O ja, da's waar ook. Ik kreeg gisteren de kostenopgave binnen: 71,50 euro. Ik dus bellen: ik heb om coulance gevraagd, drie of vier maanden maakt voor mij geen verschil.
Reparatiebalie belt met de Kenwood-importeur: nee, kan niet, want er is iets anders aan de hand dan de vorige keer.
Ik zeg: maar er gebeurde precies hetzelfde.
Reparatiebalie: het kan best zijn dat de symptomen hetzelfde zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de kwaal hetzelfde is.
Ik: okee, maar wat is dan het verschil tussen 'frontflex, connector en dressing plate vervangen' (vorige reparatie) en 'maskmechaniek vervangen'? Klinkt voor mij als hetzelfde.
Reparatiebalie: volgens de importeur is het toch iets anders. Op de vorige reparatie wilde hij wel coulance toepassen, omdat het toen ging om een bekend probleem dat vader voorkomt. Dit keer is dat niet zo.
Ik: Maar dan nog. Dan gaat het nu om een onderdeel dat het na 2,5 jaar begeeft, zoals de vorige keer drie onderdelen het na 2 jaar en 2 maanden begaven. Ook die 2,5 jaar vind ik onacceptabel, dus ik claim op dezelfde gronden als de vorige keer alsnog coulance.
Reparatiebalie: ik denk dat we dat niet voor elkaar krijgen, maar we kunnen er voor u als trouwe klant wel 50 euro van maken. Dat is in ieder geval lager dan de onderzoekskosten van 66 euro die u altijd kwijt was geweest.
Heb daar dus maar in toegestemd, anders heb ik niet eens m'n radio terug. But I smell something fishy...
Door dit soort dingen word je toch vanzelf naar een internetwinkel geduwd? Coulance kun je daar vergeten, maar van het prijsverschil kun je zo'n reparatie ook wel betalen als je een keer de pech hebt dat je een apparaat koopt dat stukgaat. Deze Kenwood is het eerste apparaat in mijn hele apparatuurcarrière dat zo snel kapot is, de rest gaat gewoon jáááren mee, van videorecorder tot digitale camera.