Zelf heb ik in mijn Octavia van 2005 met stream radio een Solisto ingebouwd.
Je kunt je Ipod dan met de radiotoetsen bedienen. Solisto en Ipod kun je dan bijvoorbeeld in het dashbordkastje leggen.
Aansluiten is eenvoudig: radio eruit, kabel leggen en aansluiten en spelen maar. De Solisto wordt aangesloten op de cd wisselaar ingang van de Stream.
Ha Cheops
Een Solisto is een apparaat wat het signaal van je Ipod omzet in een voor de stream af te spelen formaat.
zie onderstaande link:
http://www.solisto.de/nl/index.php?page=home&lang=nl
En voor de bijdehandjes onder ons: Ja de radio weer monteren is wel makkelijk
Quadlockaansluiting is de grote stekker die achter in de radio gaat....(wat is trouwens een quadlock aansluiting? Iemand?)
Die werd door mijn dealer ook voorgesteld toen ik vroeg wat het zou kosten om achteraf een MDI interface in mijn Octavia te monteren. Volgens de dealer moeten er nogal wat aanpassingen worden gedaan om die MDI interface werkend te krijgen en zou dit +/- € 700,- gaan kosten. Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren, omdat het nadien wel bestelbaar is geworden (toen ik mijn auto bestelde was de MDI interface gepland, maar nog niet leverbaar).
Het is alleen de vraag of de Swing radio met deze Dension Gateway om kan gaan. Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over het moeten werken met playlists op de Ipod. Daar ben ik minder gecharmeerd van, dus wellicht zie ik er helemaal wel vanaf en blijf ik de standaard 3,5 mm aansluiting in de middenconsole wel gebruiken.
@Nomad: ik zie dat je de MDI aan een radio in een Octavia 2008 hebt gekoppeld, dus van vóór de facelift. Wellicht dat er na die datum toch het e.e.a. is gewijzigd, waardoor je niet meer klakkeloos even een kabel kan koppelen aan de (in mijn geval) Swing-radio(?)
Mijn iPod is via een Dension IceLink aangesloten op de AUX van de Stream. De aansluiting is in het bakje bovenop het dashboard.
Kijk even in mijn openbaar profiel voor een fotootje.
Lijkt me de ideale oplossing, RePoMan ! :winkie: Hoeveel koste jou dat?
Het blijft echter uitkijken naar de nieuwe dension Link ONE die de nieuwe Ipod touch 3G kan aansluiten op de stream. Dat wordt iets voor begin 2010. Bedankt voor de uitleg
Mijn iPod is via een Dension IceLink aangesloten op de AUX van de Stream. De aansluiting is in het bakje bovenop het dashboard.
Kijk even in mijn openbaar profiel voor een fotootje.