Isofix bevestiging kinderstoeltje

Reizende

Actief lid
Hallo allemaal!

Eindelijk, op 28 januari dit jaar mag ik mijn nieuwe O2 ophalen. Duurt natuurlijk allemaal veel te lang!
Na overtuigd te zijn door alle verhalen hier op het forum m.b.t. vermogen, uitrusting en kwaliteit, zijn er natuurlijk ook wat praktische vragen..
Na 4 weken trots vaderschap (en slapeloze nachten..) /forum/images/graemlins/smirk.gif was ik benieuwd wat voor voordelen Isofix heeft boven de "normale" bevestiging. Volgens mij heeft de O2 standaard Isofix op de passagiersstoel, of heb ik het verkeerd? Meer mensen met ervaing hiermee??

Erikje

Actief lid
gefeliciteerd met het vaderschap, ik ken het gevoel van slapeloze nachten (2 jaar lang...). Isofix is een soort kliksysteem voor de kinderstoelen, de stoelen worden als het ware verankerd aan het chassis. Iets makkelijker te bevestigen en bovenal veiliger. Isofix zit iig op de achterbank.

Potje

Actief lid
Hai Reizende...

Gefeliciteerd met die kleine. Ik heb de mijne net op bed gewerkt en kan eindelijk weer even internetten. Fijn, zo'n weekje vakantie..... /forum/images/graemlins/bye.gif

Nee, de O2 heeft standaard Isofix op de achterbank. Als je Isofix op de voorstoel wilt hebben, is dat een extra. Wel handig maar volgens mij is het vooral handiger als de kleine bij 9 maanden doorschuift naar een kinderstoeltje. De Cosi kan ook gewoon in de riemen.... vergeet de airbag niet uit te zetten!

Kijk ook hier op het forum even en ga dan direct door naar deze ANWB test.

Hoppe

Lid
Gefeliciteerd met het vaderschap en de OII natuurlijk.
Isofix is inderdaad veel veiliger dan een gewoon stoeltje en het bevestigd ook nog eens makkelijker. Ze zijn wel vrij prijzig maar het wordt de nieuwe standaard en ik verwacht daarom ook een prijs daling het komend jaar.
Je hoeft ook niet beslist het Skoda stoeltje te kopen, de verschillende fabrikanten hebben er ook die in de OII passen.
Ga gerust op je gemak kijken voorlopig heb je genoeg aan een maxi-cosi. Pas vanaf ongeveer 6 tot 8 maanden kunnen ze in een isofix stoeltje. /forum/images/graemlins/shocked.gif

Potje

Actief lid
Ik heb trouwens zelf een Römer Duo Plus gekocht via marktplaats. Scheelde meer dan de helft. Okay, onze kleine man wordt gesponsord door Renault maar dat corrodeert mij aan mijn bips. Hij zit veilig!

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb ik een Romer Duo Plus Isofix vandaan en goedkoper dan hier!

[/ QUOTE ]

Idd!
Dat scheelt nogal

Reizende

Actief lid
Heb ik een Romer Duo Plus Isofix vandaan en goedkoper dan hier!

[/ QUOTE ]

Idd!
Dat scheelt nogal

[/ QUOTE ]

Scheelt inderdaad met wat ik in de winkels heb gezien tot nu toe! Bedankt voor de tip!

Bovenaan Onderaan