Jeugd herinneringen op de Techno Classica

ertromp

Forumguru
Wie herkent ze? Geef het juiste model aan voor de afbeeldingen hieronder:



1 = ...............

P1020985.JPG



2 = ...............

P1020987.JPG



3 = ...............

P1020999.JPG



4 = ...............

P1020988.JPG



En een moeilijke voor de echt ouderen onder ons :D

5 = ...............

P1020984.JPG
 

Michelv.

Forumguru
Hier de Passat vanuit een ander oogpunt;)

Foto-3GPENWHC-D.jpg





Geen rood randje om de grille bij de Rocco dus ik neem aan geen GTI, en bij de Rocco was het volgens mij GLI en geen GTI.
 

Cordoba

Forumguru
1 = Audi Quattro (de oerversie)

2 = VW Scirocco in TS? Uitvoering (achtergrond zwart witte VW Karmann Ghia)

3 = VW Passat LS variant (de ‘S’ is zichtbaar aan de rechthoekige koplampen, de ‘L’ aan het chroom), de voorstoelen in de Passat zijn niet zoals die origineel geleverd zijn (mijn vader had de gewone coupe versie van deze LS) de Kever op de achtergrond was toen ook nog gewoon leverbaar in NL.

4 = VW Golf, met Hella grilletje, uitvoering zou een gewone standaard, D- of S- versie kunnen zijn. Gezien het bouwjaar ’83 heeft ie al wel de grote achterlichten.

5 = Auto Union?

Edit VW's en de Quattro zijn allemaal de eerste modellen met deze naam, de Golf is al wel een facelift (met o.a. de grotere achterlichten)
 

Cordoba

Forumguru
@Michelv. Het idee van de K-70 is niet zo vreemd, dat was de eerste VW met voorwiel aandrijving, is maar heel kort gemaakt, en tot aan de B-stijl was de Passat vrijwel identiek aan de K-70. De Passat's met de kleinste motor hadden enkele ronde koplampen, de S-versies hadden rechthoekige koplampen, en de snelste uitvoering de TS had dubbele ronde koplampen (de TS was in feite de GTI-versie, maar die naam is pas later gekomen bij de Golf, en later ook voor andere modellen ingevoerd)

Overigens had de gewone oer-Passat een kleine kofferklep en in '75 of '76 is ie pas gekomen met grote kofferklep(dus achterruit ook mee open).
Gewone Passat met kleine klep:
th

De lichte motor met ronde koplampen:
th

En de TS met dubbele ronde lampen:
th


Passat met grote achterklep:(aan de kunststof uiteinden van de bumper is te zien dat dit ook een later modeljaar is)
1976-Volkswagen-Passat-rear-three-quarter.jpg

En met kleine klep:
th
 
Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Verhaal over de K70 ging dat hij te goed van kwaliteit zou zijn en er in de werkplaats te weinig aan verdiend werd en daarom uit produktie genomen is.
 

EdK

Forumguru
Wel allemaal mooie zwaar metalen velgen hoor...

Maar heerlijke nostalgie, en waar we op de RAI bij stonden te kwijlen
 

Cordoba

Forumguru
K-70 werd gewoon slecht verkocht: het was de eerste VW met:
- voorwiel aandrijving
- vloeistof gekoelde motor
Was in feite het eerste model dat compleet los stond van de Kever (bus, Karmann Ghia, 1500/1600, 411 en 412 waren eigenlijk allemaal voortborduursels op de kever).
Dat die eerste Passat in een beetje duurdere uitvoering, een luxe auto was, was eigenlijk ook wel zichtbaar in de geschiedenis van het exemplaar van mijn vader: de eerste eigenaar was de loco-burgemeester van 's Gravenhage, en die had een kleine aanrijding gehad: grill, voorbumper, motorkap en voorschermen moesten vernieuwd worden. Dat was reden om de auto (1 jaar oud) te verkopen, mijn vader heeft 'm bij de schadehersteller in de schade gezien, en heeft 'm gekocht nadat de schade hersteld was.

Overigens het minder werk voor de werkplaats zou best kunnen kloppen: veel auto's uit die tijd, en ook de oudere VW's hadden elke 5000 km een beurt nodig, bij de introductie van voorwielaandrijving en vloeistof gekoelde motoren ging het service interval van 5000 naar 7500 km.
 
Bovenaan Onderaan