isofix voor en sportinterieur

JettaFreak

Actief lid
Vanmorgen belde dealer Nieuwkoop (dealerkeuze ING; is het een goede dealer? De verkoper aan de telefoon klonk enthousiast). Bij het bestellen van de auto (het heeft even geduurd voordat ING Car Lease en mijn werkgever de order hadden afgehandeld) kwam de dealer er achter dat isofix voor niet kan worden besteld in combinatie met het sportinterieur. Nou is er geen acuut probleem ofzo, eerst maar eens zorgen voor nageslacht /forum/images/graemlins/529.gif, maar toch is het wel raar. Het merendeel van de Skodaforummers hebben het sport interieur /forum/images/graemlins/rockon.gif. Heeft dat deel van de lezers hier ook al eens mee te maken gehad?

Voordeel is wel weer dat mijn netto maandlasten zullen dalen met ongeveer EUR 0,72. /forum/images/graemlins/yeah.gif Dat is dan toch weer positief.

Groet,

JettaFreak

Reizende

Actief lid
Hallo Jetta-freak (en dat op een Skoda Forum..)!

Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten. Uiteindelijk besloten het niet te doen (ik kon het wel bestellen, of ik ben verkeerd geïnformeerd).
Waarom:
Kinderzitjes met isofix zijn schreeuwend duur en bevestiging met de riem gaat eigenlijk prima!
Verdere info vind je in dit draadje!

Succes ermee.

Helaas moet ik me bij LenK aansluiten, als de bestelling eenmaal binnen is zijn ze je vergeten. En kennis over normale zaken als accessoires is ook niet bijster.
Tip gaan eens praten met de Dealer in Eindhoven (V-car), daar ben je nog koning, en ze weten waar ze over praten.

JettaFreak

Actief lid
ik mag de leverende dealer helaas niet zelf kiezen. Mijn werkgever heeft een of ander wurgleasecontract met ING afgesloten. Wel mogen we kiezen voor een onderhoudsdealer, maar dat zal in de buurt van mijn woonplaats zijn. En ik heb me laten voorlichten bij andere dealers en de importeur, maar ik heb nooit geinformeerd over de isofix voor. Leek me handig.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Kinderzitjes met isofix zijn schreeuwend duur en bevestiging met de riem gaat eigenlijk prima!

[/ QUOTE ]

Klopt inderdaad, ze zijn niet goedkoop maar als de kleine op deze manier nog veiliger mee kan dan is me dat heel veel waard.
Gordels zijn een goede bevestiging maar Isofix is m.i. nog beter door de directe verankering aan het chassis.

Reizende

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Klopt inderdaad, ze zijn niet goedkoop maar als de kleine op deze manier nog veiliger mee kan dan is me dat heel veel waard.
Gordels zijn een goede bevestiging maar Isofix is m.i. nog beter door de directe verankering aan het chassis

[/ QUOTE ]

Tsja, dat zeggen ze inderdaad in de winkels waar ze die dingen verkopen ook altijd.. Ik vraag me echter af of het daadwerkelijk veiliger is. Vast is toch vast?
Ik kan er zelf niet over oordelen omdat ik het gewoon niet weet, heb er echter wel mijn twijfels over. Uiteraard is het wel veel makkelijker dan dat gemartel met die riemen..
Enne, ook de veiligheid van mijn kleintje staat voorop!

Hetzer

Forumguru
Is al eens wat vaker overgeschreven, maar ik kan het niet laten , ik heb ook isofix in mijn Fabia, was ook van voornemen een isofix stoel te kopen , alleen je bent er niet met 1 stoel (wist ik ook niet0, je hebt sowieso 2 stoelen nodig voordat je kind 18 kg is weegt.

En ik heb laatst een maxi-cosi priori XP gekocht en die is precies gelijk aan de priorifix (met isofix ) ,alleen schijnen deze isofix stoelen met name bij de zijwaartse botsingen iets veilger tezijn!!!!, maar om er nu van uit tegaan dat alle niet isofix stoeltjes onveilig zijn is ook wat overdreven. En het prijs verschil is hier in Nederland wel erg veel , ik geloof 200 euro ( per stoel dus!! /forum/images/graemlins/blush.gif)

Bovenaan Onderaan