Superb 3 IPhone IOS 9 i.c.m. Columbus

EHS

Actief lid
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Heb 2 toestellen aan het systeem hangen. iPhone 5C en iPhone 6.
Beide op IOS 9.
Nu kan ik prima uitgaande gesprekken voeren. Echter bij inkomende gesprekken kan ik aannemen, maar persoon aan andere kant krijgt geen audio door en ik hoor persoon ook niet.

Heb al aantal dingen gedaan.
- 1 telefoon aan systeem
- Simkaart van auto uit gezet.
- Telefoons opnieuw koppelen
- Windows tel eraan toen deed hij het wel (telefoon was van een collega).
- Careplay gebruiken (werkt het ook).

Ik kan het gesprek op telefoon naar telefoon halen en dan weer terug naar auto sturen en dan werkt het wel.
Niemand anders met een iPhone op dit systeem met hetzelfde probleem?

Schep

Forumguru
Het is eigenlijk altijd hetzelfde liedje met een grote iOS update; bluetooth-, WiFi en dataverbindingsproblemen.
Ik heb ze nog niet ervaren, maar ik heb dan ook nog geen Superb geleverd gekregen :arghh:

Ik heb er nog niet extreem veel over kunnen vinden online, en het komt nooit bij iedereen voor, maar er zijn wat meer mensen die problemen ervaren.
Hier iemand die helemaal geen verbinding krijgt: https://discussions.apple.com/message/28938024#28938024
Hier iemand die geen geluiden anders dan de ringtone hoort: https://discussions.apple.com/thread/7219513

2 oplossingen die dan meestal worden aangedragen:
- Wachten op een nieuwe software release :shutup:
- Verbindingen herstellen: http://www.imobie.com/support/common-ios-9-problems-and-solutions.htm#part8
Hou er wel rekening mee dat je met een volledige reset ook je WiFi wachtwoorden etc kwijt raakt.

• Turn off Bluetooth and restart your iPhone or iPad.
  • Repair the Device you Connect: Go to Settings > Bluetooth > Choose the device you are having issues with > Tap on the info button next to the device > Tapon Forget This Device.
  • Reset Network Settings: Settings > General > Reset > Reset Network Settings. You need to set up your Wi-Fi connections again after doing this.
Je kunt er redelijk zeker van zijn dat het je telefoon met iOS 9 is dat dit probleem veroorzaakt.

EHS

Actief lid
Ok dit was het probleem:
Ik had op beide toestellen al IOS 9.1 (doe mee met Apple beta program). Nooit problemen mee gehad.
Beide toestellen terug kunnen zetten naar de publieke IOS 9.0 en doen het nu prima.

Als tzt IOS 9.1 komt zou ik dus nog even een slag om de arm houden of je wel of niet moet updaten.

barthoefs

Senior Member
Ok dit was het probleem:
Ik had op beide toestellen al IOS 9.1 (doe mee met Apple beta program). Nooit problemen mee gehad.
Beide toestellen terug kunnen zetten naar de publieke IOS 9.0 en doen het nu prima.

Als tzt IOS 9.1 komt zou ik dus nog even een slag om de arm houden of je wel of niet moet updaten.
Weet je al of Carplay nu ook via bluetooth alleen werkt of nog altijd alleen met kabel?

barthoefs

Senior Member
Bij mij alleen nog via de kabel helaas. Maar werkt bij mij wel goed!
Klopt. Werkte op mijn testrit wagen ook perfect met kabel ism mijn iPhone 6 plus. Hopelijk werkt het ooit draadloos, dan wordt het nog een pak gemakkelijker.

valderrama

Senior Member
Voor wireless carplay moet de hardware het ook officieel ondersteunen. In mijn O3 MY2016 zit dit zeker niet, ik verwacht in de huidige batch Superb's ook niet. Totdat de volgende versie van de Columbus de benodigde hardware heeft zal het bedraad carplay blijven helaas...

Bovenaan Onderaan