IPOD via AUX aansluiting, bediening via Stream

Sigurd

Nieuw lid
OK,

Ik heb dit hele forum, de ICEPOD en de DENSION site, een heel nest andere websites en de site van Skoda bekeken en ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen om de volgende functies te bereiken

1 - Muziek van de Ipod spelen over het audiosysteem (kan met een simpele hoofdtelefoon-jack aan beide kanten)
2 - Ipod laden (kan met een 12V plug en dan een kabel de jumbobox in maar dat is lelijk en omslachtig)
3 - De Ipod bedienen via het display van de Stream (Iedere keer die jumbobox open maken is niet een optie)

1 en 2 heb ik houtje-touwtje bereikt. Een hoofdtelefoon kabeltje in combi met een 12v Ipod aansluiting van Lidl. Maar het blijft lelijk en ik moet iedere keer weer in die jumbobox zitten frutten.

Volgens die Icepod site moet je een set kopen voor 200 euro en je auto verbouwen. Er wordt ook gesproken over een aux kabel die zowel de bediening als de power regelt, maar het plaatje wat erbij staat kan ik niet rijmen met de aansluiting in mijn jumbobox.

Is er iemand die met een kabeltje in de jumbobox mijn 3 doelen heeft bereikt? Of op zijn minst 1 en 2?

Of denk ik te simpel en moet ik die Ice Link Gateway laten inbouwen?

Groet,

Sigurd

vdijk

Lid
ik kan je nu nog geen antwoord geven. krijg de mijne pas in maart. maar ik heb zelf ook nagedacht en informatie gezocht hierover.

Punt 1: dit heb je al bereikt door een aux aansluitng te nemen. Hierdoor wordt de muziek over de boxen gegooid.
Punt 2: zal niet gaan via de aux. hiervoor heb je inderdaad een icepod (of andere systemen) nodig.
punt 3: is volgens mij niet mogelijk.

Ik zal zelf een cd selecteren en vervolgens de IPOD in de jumbobox stoppen.

Sigurd

Nieuw lid
Van de site van Icepod, recentie MacWorld:
"If your head unit isn’t listed as compatible, you can still use ice>Link:iPod if you have an auxiliary input on your entertainment system. The auxillary-input version of ice>Link:iPod enables charging, audio and power control of your iPod in conjunction with your head unit's power on/off."

Dit klinkt mij als muziek in de oren
tongue.gif
<letterlijk>, maar ik kan niet vinden wat dit dan voor kabel of module is.

Zie de onderstaande tekst van Icepod, en alles wat er al over geschreven is op deze site. Wat Icepod aangeeft klopt, je kan een Ipod aansturen d.m.v. de knoppen die normaal gesproken voor bediening van de CD wisselaar zijn. En zelf inbouwen is een fluitje van een cent.

"Ice>Link Plus zorgt ervoor dat uw iPod geïntegreerd wordt met uw autoradio alsof het de cd wisselaar is en gaat zelfs verder! De geluidskwaliteit is gelijk aan die van de originele CD wisselaar met een capaciteit tot maximaal 10.000 nummers. Uw iPod wordt tijdens het gebruik in de auto opgeladen. U kunt hem bedienen via de knoppen van uw radio of op uw stuur. Dit in tegenstelling tot cassette adapters, aanstekeradapters of storende en illegale FM zenders. Het gestroomlijnde design van de ice>link cradle (carkit) zal uw auto-interieur sieren.

In combinatie met de diverse auto audiosystemen start en stopt de ice>link Plus de iPod zodra u de CD wisselaar functie in of uitschakelt. De knoppen Fast Forward, Rewind, Search and Seek bedienen uw iPod. Met nieuwe de mogelijkheden om van “CD te wisselen” op u radio of uw stuurwiel kunt u navigeren tussen de eerste 5 afspeellijsten van uw iPod. (CD 1 t/m 5) Via de “CD 6” optie komt u in het ice>link menu. In dit menu is het zelfs mogelijk om via uw iPod display door al de afspeellijsten, artiesten, albums en nummers te navigeren"

Racer

Lid
Ik heb de Icelink actief en deze is inderdaad aangesloten op de AUX aansluiting. Werkt prima, bedienen via de Stream werkt goed. Je kan de eerste 5 afspeellijsten kiezen, deze 6de afspeellijst is direct op de iPod bedienen (wordt afgeraden).

Maar waarom in de jumbobox? Ik heb 'em (onzichtbaar) in het vakje op het dashboard.

Jammer alleen dat je op je display van de Stream net naam van de artiest/nummer van het spelende nummer ziet.

Maar ja, zo blijft er altijd iets te wensen......

Z7DrNo

Nieuw lid
Ik heb een Octavia II (nov 2006) met een Stream radio CD speler met MP3 ondersteuning en icelink iPod houder/interface.
Vanaf het begin heeft de combinatie Stream - icelink niet goed gewerkt. Het geluid van de iPod komt heel vervormt over en is eigenlijk niet om aan te horen.
biggthumpdown.gif

Volgens de dealer is dit (inmiddels) een bekend probleem met het nieuwe model Stream (met mp3 ondersteuning). De importeur heeft nog geen oplossing.
Na 3 maanden wachten ben ik het beu en krijg binnenkort het oude model Stream radio ingebouwd. Volgens de dealer werkt dat wel goed met de Dension icelink iPod interface.

Kan het er alleen maar mee eens zijn. Ik heb een "oude" Stream van eind 2005, zonder de problemen van de serie ervoor, maar niet met de problemen die Z7DrNo noemt. Deze werkt perfect samen met de Icelink.

Bovenaan Onderaan