Wouter1
Forumguru
Vandaag een ritje berg op naar de Weissee in Oostenrijk, een weggetje met 1e versnellings haarspeldbochten, erg leuk. De 1.2 tdi greenline heeft op de heenweg erg hard moeten werken om boven te komen, maar deed het prima.
Op de terugweg, ca 5 uur later, direct na het starten op de parkeerplaats bij stationair toerental een klein bultje op, en meteen ging het voorgloei lampje knipperen, en dat bleef knipperen tot dat we terug in Neukirchen waren.
Tijdens deze 'noodloop' nog/veel minder vermogen en koppel dan normaal.
Bij 'thuis' komst en uitzetten van het contact en even later weer starten is de storing weg en met een kleine proefrit lijken alle 75 paarden weer wakker.
Herkent iemand dit? Is dit de vooraankondiging van een Egr klep reparatie? Of is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden door de auto kort na een start bij stationair toerental de auto iets te zwaar laten trekken...
De auto heeft inmiddels bijna 75k km gereden, waarvan de laatste 36k in de laatste 15 maanden, na genoeg probleemloos..
Op de terugweg, ca 5 uur later, direct na het starten op de parkeerplaats bij stationair toerental een klein bultje op, en meteen ging het voorgloei lampje knipperen, en dat bleef knipperen tot dat we terug in Neukirchen waren.
Tijdens deze 'noodloop' nog/veel minder vermogen en koppel dan normaal.
Bij 'thuis' komst en uitzetten van het contact en even later weer starten is de storing weg en met een kleine proefrit lijken alle 75 paarden weer wakker.
Herkent iemand dit? Is dit de vooraankondiging van een Egr klep reparatie? Of is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden door de auto kort na een start bij stationair toerental de auto iets te zwaar laten trekken...
De auto heeft inmiddels bijna 75k km gereden, waarvan de laatste 36k in de laatste 15 maanden, na genoeg probleemloos..