Jetta R

MarcoO2

Forumguru
Hm, kan best een leuke wagen worden. Maar ja, ongetwijfeld loop ik dan weer stuk op de prijs...

MarcoO2

Forumguru
Ik heb hem pas al uitgebreid bekeken bij de dealert. Is voor mij nog steeds geen alternatief voor de O2, maar wel een mooie auto.

sitechris

Donateur
Een R is natuurlijk leuk speelgoed. 270 pk, wellicht 4WD. De Passat levert wel de 3.6, maar dat is toch een ander soort auto (en duurder). Alhoewel de Jetta R wrsnl ook duur gaat worden, want ik vind de Golf R ook te duur. Gat met de GTI is maar liefst 11000 euro. Krijg je xenon, 4WD, 60 pk en 18 inch wielen voor terug.

MarcoO2

Forumguru
Xenon, 4WD, 60PK en 18"... daar noem je wel een paar begerenswaardige opties! ;) Maar € 11.000,00 ervoor betalen? No way....

Fabia

† In Memoriam
Wat ik begreep is dat er ook een wereld van verschil zit tussen beide auto's qua rijden en beleving. En GTI is veel scherper en strakker dan een Golf R.

sitechris

Donateur
De R is wat zwaarder (mede vanwege 4WD), maar krijgt zijn vermogen wel beter op de weg. De GTI met chip (vergelijkbaar vermogen) moet al het vermogen op de voorwielen kwijt. Ondanks sper blijft dat een uitdaging, maar het is volgens kenners idd wel een puurdere auto.

Mbt looks, dat is smaak. GTI vind ik cool vanwege allerlei accenten, maar de R heeft ook zijn eigen bumpers, LED-jes, velgen en sideskirts. Is kwestie van smaak. GTI is zowel exterieur als interieur voor sommigen over de top, de R is op details net wat meer ingetogen.

Bovenaan Onderaan