooth audio streamen.
Via de mfd recht voor je neus kan je ook de laatste oproepen bekijken en naar toe bellen en natuurlijk met voice control knop op het stuur kan je heel makkelijk iemand bellen.

OctaviaWest

Actief lid
Wat voor standkachel komt er in (zie ik in het lijstje staan)?

De gewone 'af fabriek' standkachel. Die is hier in België voor 990 euro (inclusief BTW) te bestellen op ambition en elegance. Ik denk dat ze Webasto gebruiken. Voor die prijs kan je 'm achteraf niet laten plaatsen.

@ anderen
Hé dat is goed nieuws! Nu gebruik ik de foon in combinatie met een Sony bluetooth autoradio (uit 2007) met slechts één regeltje op het scherm. Streaming audio werkt ok, maar bellen is spartaans: je ziet wel dat er iemand belt, maar niet wie. Opbellen is beperkt tot het laatst gekozen nummer herbellen en telefoonboek heeft ie al helemaal niet van gehoord.

Ik kijk ernaar uit om al die comfortfeatures wèl te hebben!

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Al je optie's van je eerste post werkt prima met de 4s...streamen werkt meteen en goed maar ik gebruik het niet ivm de slechtere geluidskwaliteit die bluetooth streaming met zich meebrengt. Vind je dit niet storend dan werkt de functie perfect. Bellen is met namen op het scherm ook als je gebeld wordt. Favorieten zijn makkelijk in te stellen en via maxidot kan je je laatst gebruikte nummers aanspreken.
Veel plezier alvast met de auto...

OctaviaWest

Actief lid
Veel plezier alvast met de auto...

Thanks! Het bluetooth-streamen geeft idd iets mindere kwaliteit (al valt dit met mijn Sony heel erg mee!), maar dit doe ik niet zo vaak, alleen als ik een webradio wil beluisteren. Ik denk dat de USB-stick bij mij de vaakst gebruikte geluidsbron zal zijn!

Altos

Banned
net zoals bij mij dus, maar vergeet de SD kaart niet, is mooi weggestopt en kan je mooi je "vaste" autoliedjes/albums opgooien en de USB sticks gebruiken voor wisselaudio...

RoelF

Forumguru
In je dashbordkastje.

img4_nouvelle_Octavia.jpg

RoelF

Forumguru
De handleiding zegt alleen dat ze adviseren om een eenledige sd kaart te gebruiken. dus geen adaptertjes zoals sdxc. maar het zal vast wel werken en met dat lostrillen zal het wel meevallen.

MeneerB

Forumguru
De handleiding zegt alleen dat ze adviseren om een eenledige sd kaart te gebruiken. dus geen adaptertjes zoals sdxc. maar het zal vast wel werken en met dat lostrillen zal het wel meevallen.

Ik gebruik een 16GB micro SD met een adapter. Soms moet ik hem even verwijderen en weer plaatsen om ervoor te zorgen dat het systeem hem weer ziet. Binnen kort stap ik toch over op een "normale" SD kaart om eventuele contact issues uit te sluiten.
De kwaliteit van allerlei adapters laat namelijk wel eens te wensen over.
(Je krijgt ze ongevraagd overal "gratis" :greedy: bijgeleverd.)

OctaviaWest

Actief lid
Dan valt mijn oog op een 32GB Kingston eenledige SD-kaart. Class 4 is snel genoeg voor HD Video dus ook voor geluid. En 32GB, daar past al een hoop mp3's op!

CoesDoes

Forumguru
Weet iemand of die ook SDXC ondersteund?
Volgens de handleiding van de Columbus ondersteund deze SD, SDHC en SDXC,

SDXC is geen adapter, maar de 'opvolger' van SDHC (wat op zijn beurt na SD is gekomen), de nieuwe varianten zijn ontstaan voor het ondersteunen van grotere capaciteiten SDHC gaat van 4 tot 32GB en SDXC van 64GB tot 2TB, let er wel op of je bron ook SDXC ondersteund als je overweegt deze te gaan gebruiken, zou toch sneu zijn als je niet naar het kaartje zou kunnen schrijven ;)

OctaviaWest

Actief lid
Nog een bijkomende vraag. Wanneer je tijdens het rijden een SMS'je ontvangt op je iPhone, krijg je dat dan te lezen op het scherm van de MIB Amundsen in de O3?

Bovenaan Onderaan