Jeroen met 1.4 TSI DSG Octavia Hatchback

Hoi Allemaal,

Net vorige week mijn 2016 1.4TSI Greenline Skoda Octavia hatchback met DSG gekocht.
Meteen custom stage 1 laten tunen naar 182 PK en 338Nm. Tuner laten focussen op trekkracht op lage toeren en soepele DSG overgangen.

Foto van de auto volgt zodra ik nieuwe velgen heb (dit weekend) Ik heb trouwens nog een setje zwarte Skoda originele velgen in de aanbieding voor de geinteresseerden .

OP dit moment aan het zoeken naar een manier om start-stop systeem standaard op 'off' te zetten (kufatec werd me aangeraden) en naar een goede manier om Smartlink/voice/performance monitor aan te krijgen op een Mib2 die geen navi heeft. Heb ondertussen wel rondgekeken, maar blijkbaar nogal wat werk.
(en ja, ik moet dit forum nog eens helemaal doorpluizen)

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom Jeroen. Waarom de tuner het start stop systeem niet meteen laten wegschrijven?

Welkom Jeroen. Waarom de tuner het start stop systeem niet meteen laten wegschrijven

Eerlijk gezegd heb ik de auto meteen laten tunen nadat ik hem bij de garage heb opgehaald. Op dat moment had ik nog niet in de gaten hoe f*****g irritant start/stop met een dsg is.
Daarna wel even tuner gvraagd maar die vertelde me dat hij geen hacks doet (behalve dan 250nm limiet van dsg afhalen :cool:)
Ondertussen bij VAGshop een kufatec module gekocht die dit geintje oplost(thanks @Antera ). Komt van week binnen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Foto met huidige velgen. Nieuwe zijn besteld, maar blijkbaar is het al vakantieperiode of zo.

Bijlagen

• IMG_20210718_130301_20210718145356129.jpg
    IMG_20210718_130301_20210718145356129.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
Haha, ik heb niks met zwarte velgen. Ben heel erg op zoek gegaan naar deze velgen. Zelfde kleur auto (alleen superb)

Bijlagen

• brijune.jpg.d9cab9a32517d7eff8ae4be5bd0bc213.jpg
    brijune.jpg.d9cab9a32517d7eff8ae4be5bd0bc213.jpg
    221,7 KB · Weergaven: 21

Monte Deppy

Forumguru
Haha, ik heb niks met zwarte velgen. Ben heel erg op zoek gegaan naar deze velgen. Zelfde kleur auto (alleen superb)

Hoi Jeroen,

Blijft altijd een persoonlijke smaak maar ik vindt die velgen die je op het oog hebt ook veel mooier;) ziet er gewoon gelikter uit.

Die wie erop zitten ogen nogal druk ofzo?

Mooie auto in ieder geval,Gefeliciteerd !

JeSko

Forumguru
Mooie velgen, heb hetzelfde model als eerste velg gehad op mijn Superb.

Als je zulke zaken aanpast aan je auto is het misschien interessant om in de sectie mijn auto een topic aan te maken, daar lezen meer mede enthousiastelingen over je auto en zijn aanpassingen :thumbsup:

Bovenaan Onderaan