Is Kenwood meuk?

Dutch4x4

Senior Member
Mijn Kenwood-autoradio is er voor de tweede keer in vier maanden mee opgehouden (nu 2,5 jaar oud). Ik kijk weer uit naar de drie weken reparatietijd (not).

Bekend probleem?

rickske

Actief lid
Had vroeger pioneer na 4 jaren was er wel altijd iets aan defect en sinds 7 jaar een kenwood zonder een probleem,dus voor mij een kenwood.

Mijn Pioneer systeem (radio/CD + versterker + luidsprekers) is inmiddels 6 jaar oud en is in 3 verschillende wagens ingebouwd geweest. Op een doorgebrande zekering van de versterker na is er nog nooit iets stuk geweest... Voor mij geen andere aftermarket dan Pioneer !

Karstieman

Forumguru
Kenwood is echt geen meuk.
Ik denk dat je gewoon een rot exemplaar te pakken hebt.
Misschien gewoon vragen om een hele nieuwe ivp. telkens repareren?

Dutch4x4

Senior Member
Die van mij is zelfs een Mask+ (een 9021), waar ik op zichzelf heel tevreden over ben. Maar twee keer helemaal dood binnen drie jaar vind ik wel wat veel. Als het vaker voorkomt bij bepaalde modellen, had ik dat als extra argument kunnen gebruiken bij de dealer.

Zal dan wel gewoon pech hebben. Maar ja, kun je na 2,5 jaar nog om een nieuwe vragen? Ik ga in elk geval net zoals vorige keer een gratis reparatie eisen. Ook al staat er op de bon van de vorige keer dat ik drie maanden garantie heb op de reparatie...

Deje

Lid
Heb al 12 jaar dezelfde Pioneer M9500RDS met cd-wisselaar, nog nooit iets mis mee geweest....
Gaat inmiddels al zo´n 800.000 km mee!

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Maar ja, kun je na 2,5 jaar nog om een nieuwe vragen?

[/ QUOTE ]Nee. Wel om coulance, dus een nieuwe radio met een aantrekkelijke korting.

remo

Lid
wat is er de vorige keer gerepareerd aan je radio? de meest voorkomende klacht bij deze mask types is breuk van de flexibele printbaan tussen front en radio.
Als deze vervangen is mag de niet binnen vier maanden weer defect zijn.
Als de radio opgestuurd wordt naar de officiele kenwood reparatie dienst duurt dit maximaal 10 werkdagen, meestal echter zijn ze binnen een week weer terug.

Kenwood is zeker geen meuk, dit soort dingen komt bij ieder merk wel eens voor.

Dutch4x4

Senior Member
Dank, Remo, dat is nuttige informatie!

De reparatiebon zegt:

'Frontflex, connector en dressing plate vervangen'

Klinkt inderdaad als wat je noemt, toch?

Reparatie nam de vorige keer 3 weken in beslag, maar dat kan ook aan de dealer hebben gelegen (RAF).

Met meuk bedoel ik ook niet het hele merk, maar wellicht een zwakke plek die geregeld terugkeert en waarop ik (wederom) coulance kan bedingen.

wat is er de vorige keer gerepareerd aan je radio? de meest voorkomende klacht bij deze mask types is breuk van de flexibele printbaan tussen front en radio.

[/ QUOTE ]

Dat heb ik nu dus ook (na 5 jaar). Ik was van plan om een nieuwe te halen maar dat is afgeraden door mijn hifi leverancier. Zijn advies was een radio af fabriek (vanwege de integratie) of een pioneer (kwaliteit en ingebouwde bluetooth carkit). Die nieuwe mask systemen hebben nog steeds hetzelfde euvel ondanks de belofte dat het elke keer beter zou moeten zijn. Als leverancier wil je ook niet elke 4 maanden een radio willen opsturen.
Ik heb maar gelijk een octavia besteld en laat er een stream in zetten. Ik vind het lopen met een frontje maar niks, vandaar.

