Isolatie / bekleding rond de motor

Bij mijn skoda hangt de isolatie los in de linkerhoek van de motor ruimte (bijrijderskant). Heb de dealer gevraagd dit te fixen, ziet er slordig uit, maar volgens hem is dat een bekend probleem. Er zou daar geen goede bevestiging zijn voor de isolatie en meerdere Octavia's hebben dat zelfde euvel.

Klinkt dit iemand bekend?

hemi24

Forumguru
Had mijn vorige O2 (eveneens uit 2007) ook last van; je kunt het er weer een beetje tussendrukken, maar het hangt kort daarna weer een beetje naar beneden...

Nog niet echt op gelet, maar volgens mij is het bij m'n huidige O2 FL verholpen...

Ik zou trouwens de linkerhoek, de rechterkant noemen... :tongue:

EdK

Forumguru
Maw het is bekend bij meerdere octi's maar we doen er niets aan ?
Of wordt het wel opgelost ?
Bestaat tegenwoordig lijm in spuitbussen dus op binnenkant motorkap spuiten en op isolatie en even paar minuutjes wachten en vastdrukken !
Wordt al jaren gebruikt in de klimaatbeheersing om luchtkanalen te isoleren !
Dus een oplossing is mogelijk, nu alleen de garage nog mobiliseren !!??

LenK

Forumguru
Bedoelt hij niet de isolatie tegen het schutbord, niet de motorkap?
De omstandigheden onder de motorkap zijn wel extreem: warmte, kou, vocht. Zal een goede lijm moeten zijn die dat allemaal doorstaat.

Ronnie

Forumguru
Zal een goede lijm moeten zijn die dat allemaal doorstaat.
Wij gebruikten in het schadebedrijf waar ik werkte 3M/Scotsch spuitlijm voor, werkte super en liet nooit weer los!
Is een contactlijm voor extreme omstandigheden, speciaal voor de automotive branche.

Wasmachineman

Forumguru
Bij mijn skoda hangt de isolatie los in de linkerhoek van de motor ruimte (bijrijderskant). Heb de dealer gevraagd dit te fixen, ziet er slordig uit, maar volgens hem is dat een bekend probleem. Er zou daar geen goede bevestiging zijn voor de isolatie en meerdere Octavia's hebben dat zelfde euvel.

Klinkt dit iemand bekend?

Net de kap opengedaan en ja hoor, ook bij mij hangt hij iets los.:biggthumpdown:
1e minpuntje binnen na 2 jaar....:laugh:

Bedoelt hij niet de isolatie tegen het schutbord, niet de motorkap?
De omstandigheden onder de motorkap zijn wel extreem: warmte, kou, vocht. Zal een goede lijm moeten zijn die dat allemaal doorstaat.

Ik bedoel inderdaad het schutbord, niet de motorkap. Dealer heeft het nu gefixed met dubbelzijdig tape, maar garantie tot aan de voordeur.

Had mijn vorige O2 (eveneens uit 2007) ook last van; je kunt het er weer een beetje tussendrukken, maar het hangt kort daarna weer een beetje naar beneden...

Nog niet echt op gelet, maar volgens mij is het bij m'n huidige O2 FL verholpen...

Ik zou trouwens de linkerhoek, de rechterkant noemen... :tongue:

Tis maar waar je staat of zit natuurlijk ;)

Vacaro

Senior Member
:ot:Behalve in engeland! :D

Groet,

Charlie

Alhoewel, op Skoda.be kan je mits opleg van +/-1650€ ook rechts stuur bestellen.

On-Topic----> Moet bij mij nog zien of da ook loshangt, maar ik check regelmatig olie, dus dan had me dat wel opgevallen geweest. Mijne O2 is van 2006.

Bovenaan Onderaan