Ipod aansluiten

Cheops

Nieuw lid
Ik heb laatst een ipod touch 32GB gekocht en nu zou ikhet leuk vinden moest er een manier bestaan om die op de luidsprekers van mijn octavia-radio aan te sluiten. Ik heb een - hoe heette dat type - stream, voor het geval dat nodig zou zijn.

ertromp

Forumguru
Zelf heb ik in mijn Octavia van 2005 met stream radio een Solisto ingebouwd.
Je kunt je Ipod dan met de radiotoetsen bedienen. Solisto en Ipod kun je dan bijvoorbeeld in het dashbordkastje leggen.
Aansluiten is eenvoudig: radio eruit, kabel leggen en aansluiten en spelen maar. De Solisto wordt aangesloten op de cd wisselaar ingang van de Stream.

Cheops

Nieuw lid
Zelf heb ik in mijn Octavia van 2005 met stream radio een Solisto ingebouwd.
Je kunt je Ipod dan met de radiotoetsen bedienen. Solisto en Ipod kun je dan bijvoorbeeld in het dashbordkastje leggen.
Aansluiten is eenvoudig: radio eruit, kabel leggen en aansluiten en spelen maar. De Solisto wordt aangesloten op de cd wisselaar ingang van de Stream.

Huh? Radio eruit? en dan alleen mijn ipod? Tja, ik weet het niet hoor. En wat is een solisto?
groeten

Cheops

Nieuw lid
Ha Cheops

Een Solisto is een apparaat wat het signaal van je Ipod omzet in een voor de stream af te spelen formaat.

zie onderstaande link:

http://www.solisto.de/nl/index.php?page=home&lang=nl

En voor de bijdehandjes onder ons: Ja de radio weer monteren is wel makkelijk

Mooi zo. uitleg to the point... dus ik zou eigenlijk toch wel een 'solisto extra' moeten kopen volgens de link? Bedankt trouwens.
(wat is trouwens een quadlock aansluiting? Iemand?)

Michel

Forumguru
Ik zou gaan voor een Dension Gateway... Persoonlijk goede ervaringen mee.

http://www.dension.com/

Die werd door mijn dealer ook voorgesteld toen ik vroeg wat het zou kosten om achteraf een MDI interface in mijn Octavia te monteren. Volgens de dealer moeten er nogal wat aanpassingen worden gedaan om die MDI interface werkend te krijgen en zou dit +/- € 700,- gaan kosten. Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren, omdat het nadien wel bestelbaar is geworden (toen ik mijn auto bestelde was de MDI interface gepland, maar nog niet leverbaar).
Het is alleen de vraag of de Swing radio met deze Dension Gateway om kan gaan. Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over het moeten werken met playlists op de Ipod. Daar ben ik minder gecharmeerd van, dus wellicht zie ik er helemaal wel vanaf en blijf ik de standaard 3,5 mm aansluiting in de middenconsole wel gebruiken.

hemi24

Forumguru
Ca € 700,- Dat lijkt me wel de hoofdprijs!

'k Zou niet weten waarom de Swing problemen zou hebben met de Dension, deze maakt gewoon gebruik van de ingang van de CD-wisselaar en is ook op diezelfde manier te gebruiken.

Michel

Forumguru
Ik ben sowieso niet van plan om € 700,- te gaan betalen voor een dergelijke oplossing. Liever zie ik dat men de "standaard" MDI kan leveren voor een normalere prijs (als optie in de fabriek kost dit "slechts" € 160,-).
Dat het meer gaat kosten dan die € 160.- vanwege arbeidsloon, kan ik me nog voorstellen, maar als ik dan hoor dat er allerlei modules in de auto moeten worden vervangen, dan heb ik niet zo'n zin meer in deze achteraf inbouw. Het moet wel een beetje leuk blijven.

Mijn iPod is via een Dension IceLink aangesloten op de AUX van de Stream. De aansluiting is in het bakje bovenop het dashboard.

