Ipod icm Stream zelf inbouwen

Ronald_k

Nieuw lid
Heren,

Vandaag de ipod zelf ingebouwd icm de stream.
Inbouwen is een fluitje van een cent alleen werkt het geheel niet 100%.

Ik heb het idee naar wat ik allemaal al gelezen heb op verschillende fora dat ik een probleem heb met mn massapunt.

Het massapunt wat ik nu gebruik is de metalenbehuizing van de stream, schroefje erin en massa van de ice>link eraan.
Helaas werkt dit dus niet.
407.gif

Wie heeft een betere oplossing of heeft er ervaring mee?

UPDATE: Zelfs een aparte massadraad trekken naar een blank stuk van de carosserie helpt dus niet. Nu herkent de stream de ipod niet maar na ongeveer 5 a 7 minuten, dan gaat de radio ineens weer spelen. Terwijl de ipod vrolijk doorspeelt.

je moet in de wisselaar stand cd kiezen je krijgt dan een munuutje op je ipod te zien.

hier kun je het een en ander instellen.

alshie wat fout staat werkt het ook niet goed

verder moet de ipod in de cradle zitten voor je de wisselaar kiest

doe je het anders om dan werkt de bediening via je radio niet.

met afkoppelen het zelfde eerst naar je radio dan gaat de ipod uit,en dan afkoppelen.

als ik mij er niet aan houd gaat het systeem bij mij een eigenleven leiden.

ik hoop dat je er wat aan hebt

Ronald_k

Nieuw lid
Superrrrrb,

Ik krijg het Dension menu ook niet meer te zien bedenk ik me nu net. Ik geloof dat je die ice>link PLus ook met een of andere MP3 kan resetten of clearen.

Enig idee ofdat misschien een optie is?

het dension menu zou je ook niet meer te zien moeten krijgen.bij gebruik moet hij de titel en bij de ipod video eventueel een afbeelding laten zien.

als de mijne in de war is[wat wel eens gebeurt] krijg ik dubbele grote letters en werkt mijn bediening niet meer.

na een beetje aan en uit gekloot en cd6 keizen en het menu opnieuw activeren werkt het meestal wel weer.

zo ben ik ook tot de conclusie gekomen dat bij mij tenminste de volgorde van koppelen en ontkoppelen belangrijk is

Ronald_k

Nieuw lid
Ik kan dus niets meer kiezen via de cd6 optie.
Er gebeurd wel iets want het geluid wordt even onderbroken maar ik zie niks op mn ipod.

ipod uit zetten los van de cradle ,radio uit,radio aan,kies de wisselaar,ipod plaatsen als hij niet aan springt maar wel de batterij op de display weergeeft kan er ook iets met de icelink niet goed zijn

Ronald_k

Nieuw lid
UPDATE: Gisterenavond de ipod weer maar eens helemaal overnieuw aangesloten. Eerst de clearMP3 file gedraaid en daarna de Skoda/VW Mp3. Massapunt opnieuw aangesloten op het frame van de radio.

De ipod doet het nu langer als voorheen, zeker 4 a 5 nummers achter elkaar zonder dat hij ineens de connectie kwijt raakt en weer radio gaat spelen.
De volgorde van aanzetten/connecten heeft er zeker mee te maken zoals Superrrrb hierboven al aangeeft. Als je je hier niet aan houdt wordt het een vage bende.

Maar wat ik toch vreemd vind is dat ik niet meer kan
kiezen tussen Ipod UI of de Ice>link UI. Ik kan nu alleen maar nummers en playlists afspelen vanaf de ipod zelf.
Had ik dus net zo goed alleen een kabeltje op de AUX kunnen zetten.

Enig idee hoe dit komt?
Ik krijg dus geen menu te zien op mn ipod als ik op de CD6 toets druk, wat voorheen wel het geval was.

nee de eerste optie in het menu is het aan en uitschakelen van het gene wat jij zegt als ik mij niet vergis.

wat ik me nog kan herinneren is dat ik er een vergrootglas bij nodig had
tongue.gif

eeeh ik zie net pas de laatste zin als ik het zo lees denk ik dat of de converter overleden is of dat er iets los zit.

en dat moet dan het stuurkabeltje zijn voor de wisselaar

ik heb geen idee welke kleur deze heeft.

vergelijk het maar met de blauwe draad van een versterker als de versterker geen stuursstroom krijgt schakeld hij niet aan

Ronald_k

Nieuw lid
Nou inderdaad, ik heb ook mijn twijfels over die dension cradle. Het lijkt er inderdaad op dat die een los contact heeft oid.
Ik hoop dat de dealer hem gelijk wilt omwisselen tegen een nieuwe.
Dat is misschien ook de reden dat dat menu niet verschijnt als ik op de CD6 toets duw.

