Ipod op Audio van Octavia 2007

sansan

Nieuw lid
Kan ik mijn Ipod op het audiosysteem van mijn Octavia uit 2007 aansluiten?
En zo ja, hoe en waarmee? Wat kost het en waar kan ik het kopen?
Het audiosysteem is van Skoda zelf.

Skoda_Stream.jpg

Rallye

Forumguru
Ja hoor. Op een Octavia uit 2007 hoort de MP3-versie van de Stream te zitten (en niet de originele Stream zoals op de afbeelding - zonder MP3 dus). Dan heb je een AUX-aansluiting in je jumbobox (in het vakje onder de armsteun), of je kunt er zelf een maken volgens dit filmpje op Youtube:Skoda Octavia Stream Modification - YouTube

sansan

Nieuw lid
Ik heb inderdaad de MP3-versie.
Alleen kan ik in het vakje onder de armsteun niks vinden. Is dit standaard dan bij de MP3-versie van dit audiosysteem?

Rallye

Forumguru
Bij mijn RS was het standaard; een andere ervaring heb ik niet. Dan zul je dus voor de Youtube-oplossing moeten gaan of voor een Dension, Solisto of iets dergelijks. Misschien combineren met een carkit?

sansan

Nieuw lid
Dit topic heeft voor mij even in de koelkast gestaan maar ik ben toch wel geïnteresseerd of er alweer nieuwe, goedkope en makkelijke oplossingen zijn. Ben A technisch.

Rallye

Forumguru
Er is niet zo heel veel veranderd. Is de oplossing uit het filmpje inderdaad niets voor je (evt. met hulp van een handig persoon)? Is de goedkoopste oplossing.

sansan

Nieuw lid
Er is niet zo heel veel veranderd. Is de oplossing uit het filmpje inderdaad niets voor je (evt. met hulp van een handig persoon)? Is de goedkoopste oplossing.

Ik had gehoopt op een nieuw snoertje zonder iets te hoeven solderen. Maar ze blijven erg duur.
Nu ga ik dit niet meer redden voor de vakantie :-)

Ridley

Forumguru
De Aux aansluiting zat al op mijn Fabia uit 2007, zal toch ook wel op de O2 hebben gezeten???

Rallye

Forumguru
Het lijkt erop dat bij de Octavia in 2007 alleen de "luxere" uitvoeringen een aangesloten Aux hadden, die werd geplaatst in de Jumbobox. Er zijn echter ook Octavia's geleverd met een Jumbobox waarin geen Aux zat. Achterop de Stream MP3 (zoals ingebouwd na medio 2006) zit wel een, dus soms ongebruikte, Aux. Deze kun je echter wel aansluiten, zie het filmpje.

Bovenaan Onderaan