Jaeger cfc trailer module

Zo dit wordt mijn eerste vraag.

Ik ben Sven de bruijn kom uit zoetermeer en heb gelijk een vraag.

Na het doorzoeken van google en dit forum kon ik niet op een aansluitschema komen voor een cfc trailer module van jaeger voor mijn o2 combi uit 2006 het kastje heeft als code 52502504

Het aansluiten moet volgens mij niet echt een probleem vormen, maar dan moet ik wel weten welke kleur waar hoort. Er is volgens mij een stekker afgeknipt dit is de kabelset die erbij heb gekregen. Kan iemand helpen

Sven.

IMAG0111_zps517948bf.jpg

Ik heb een handleiding kunnen vinden maar ik ben er niet zeker van of ik er wel alle draden en stekkertjes bij heb gekregen. Weet iemand wat ik er nu eigenlijk allemaal bij moet zitten qua aansluiten

Sven

Dankje leuk forum hier.
Ik vroeg mezelf af of ik alle onderdelen wel heb, op de foto kun je zien wat ik heb. Heb ik wel alles? Op de stekker van de jaeger module staan nummers 1tm14 misschien weet iemand waar deze nummers voor staan en waar ze horen dit kon ik niet terugvinden in de handleiding.

In de handleding zag ik wat meer onderdelen staan wat connector-draden voor in de zekeringkast (van drie naar een) Wat aansluitblokken onder de zekeringskast enz. Dit heb ik allemaal niet.

Bakkertje

Forumguru
Op de foto mis ik in ieder geval het uiteinde dat naar de stekkerdoos bij je trekhaak gaat?
Verder staan er kleurcodes in de handleiding en ik de 3 draden daarin terug (rood geel oranje) die staan ook op de foto?

Oeps toch niet de hele foto te zien de stekkerdoos is compleet. rood geel oranje die zie ik ook.

Ik ga het zaterdag een kans geven om het te instaleren. Dan heb ik tenminste even de tijd. Kom ik er nu echt niet uit dan laat ik het wel weten. Thanks voor die handleiding trouwens die gebruik ik samen met die van mij ze vullen elkaar mooi aan

Sven.

andrehj

Forumguru
Je mist stekkers. De bundel van vier draden is de bundel die je bij je zekeringkast moet aansluiten. Aan deze vier draden hoort een klein metalen stekkertje te zitten wat je in je achterin je zekeringkast kunt klikken. Zonder deze stekkertjes is montage eigenlijk niet te doen.

Kortom: De set moet terug naar de leverancier, en jij hoort een complete set te krijgen (of je geld terug).
Waar heb je deze set gekocht?

ja dit dacht ik al de set is teedehands. dus dan maar een tripje naar de lokale autoshop misschien hebben die iets liggen.

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij zijn deze stekkers ook los te krijgen, dat zou je even na kunnen vragen bij de dealer / automaterialenshop inderdaad.

andrehj

Forumguru
ja dit dacht ik al de set is teedehands. dus dan maar een tripje naar de lokale autoshop misschien hebben die iets liggen.
Ook als je iets tweedehands koopt mag je op zijn minst verwachten dat het compleet is....
Over los te krijgen van die stekkers: Ooit heb ik (samen met medeforumlid Anterra) de grote stekkers los gekocht bij Rik Donkers (zoek maar op in Google). Ergens anders heb ik ze nog nooit kunnen vinden.
Aan de vierde draad (de dunste?) hoort een kleiner stekkertje, waarin uiteindelijk in de zekeringkast een mini-zekering moet. Dit stekkertje heb ik nog nergens los gevonden.
Als iemand weet waar je die kunt kopen hou ik mij aanbevolen....

Fotootje

IMAG0112_zpsa918b162.jpg

Zo na wat kunst en vliegwerk heb ik de trekhaak eronder. In totaal heb ik er 5 uur over gedaan. Een vraagje als ik achteruit rij dan schakelt het kastje (trailermodule) de twee middelste sensoren uit dit klopt toch? De twee buitenste sensoren werken gewoon. De stekkertjes heb ik bij de dealer vandaan (hadden ze nog liggen kreeg ik gratis) .En moet ik, nu ik deze kabelset heb aangesloten deze nog aanmelden aan mijn canbus? En iemand nog een tip om de trekhaak weer zwart te krijgen spuiten is er volgens mij zo weer af

Fotootje
IMAG0113_zpsa956e903.jpg

andrehj

Forumguru
Je zult je elektronica moeten aanmelden, anders wordt er helemaal niets uitgeschakeld. En als deze dan aangemeld is, en er een stekker in het stopcontact wordt gedetecteerd, worden alle vier de sensoren uitgeschakeld.
Blijkbaar heb je de module nu niet aangemeld. Doet ie het dan überhaupt wel? Heb je het stopcontact al met een aanhanger getest?
Nog een vraagje over de stroomvoorziening: Heb je nu een constante 12V (pin 9) en een geschakelde 12V op pin 10? Want de af-fabriek set heeft geen spanning op pin 10, die moest ik er zelf nog bijbouwen.

Over het schilderen: Ik zou dat gewoon met Hammerite doen (en vooral ook voordat ik em onder de auto schroefde...)

Cordoba

Forumguru
Linkje naar de site van Rick Donkers, overigens zeggen veel automaterialenshops dat ze dit niet kunnen leveren. Mijn ervaring is dat Rick Donkers veel spullen levert waar reguliere automaterialenhandels zeggen dit niet te kunnen leveren. (maar ik denk er de moeite niet voor willen doen).

Eventueel een mailtje naar Rick, dan kom je voor een leuke prijs wel aan de juiste stekkers.

Nee de module is nog niet aangemeld. Ik heb zelf zo'n obd scanner maar die kan alleen maar foutcodes opspeuren en verwijderen. Verder is het een 7 pin's stekker ik heb geen constante spanning.

En inderdaad ik had em beter eerst kunnen verven voordat ie eronder ging haastige spoed je weet wel:)

Dinsdag even langs de dealer even laten inlezen en dan checken ze gelijk of die goed werkt ben benieuwd?

CDK

Forumguru
je zult vast een trekhaak nodig hebben, maar dat gezaagde gat voor de stekkerdoos vind ik echt zonde, verder idd een verfje er over en een kapje over de kogel en het ziet er weer netjes uit.

greetz Corné

Cordoba

Forumguru
Dinsdag even langs de dealer even laten inlezen en dan checken ze gelijk of die goed werkt ben benieuwd?

Mag ik je heel veel sterkte wensen (ik ben bang dat je het nodig hebt) als je naar Versluis gaat. (De chef-monteur ziet in anderhalf uur tijd nog geen kans om een foutcode uit te lezen, en hij is daar echt anderhalf uur mee bezig geweest, niet tussen de werkzaamheden door, andere blunders zal ik je besparen, dit voorbeeld is duidelijk genoeg)

Zo de module is aangemeld alles behalve de remlichten werkten in een keer. Draden aan elkaar gesoldeerd nu werkt het prima.

Bovenaan Onderaan