Is er een maximum aan in te leren sleutels?

RapidFrans

Senior Member
Hoi, forum leden.

Ik heb 2 klapsleutels gekocht, transponders overgezet van mijn 2 oude sleutels, laten slijpen en het is me gelukt om er één aan te melden zodat de AB werkt. Ik krijg echter de 2de sleutel niet werkend. Is er een maximum aan te melden sleutels?

Groeten Frans

Rallye

Forumguru
Geen oplossing, maar even kijken of ik je vraag begrijp. Je hebt de transponders overgezet uit je oude sleutels. Dan hoef je de sleutels toch niet aan te melden? Je auto zag de transponder in de oude sleutel en ziet nu diezelfde transponder in een nieuwe sleutel. Of mis ik iets?

RapidFrans

Senior Member
@Rallye
De transponders overzetten zorgen ervoor dat de auto start en blijft lopen. Maar de sleutels synchroniseren met de afstandsbediening moet wel gebeuren. Dat is precies wat ik gedaan heb maar met één van de sleutels lukt dat syncen niet. Oftewel ik heb één klapsleutel met defecte AB chip of er is een limiet aan sleutels die je kan aanmelden zoals ik hier: https://www.ebay.co.uk/gds/VW-Audi-...mming-Reprogramming-/10000000007277837/g.html gelezen heb. Ik heb nog niet het wissen uitgeprobeerd.

Hakar

Donateur
Uit mijn hoofd zeg ik, maximaal 3 sleutels in te leren.
Dit geldt in ieder geval voor de chip van de startonderbreking.
Of de AB daar ook in is beperkt weet ik niet, maar lijkt me gezien het aantal chips voor de SO een logisch getal.

Ben er ook mee bezig geweest. heb er ook nog ergens een topic of reactie over geschreven.
Zoek wel even.

Found, bij mij werkte dit.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/nu-ook-een-fabia-1.35481/page-7#post-758425

RapidFrans

Senior Member
Methode nieuwe afstandbediening inleren / synchroniseren van monteurtje.
Sleutel 1 in contact en op contact
Deuren sluiten.
Sleutel 2 in portierslot.
Op slot draaien.
Terug in middenstand en 2 of 3 keer op knopje van afstandsbediening drukken.
(Ik doe altijd 3x en knopje op slot.)
Auto van slot doen.
Sleutels omwisselen. Dus sleutel 2 in contact en op contact. En sleutel 1 in portierslot.
En dan alles herhalen.

@Hakar
Dank je wel,
Dit verhaal werkte bij de eerste nieuwe sleutel, maar bij de tweede lukt dat niet meer, vandaar mijn vraag.

Frans

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is inderdaad 3 het maximum, als je sleutel 4 inleert dan werkt die daarna gewoon, maar is de sleutel die als eerste is ingeleerd weer gewist in het geheugen. Er is dus een maximum van 3 werkende sleutels, maar je kunt zo veel sleutels inleren als je wil.

Hakar

Donateur
Er zijn dus twee nieuwe sleutels inclusief AB module gekocht, die de oude sleutels inclusief AB moeten vervangen?

Antera

Donateur
er zit ene beperking aan maar heb er gezien met 5 ingeleerde sleutels. Advies is ook eerste even eruit te gooien en dus met een schonen beginnen en dan de nieuwe sleutels inleren.

Hakar

Donateur
Doen de oude Ab nog iets, of waren die al helemaal dood, en was dat de reden dat je klapsleutels hebt besteld.

Ik zie dat je één AB werkend hebt gekregen.
Als de oude AB het nog doen, heb je met de nieuwe nu drie sleutels ingeleerd.

Vraag Wat is er ingeleerd,
Antwoord 2 transponders (de oude die overgezet zijn), en één AB, welke op de gebruikelijke manier is ingeleerd via de procedure van AB inleren.

Het laatste zinnetje in wat ik aanhaalde is ook van belang, en met name het herhalen.
Dat gaf bij mij de doorslag.
Als het bij de tweede nieuwe AB niet lukt, is of je maximum van AB bereikt, of de AB stuk.
Dat blijft gissen.

De optie om op te schonen die @Antera aangeeft is ook een goede, maar dan moet je wel over de juiste programmatuur en kennis beschikken, en volgens wat ik heb kunnen vinden beschikt @FabiaFrans niet over VAGCOM of VCDS.

Wat je dan zou kunnen proberen is, checken of de oude AB het beide nog doen.
Als dat het geval is, kijk hoe het printplaatje van je oude AB er uit ziet qua vorm.
Is die gelijk aan de vorm van de nieuwe, zet de oude printplaat over in de nieuwe.
Voorzichtig uit de oude wippen, en in de nieuwe plaatsen.
Als de nieuwe een Ali sleutel is, weet ik uit ervaring dat je mogelijk van één of twee pennetjes waar het plaatje overheen valt wat moet afsnijden om het passend te krijgen.

RapidFrans

Senior Member
@Hakar
Dank voor je informatie. één oude doet het nog. De tweede heeft al heel lang geen batterij meer. Maar als ze elkaar overschrijven dan zou dat niets moeten uitmaken. Dan moet ik de andere nieuwe AB ook kunnen aanmelden. Tenzij deze stuk is. Opschonen zoals @Antera voorstelt kan ik ook nog laten doen. Het overzetten van de module uit de oude sleutel gaat hem niet worden. De nieuwe zijn weliswaar Ome Ali sleutels maar de print layout en het formaat is volledig anders en gaat zeker niet passen. IMG_20180625_174040.jpg

Hakar

Donateur
Lay out is duidelijk, gaat hem niet worden.
De mijne had ik ook van Ome Ali, die werken overigens beide naar verwachting.

Opschonen van het geheugen van de sleutels weet ik niet of dat zin heeft, volgens mij overschrijft het inleren van de ene de gegevens van de andere.

Hmmmmm, denk toch dat er eentje bij jou niet goed werkt.
Beide dezelfde frequenties?

Hakar

Donateur
Had je de ontvangst van de sleutels van Ome Ali al bevestigd, en je order met een dikke pluim afgesloten, waardoor een reply niet meer mogelijk is?
Ik zou in ieder geval een bericht geven dat je ene Remote niet naar behoren werkt, en dat je graag zonder kosten een nieuwe van ze wilt.
Als je order al is afgesloten heb je wat minder kans, maar niet geschoten is ook geen nieuwe sleutel.
beginnen ze te emmeren dat dan eerst de oude moet worden teruggestuurd, geef dan aan dat die kosten niet opwegen tegen de kosten van het probleem.
Nog geen neiging om je te helpen, dispute openen, en intussen ergens anders een sleutel met AB met dezelfde frequentie bestellen.

Bovenaan Onderaan