Dutch4x4

Senior Member
Die nieuwe mask systemen hebben nog steeds hetzelfde euvel ondanks de belofte dat het elke keer beter zou moeten zijn. Als leverancier wil je ook niet elke 4 maanden een radio willen opsturen.

[/ QUOTE ]

Kijk, dat bedoel ik dus met bekende, veelvoorkomende fouten (m.a.w. 'meuk'...). Oók nuttige informatie, die ik morgen zeker zal gebruiken als ik met het dode apparaat langs RAF ga.

Ik vind het lopen met een frontje maar niks, vandaar.

[/ QUOTE ]

Ik ook niet, vandaar dat ik juist een Kenwood met Mask+ heb genomen. Voor het design in ieder geval niet! /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Door het wegklappende frontje (mooie vondst) kan ik in 99,9% van de Nederlandse gemeenten gewoon de radio inclusief front laten zitten.

Dutch4x4

Senior Member
Moet je niet werken dan? Ik haal waarschijnlijk al koffie bij S-Point, want ze hebben toch een t-shirt voor me weten te bemachtigen...

remo

Lid
op reparaties heb je 3 maanden garantie, als je na vier maanden weer dezelfde klachten hebt is er tijdens de montage van de frontflex iets mis gegaan en hoort deze onder coulance alsnog kosteloos vervangen te worden.

Dutch4x4

Senior Member
O ja, da's waar ook. Ik kreeg gisteren de kostenopgave binnen: 71,50 euro. Ik dus bellen: ik heb om coulance gevraagd, drie of vier maanden maakt voor mij geen verschil.

Reparatiebalie belt met de Kenwood-importeur: nee, kan niet, want er is iets anders aan de hand dan de vorige keer.

Ik zeg: maar er gebeurde precies hetzelfde.

Reparatiebalie: het kan best zijn dat de symptomen hetzelfde zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de kwaal hetzelfde is.

Ik: okee, maar wat is dan het verschil tussen 'frontflex, connector en dressing plate vervangen' (vorige reparatie) en 'maskmechaniek vervangen'? Klinkt voor mij als hetzelfde.

Reparatiebalie: volgens de importeur is het toch iets anders. Op de vorige reparatie wilde hij wel coulance toepassen, omdat het toen ging om een bekend probleem dat vader voorkomt. Dit keer is dat niet zo.

Ik: Maar dan nog. Dan gaat het nu om een onderdeel dat het na 2,5 jaar begeeft, zoals de vorige keer drie onderdelen het na 2 jaar en 2 maanden begaven. Ook die 2,5 jaar vind ik onacceptabel, dus ik claim op dezelfde gronden als de vorige keer alsnog coulance.

Reparatiebalie: ik denk dat we dat niet voor elkaar krijgen, maar we kunnen er voor u als trouwe klant wel 50 euro van maken. Dat is in ieder geval lager dan de onderzoekskosten van 66 euro die u altijd kwijt was geweest.

Heb daar dus maar in toegestemd, anders heb ik niet eens m'n radio terug. But I smell something fishy...

Door dit soort dingen word je toch vanzelf naar een internetwinkel geduwd? Coulance kun je daar vergeten, maar van het prijsverschil kun je zo'n reparatie ook wel betalen als je een keer de pech hebt dat je een apparaat koopt dat stukgaat. Deze Kenwood is het eerste apparaat in mijn hele apparatuurcarrière dat zo snel kapot is, de rest gaat gewoon jáááren mee, van videorecorder tot digitale camera.

Wiseguy

Actief lid
Tja... misschien toch een keertje een ander merk proberen? Ik zelf heb genoeg aan de kwaliteit van de Stream en eventueel komt er nog een Audience systeem in, maar ik hoef niet zo snel meer een aftermarket systeem... maar goed, ieder zijn eigen keuze hierin natuurlijk.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan