iPhone

hillebrand

Nieuw lid
Tot nu toe meelezer. Al veel nuttige informatie kunnen ophalen op het forum.
De definitieve keuze is nu gemaakt (mondeo versus passat versus superb) en ik ga voor de Superb combi greenline.
Ik heb nog een vraagje; heeft iemand ervaring met het verbinden van een iPhone met de Skoda; werken alle functies?

Alvast bedankt,
Hillebrand

@ Hillebrand,

Goede keuze! Iphone zou met de af-fabriek voorbereiding moeten werken sinds een jaar. Met de mobridge carkit werkt het al langer. Wat je ook besteld, het zal naar mijn weten gewoon werken!

vincefra

Actief lid
iphone en skoda BT premium kit:
- telefoneren
- telefoonboek (zeer goede integratie)
- voice control (in het engels dan)
- BT audio streaming- stereo

met de MDI kabel:
- opladen
- nummers kiezen en afspelen via touchscreen columbus ...

rijdt er nu al 6 maanden mee en werkt uitstekend ... nog geen problemen mee gehad.

hillebrand

Nieuw lid
bedankt voor de info.
BT premium klinkt als niet standaard; klopt dat?
@baartje, dus in de standaard uitvoering werkt het volgens, dat is goed nieuws. Misschien nog iemand directe ervaring hiermee; dus standaard keuze in combinatie met iPhone?

Stevens

Nieuw lid
bedankt voor de info.
BT premium klinkt als niet standaard; klopt dat?
@baartje, dus in de standaard uitvoering werkt het volgens, dat is goed nieuws. Misschien nog iemand directe ervaring hiermee; dus standaard keuze in combinatie met iPhone?

BT Premium is gewoon de extra BT-optie van Skoda en om het helemaal goed te doen moet je de optie mdi er ook bijnemen, dan komt alles mooi op je scherm indien je een optioneel mdi-kabeltje van skoda erbij koopt tenminste. In B ben je dan ongeveer €425 voor de BT, €130 voor de MDI en €35 voor het kabeltje kwijt. En dit zowel bij de colombus als het amundsen systeem

vincefra

Actief lid
@hillebrand ... BTPremium is de standaard ... dus is directe ervaring met de combinatie die je zoekt.

Zoals @Stevens verteld ... mdi is leuk want dan kan je op het scherm van de columbus (en kennelijk ook amundsen) muziek kiezen ... anders indien via BT dan dien je de muziek te kiezen vanop je iPhone

De standaard MDI kabel is wat kort met de bedoeling dat je je iphone / ipod in de armsteun wegsteekt ... maar je kan de kabel ook juist laten uitsteken zodat je iphone voor de armstuen hangt (boven de handrem) ... wat ik iets handiger vindt. (en het ontvangst is dan toch nog iets beter ... ).

qazpoi

Nieuw lid
Ik heb de combinatie Amundsen + Mobridge carkit + MDI + Iphone 4, en dit werkt perfect, alleen sms optie word niet ondersteunt.

Mobridge gekozen voor de bijtelling

hillebrand

Nieuw lid
Bedankt voor dit heldere antwoord. Net vanochtend bij dealer geweest en hij gaf hetzelfde advies. Dus dit gaat het worden. Nog een klein voordeeltje voor de bijtelling dat de MoBridge achteraf wordt ingebouwd.

MennoW

Forumguru
Ik heb later ivm Iphone een mobridge laaten plaatsten.
In vergelijking met orgineel en Nokia is het Mobridge systeem compleet ruk!
De ontvanger klaagt vaak over omgevings geluid terwijl de Superb erg stil is.
Hij laad elke keer opnieuw het telefoon boek en vaak loopt dat vast en heb je niks.
Mic zit nu tussen spiegel en hemel ( geen gezicht )
Audio (ipod) via bleutooth streamen kan niet in stereo.
sms wordt niet ondersteund.

Maw voor een intergratie van €500 is het RUK!

Bovenaan Onderaan