hoi ad,
Dank je voor je antwoord, hoe bedoel je dat het er lullig uitziet? Op de achterbank zijn die isofix aansluiting netjes achter ritsjes weggewerkt. Is dat niet zo bij de voorstoel?
Ik heb dan weer juist niet voor isofix gekozen omdat de basis (waar de stoel op komt te staan) behoorlijk duur zijn n weer niet passen op d volgende stoel. Dan maar in de gordel wat tegenwoordig ook stevig genoeg is.
Gisteravond reed ik op de A12 bij Utrecht en haalde daar een politiebus in van de VOA (Verkeers Ongevallen Analyse), die samen op reed met een motoragent. Tot mijn grote verbazing werd ik bij het eerstvolgende benzinestation van weg geplukt. Ik dacht nog, die 5 km te hard... daar gaan ze toch niet moeilijk over doen? Bleek dat de bestuurder van die VOA-bus alleen even kwam checken of ik mijn airbag had uitgeschakeld. Hij had gezien dat mijn kleine mannetje in de maxi-cosi voorin zat (op de familyfix, overigens ), en hij gaf aan dat hij zó vaak gezien had wat er gebeurt als de airbag niet uitgeschakeld is, dat hij daar tegenwoordig altijd op controleert. Erg netjes, moet ik zeggen!ASN moet onderscheid maken tussen een stoeltje in de rijrichting (kan prima i.c.m. een airbag) en een stoeltje (zoals een maxi-cosi voor een baby) waarin het kind naar achter kijkt. Die laatste categorie moet je idd niet plaatsen als er een airbag zit, maar voor de eerstgenoemde is het geen probleem.