Ronald_k

Nieuw lid
ik heb even naar de dealer gebeld en volgens hem moet ik perse dat plaatje achter de ipod in de houder plakken omdat er anders vage dingen kunnen voorkomen.

Ik vind dit erg raar maar ga het dan toch vanavond
even proberen.

Ronald_k

Nieuw lid
De plaatje/ipod adapter dinges helpt dus niets.
Er zit echt een los contact in de cradle.
Morgen echt omruilen dus, hopelijk hebben ze er nog enkele op voorraad.

ik heb dat paatje vanaf het begin er in zitten en als je bv de video 60gb hebt past dat plaatje er niet eens meer tussen dus......
is puur voor de verschillende modellen.
ik denk echt dat je verloop kabel van de cradle naar de wisselaar ingang overleden is

succes ik hoop dat het snel weer werkt

ik weet dat vw garages teminste de grotere waar bv ook audi verkocht word de icelink op voorraad hebben en zonietze binnen twee dagen er een kunnen hebben.

Ronald_k

Nieuw lid
Ik ben bij de garage geweest en ze hebben gelijk mijn cradle omgeruild maar dat loste het probleem dus niet op.
Gelukkig had ik alles uitgebouwd toen ik daar voor de deur stond dus gelijk terug naar binnen en kreeg ik een nieuw Icelink kastje.

Er ging zelfs een monteur mee om te zien ofdat ik het toch wel goed had aangesloten, alles zat goed dus.
Goede service van de Dealer!

Ipod in de cradle, Dension menu en voila muziek!
Helaas was de pret van korte duur.

Ik kom thuis haal de ipod uit de cradle (eerst de radio aan, ipod uit de cradle). Stop hem er s'avonds weer in en helaas.....

Ipod blijft staan op het config menu van de dension...
Volgens de tekst op de scherm moet ik naar install.dension.com om nieuwe firmware te installeren.

Hier wordt je niet vrolijk van.... en dan zeg ik het nog netjes....
407.gif

eerst die firmware proberen, kan zijn dat daarmee alles opgelost is, daarvoor dient firmware tenslotte hé, om bugs te elimineren.

Ronald_k

Nieuw lid
Zojuist die firmware er overnieuw ingeladen.
Nu ben ik af van het dension install screen en doet mn ipod het maar dan alleen via de ipod zelf. CD1-6 toetsen doen niets meer. Ook zie ik het Dension logo, die "V" zeg maar niet meer.
Dadelijk een ritje maken eens kijken hoelang hij het deze keer blijft doen.

Ik vraag me af waarom het icelink menu weer is verdwenen...

cd 6 ingedrukt houden en dan op volgend nummer blijven drukken van de radiounit nu zou het menu moeten verschijnen.

als je hem nog kunt retouneren zou ik dat proberen en voor een paar euros meer de nieuwe versie kopen met dubbele line in zodat je zoweel een wisselaar als een ipod kunt aansluiten.deze uitvoering is net uit.ook is er een speciale versie voor bus systemen.misschien is dit jouw probleem.

Ronald_k

Nieuw lid
ik heb nu de ipod aan de praat via de UI van de ipod zelf
prima te werken.
Die icelink is gewoon een drama en ik ben niet de enige die dit zegt dat zeggen ze bij de dealer ook.
Ik zal nog eens een telefoontje er aab wagen...

het ui menu is toch dat minuscule menuutje op de ipod
als het dat is wat je bedoelt moet je daar de eerste of tweede functie activeren i weet niet meer uit mijn hoofd hoe die heet maar zonder activatie van deze functie werkte het in eertse instantie bij m ij ook niet
hij is zelfs een aantal malen terug op de nul instellingen gesprongen bij verkeerd ontkoppelen
ik zou dat dus eerst controleren

Bovenaan Onderaan