irritante trilling

Hallo Allemaal,

Als de auto koud is heb ik een irritante trilling links onder.
Het lijkt achter het kleine kastje, dat ik al leeg heb gehaald te zitten.

Je kan dit kastje er uit halen maar daarachter voel ik niets.
Het lijkt dezelfde plaats waar ook in de garage de comkabel wordt aangesloten.

Misschien is het een kabelboom die resoneert.
Wie heeft dit ook en heeft een mogelijke oplossing of wordt het een garagebezoek.

Alvast bedankt voor de reakties:529:

Groet,

Gertjan
(kippetje)
 

Yeti Linka

Actief lid
Daar had de Fabia van mijn vrouw ook last van. Schokbreker vervangen en het probleem was weg. Wil daarmee niet zeggen dat dat het probleem bij jouw ook is.
 

Yeti Linka

Actief lid
Tja, links onder had ook de achterkant kunnen zijn. En met kastje dacht ik aan het opbergvak achter de wielkast. Maar ben ook net pas wakker.
 

Basjo

Lid
Bij mij trilde er ook iets (1.2 TSI octavia combi). Voorbij bij lage toerentallen. Heel irritant. Na lang zoeken, bleek het een slang te zijn die tegen het koelvloeistof reservoir aan liep te trillen.
 
Basjo,

Ben direct gaan kijken en inderdaad bij mij zat er een klem los rond de kabelbeschermings slang.

Deze "slang" is zo'n 2 centimeter in doorsnee, lopen kabels doorheen.
Zit vlak naast het koelreservoir.

Ik heb deze klem dichtgeklikt en hij zit weer vast.

Ik hoop dat dit het geluid veroorzaakt hoewel het wel links zat en ze klem recht.
Maar ja, morgen weet ik meer

Bedankt Basjo :529:

Groet,

Gertjan
 
Bij mij is een storend bijgeluid verdwenen nadat ik de klep over de accu had opgevuld met wat schuimrubber. Die zit ook links vooraan, dus het lijkt me ook in jouw geval het proberen waard.
 
Ga ik zeker ook proberen.

Update:

Ik heb gekeken, staat toch voor de deur, nietwaar.
En inderdaad zit beweging cq speling in de kap van de accu.
Ik heb er een stuk opgevouwen krant tussen gedaan.
Zit nu klem en beweegt niet meer die kap.

Ga nu niet rijden, veel te koud, morgen weer

Groet,

Gertjan
 
Helaas,
De trilling is niet weg.
vanochtend na de koude start geen trilling te horen maar na een minuut of 5 toen de auto warm begon te worden kwam hij terug.
na een uurtje was hij helemaal weg en dit deed hij eerder ook.
 
Controleer het luchtfilter huis en de slagen daar omheen eens! Mijn Octavia Tdi resoneerde erg irritant bij +/- 1100 a 1300 toeren. Dacht eerst dat het de gril was maar het bleek uiteindelijk het luchtfilterhuis te zijn. Met wat tape is het probleem tijdelijk opgelost. Bij het aanstaande onderhoud <1500 km gaat de garage e.e.a oplossen.

Tip: Iemand anders in de auto het geluid laten opwekken en zelf onder de motorkap duiken om te ontdekken wat het geluid veroorzaakt.

Succes
 
Bovenaan Onderaan