Ik heb ook een Octavia II met Ivory bekleding en het is inderdaad besmettelijker dan de donkere stoffen, ook bij aflevering aan de dealer gevraagt of er iets is wat de bekleding een beetje schoon kan maken als er iets mis zou gaan maar die wist zo geen product wa dat zou kunnen doen en verwees mij door naar de Halfords ed.
Ik heb zelf al een aantal keren vlekken in m'n bestuurders stoel gehad, oorzaken Chocola en een lekkende pen.
Het eerste wat ik probeerde om de vlekken te verwijderen was Vanish op de fles stond dat het ook te gebruiken was op lichte auto bekleding dus ik dacht dat moet geen probleem zijn dat gaat helemaal lukken.
Alleen wat bleek de vlek ging weliswaar gedeeltelijk weg maar de Vanish liet een nieuwe vlek achter en niet zo'n beetje ook een grote ronde soort van water vlek zal ik maar zeggen wat er dus echt vreselijk uitzag, alsof je het op de stoel in je broek gedaan had ook nadat het opgedroogt was zag het er nog zo uit.
Gelukkig had ik jaaren geleden in m'n toenmalige Zafira ook eens een vlek in de bekleding (slokje Fanta nemen tijdens het rijden en dan door één of andere hufter afgesneden worden kan zoiets wel eens veroorzaken) en kreeg die toen ook niet schoon met diverse schoonmaakmiddelen geprobeert maar deze lieten ook een grote ronde plek op de blauwe bekleding achter, toen we de Zafira wilde verkopen wilde ik nog één keer probeeren de bestuurdersstoel schoon te maken (dit was dus bijna 2 jaar later.!!!) ik heb het toen geprobeert met "Quick 'n Brite" en wat schetst mijn verbazing de vlek was er in een uurtje uit welliswaar moest ik flik schrobben omdat de vlek er inmiddels al 2 jaar in zat maar hij ging er zonder problemen uit en liet na gedroogt te zijn in de Garage geen enkel spoor op de stoel na.
Hier stak zich helaas ook gelijk een ander probleem de kop op., want 1 stoel die er zo goed als nieuw uitziet is ook een beetje raar dus moest ik wel de bijrijdersstoel en de achterbank ook doen., maargoed da's een kleine moeite als je je auto voor een goede prijs wilt verkopen.
Maargoed ik dwaal een beetje af....
Ik heb dus wederom een potje Quick 'n Brite gekocht en het geprobeert ik moest nu weliswaar 2x de behandeling met Quick 'n Brite doen (tja lichte bekleding hé) maar je zag er bijna niets meer van je moest echt hééél erg goed kijken van hééél dichtbij om het nog te kunnen zien.
Eén nadeel blijft uiteraard., is je bekleding nieuw dan hoef je alleen de stoel met de vlek te behandelen is je bekleding al wat ouder dan zul je waarschijnlijk ook de stoel ernaast moetten doen omdat anders de behandelde stoel eruit springt en de niet behandelde stoel er toch wat vies uitziet...