Kijk even in mijn openbaar profiel voor een fotootje.

nomad

Senior Member
Die werd door mijn dealer ook voorgesteld toen ik vroeg wat het zou kosten om achteraf een MDI interface in mijn Octavia te monteren. Volgens de dealer moeten er nogal wat aanpassingen worden gedaan om die MDI interface werkend te krijgen en zou dit +/- € 700,- gaan kosten. Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren, omdat het nadien wel bestelbaar is geworden (toen ik mijn auto bestelde was de MDI interface gepland, maar nog niet leverbaar).
Het is alleen de vraag of de Swing radio met deze Dension Gateway om kan gaan. Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over het moeten werken met playlists op de Ipod. Daar ben ik minder gecharmeerd van, dus wellicht zie ik er helemaal wel vanaf en blijf ik de standaard 3,5 mm aansluiting in de middenconsole wel gebruiken.

Ik zou dan die dealer gelijk tot ziens zeggen en nooit meer terug komen.
Wat een onzin verhaal. Ik heb mijn MDI in een uur ingebouwd (kon zelfs in 3 kwartier omdat ik het ook nog netjes wilde doen). 3 draadjes aansluiten en je bent klaar. Ipod ligt nu keurig netjes in het vakje waar de asbak zat.

700 euro ! Ik zou me kapot schamen als ik dat zou berekenen.

Michel

Forumguru
Vanwege de hoge prijs wilde mijn dealer ook naar een alternatief kijken. Hij probeerde de oplossing van € 700,- ook niet aan mij te verkopen, omdat hij ook ogenblikkelijk toegaf dat de prijs in geen enkele verhouding staat. Niettemin kwam hij dus wel met de Dension Gateway als alternatief op de proppen.

@Nomad: ik zie dat je de MDI aan een radio in een Octavia 2008 hebt gekoppeld, dus van vóór de facelift. Wellicht dat er na die datum toch het e.e.a. is gewijzigd, waardoor je niet meer klakkeloos even een kabel kan koppelen aan de (in mijn geval) Swing-radio(?)

nomad

Senior Member
@Nomad: ik zie dat je de MDI aan een radio in een Octavia 2008 hebt gekoppeld, dus van vóór de facelift. Wellicht dat er na die datum toch het e.e.a. is gewijzigd, waardoor je niet meer klakkeloos even een kabel kan koppelen aan de (in mijn geval) Swing-radio(?)

Nope, niets veranderd. Can+ en Can- en massa aansluiten, stekkertje in quadlock duwen, coderen en klaar.

Cheops

Nieuw lid
Mijn iPod is via een Dension IceLink aangesloten op de AUX van de Stream. De aansluiting is in het bakje bovenop het dashboard.

Lijkt me de ideale oplossing, RePoMan ! :winkie: Hoeveel koste jou dat?

Het blijft echter uitkijken naar de nieuwe dension Link ONE die de nieuwe Ipod touch 3G kan aansluiten op de stream. Dat wordt iets voor begin 2010. Bedankt voor de uitleg

MinT

Lid
Jammer dat ik de MMI interface voor de nieuwe SuperbII heb besteld anders had ik ook deze besteld. Zie dat het ook voor de iphone 3G is. (hopelijk dus ook voor de iphone 3GS)

Lijkt me de ideale oplossing, RePoMan ! :winkie: Hoeveel koste jou dat?

Het blijft echter uitkijken naar de nieuwe dension Link ONE die de nieuwe Ipod touch 3G kan aansluiten op de stream. Dat wordt iets voor begin 2010. Bedankt voor de uitleg

Kleine 4 jaar geleden kostte dat €120,- incl. montage en BTW.

Racer

Lid
iPod

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel dezelfde oplossing als RePoMan: iPod in vakje op dashboard en gekoppeld met een Dension icelink kabeltje aan mijn Stream. Werkt prima en kostte (uit mijn hoofd) 150 euri.

700 euro is belachelijk.

PS. Naam van de artiest/titel worden helaas niet zichtbaar en ja, je moet playlists maken.

Racer

Bovenaan Onderaan