iPOD met MDI werkt niet.

DANY

Nieuw lid
sinds een kleine maand zijn we de gelukkige eigenaars van een
SKODA ROOMSTER 1.2 63kW TSI in de DISNEY ON ICE plus versie.
omdat dit een quasi full option versie is, hebben we nog enkel een MDI aansluiting bijbesteld met het oog op de aansluiting van een iPOD 5G (met een nagelnieuwe originele Skoda kabel van de dealer).
helaas het werkt niet.:1884:
de swing radio zetten we op 'AUX' en vervolgens op 'PD' .
dan zien we op de display 'PD initializing' en de display van de iPod licht op.
doch er komt geen noot muziek uit de luidsprekers in de auto.
na een tijdje komt op de display van de swing weer 'AUX' .
dan zijn we één en ander beginnen testen.
1.de iPod is niet defect.
2.de iPod 5G staat in de lijst van de compatibele apparatuur (lijstje 2010 gevonden elders op deze site)
3.de iPod is 'FAT'
4.de iPOD gereset.
5.op de jack 'AUX' is er niets aangesloten
6.eerst alles aangesloten en dan autoradio aan.
7.eerst autoradio aan en dan aangesloten.
8.de AUX level van de SWING op 1 en 2 en 3 geprobeerd.

zoals je ziet, denken we dat we zowat alles hebben geprobeerd om het ding aan de praat te krijgen...

Heeft er iemand een tip ?
Geeft er iemand een tip ?

dank je wel !

Ronnie

Forumguru
Zet eens een paar nrs. in de "root", kijk eens wat ie dan doet; dus niet in mapjes.......

DANY

Nieuw lid
ronnie,
bedankt voor je reactie.

we hebben meteen wat mp3 stukjes uit de mapjes gehaald en in de 'root' geplaatst.

dan naar de auto gerend en het zaakje weer aangesloten, doch helaas ...

zelfde beeld: "PD initializing" en na enkele seconden weer op "AUX" zonder klank.

toch bedankt !

we wachten op dit forum op een bolleboos die met de ultieme tip komt !

Ronnie

Forumguru
Ik heb helaas geen Ipod, ik gebruik een andere interface.....
Ik was erover aan het zoeken in het Duitse Octavia Forum, echter kon ik er niets over vinden; buiten dat iemand een Ipod kabel had besteld, maar een Iphone kabel had gekregen en het zaakje ook niet aan de gang kon krijgen......
Succes met de zoektocht!

ertromp

Forumguru
AUX? In mijn Octavia van 2010 ook met Swing radio heb ik een knop "MEDIA".
Als ik dan de Ipod met behulp van de meegeleverde kabel in het dashboard kastje aansluit wordt de muziek geladen en kan ik e.e.a. afspelen.
De mogelijkheid AUX zie ik zo niet.
Wel moet het apparaat (USB of Ipod of..) FAT32 geformateerd zijn en zo zijn er nog wat restricties. Zie bijgevoegd document.
Hopelijk heb je er wat aan.

Bijlagen

• MDI_Media_ENG.pdf
    123,1 KB · Weergaven: 25

ertromp

Forumguru
:ahum: En buiten dit topic: Wat is eigenlijk een "Disney on Ice" versie???? Een vergrote airco of zo?
Ik ben benieuwd!

DANY

Nieuw lid
@ERTROMP: je hebt gelijk: het is een knop 'media' ipv 'aux' ! we drukken inderdaad op de knop 'media' en dan gaat de 'pd' op initializeren en dan slaat ie over op 'aux' . maar het ding doet het gewoon niet. bedankt voor de pdf file, maar die hadden we al eerder opgehaald ergens anders op deze site en minitieus nagelezen. de iPod is op 32FAT geformateerd.
we zullen eens aan iemand anders vragen om hun iPod te lenen en aansluiten op de MDI. als het dan wél werkt, dan zal het aan onze iPod liggen zeker ?

Disney on Ice PLus versie is met heel veel extra opties inbegrepen: dakrails, leder stuur met radiobediening, meer opbergvakken, glazen dak, verduisterde achterramen, parking distance control, electrische ruiten achteraan, climatronic airco, cruise control, boordcomputer met maxidot scherm, .....

TL@

Forumguru
Leuke speciale reeks, die Disney on Ice, mijn schoonvader heeft zo een Fabia I gekocht, lekker veel opties voor weinig geld. Enkel die sticker achterop is wat minder maar inmiddels wel verwijdert :-)

Fabia

† In Memoriam
Eindelijk een Roomster rijder erbij tussen al het GL geweld. Welkom op dit gezellige forum en heel veel plezier met je RR.

Monteurtje

Forumguru
Even een stomme vraag misschien, maar we hebben het echt over een IPOD en geen IPhone. Want met de IPhone ken ik het probleem wel. Dat heeft weer te maken met de bluetooth telefoon voorbereiding.

Newbee

Actief lid
Wellicht een andere benadering:
* ik neem aan dat je de handleiding van je autoradio in acht hebt genomen en je Ipod mappenstructuur niet dieper is dan 8 nivo's, per map niet meer dan 1000 bestanden en je Ipod volgens FAT16/32 is geformatteerd.
Edit: zoals @Ertromp al aangeeft in zijn bijgevoegde document

* maar er staat mij bij dat de radio/MDI bestanden tot 192kbps kan weergeven (ik kan alleen niet vinden waar ik dat gelezen heb; iemand anders??). In ieder geval heeft mijn Ipod Nano III 4Gb via MDI altijd goed gespeeld tot ik recent nieuwe bestanden erop heb gezet met 320kbps. Vervolgens heb ik dezelfde problemen als jij nu schetst.

Ik heb nog niet de moeite genomen zelf uit te zoeken waar het precies aan ligt. Wel heb ik geprobeerd mijn Ipod Classic van 160Gb met 12.000 bestanden even aan te sluiten, maar daar maakte het systeem ook niets van.

Kortom, ik moet zelf ook uitzoeken waar het nu aan ligt maar misschien helpt dit in je verdere zoektocht.
Groet

DANY

Nieuw lid
bedankt voor die tips en suggesties . inderdaad, op onze iPod classic staan 1000-den liedjes en allemaal in mappen. misschien ligt het daar aan....
of niet ?
vanavond toch nog eens de iPod aangesloten zonder meer en ineens wonder boven wonder...er kwam iPod muziek uit de auto luidsprekers !
we hebben nochtans niets anders of iets speciaals gedaan.
hopelijk heeft het probleem zichzelf defintief opgelost.
u wordt op de hoogte gehouden.

Bovenaan Onderaan