ppaddo
Lid
Sinds ik in mijn Octavia rij krijg ik net iets te vaak ongewenste fanmail met snelheidsbelasting uit Leeuwarden. Daarbij is het steeds een prent voor (gecorrigeerd) 54 kilometer in de bebouwde kom of 104 waar je 100 mag. 1 a 2 kilometer te hard om niet bekeurd te worden dus Op de snelweg rij ik eigenlijk altijd 10 kilometer harder op de teller dan toegestaan. Daar had ik met mijn Leon dus nooit problemen mee.
Ik had ondertussen al gemerkt dat er tussen de snelheid in je MFD en de analoge teller al een verschil van 1 a 2 kilometer/uur zat, maar blijkbaar klopt die analoge klok dus ook nog een stukje beter dan in mijn vorige Seat Leon. Beide auto's staan op 17 inch.
Is dit bij jullie een bekend "euvel" van de Octavia waar je dus echt rekening mee moet houden, of heb ik toevallig een extreem goed afgestelde kilometerteller?
Ik had ondertussen al gemerkt dat er tussen de snelheid in je MFD en de analoge teller al een verschil van 1 a 2 kilometer/uur zat, maar blijkbaar klopt die analoge klok dus ook nog een stukje beter dan in mijn vorige Seat Leon. Beide auto's staan op 17 inch.
Is dit bij jullie een bekend "euvel" van de Octavia waar je dus echt rekening mee moet houden, of heb ik toevallig een extreem goed afgestelde kilometerteller?