Jonge gezinnen mogen auto kiezen

Exciter

Administrator
Een vakjury heeft ook dit jaar weer drie auto’s genomineerd voor de verkiezing ‘Gezinsauto van het Jaar’. De Fiat Multipla, Mazda 5 en Skoda Octavia Combi zijn de gelukkigen. Lezers van ANWB Kampioen, Ouders van Nu, Groter Groeien en Kinderen kiezen samen met bezoekers aan de Jonge Gezinnenbeurs de uiteindelijke winnaar.

Eisen waaraan iedere kandidaat moet voldoen, is een catalogusprijs van het basismodel van minimaal € 25.000,–, introductie op de Nederlandse markt na de zomer van 2004 en de beschikking over een vijfde deur. Tijdens de Jonge Gezinnenbeurs in Utrecht, op 9 oktober, wordt de winnaar bekendgemaakt.

De jury koos de drie genomineerden uit een selectie van twaalf die verder uit de Renault Modus, Peugeot 1007, Citroën C4 Berline, Ford Focus Wagon, Opel Astra Stationwagon, Volkswagen Golf Plus, Chevrolet Nubira Wagon, Mercedes A-Klasse en Seat Toledo bestond. De juryleden letten vooral op veiligheid, interieurruimte, toegankelijkheid in het interieur voor kinderzitjes, kinderwagens en andere bagage. Ook de prijs-kwaliteitverhouding, rijeigenschappen en comfort werden belangrijk gevonden. Zaken waar de jonge gezinnen zelf vast ook op letten bij het maken van hun keuze voor de definitieve winnaar.

De Gezinsauto van het Jaar 2006 volgt de Volkswagen Touran op die in 2005 Gezinsauto van het Jaar werd.

Autokopen.nl

Beker

Actief lid
Wat raar dat er een minimumprijs voor zo'n auto geldt! Er bekruipt mij een beetje hetzelfde gevoel dat je hebt bij de reactie in de meeste showrooms als je zegt een auto te zoeken voor onder de € 5000,-. Of ben ik de enige die euro's nog naar guldens omrekent? Uiteraard is de nominatie een goede zaak en ik zie geen reden waarom de octavia nog kan verliezen.

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat raar dat er een minimumprijs voor zo'n auto geldt! Er bekruipt mij een beetje hetzelfde gevoel dat je hebt bij de reactie in de meeste showrooms als je zegt een auto te zoeken voor onder de € 5000,-. Of ben ik de enige die euro's nog naar guldens omrekent? Uiteraard is de nominatie een goede zaak en ik zie geen reden waarom de octavia nog kan verliezen.

[/ QUOTE ]

Dat viel mij ook op !
Waar haalt een jong gezin 25000 euro vandaan ?

Volgens mij zijn alle basismodellen van de bovengenoemde merken allemaal onder 25.000 euro, of begrijp ik het niet helemaal???

Ik denk dat Mazda het niet gaat halen, is te duur volgens mij als je naar de uitrusting kijkt. De Fiat is wel een goede concurrent, omdat dit ook complete auto's zijn vergeleken met de Skoda. Ik denk echter wel dat de Skoda de grootste kans maakt, auto is in mijn optiek toegankelijker dan een MultiVla /forum/images/graemlins/laugh.gif

Even een kleine correctie,
Val zelf ook onder een jong gezin en wij rijden ook in een nieuwe Octavia.
Misschien dat niet alle jonge gezinnen dit kunnen betalen maar veel wel hoor!
Groeten Miranda

Karstieman

Forumguru
Ik weet heel erg zeker dat jantje modaal (vooral de 'jonge' gezinnen) met 2 kinderen echt geen geld heeft om zo maar een auto van 25.000 of meer te kopen /forum/images/graemlins/smile.gif

Helaas Rogier &amp; Karstieman moet ik jullie toch echt teleurstellen, ik jan met net een beetje meer modaal, en kan toch echt een nieuwe Skoda Octavia aanschaffen (ja, zonder PL/dus geen lease).
Dus waarom andere, zoals bv Miranda, niet???

Sterker nog het is onze tweede nieuwe Octavia

Beker

Actief lid
Mijn opmerking over die grens van € 25.000 ging eigenlijk in beginsel niet over het feit of jonge gezinnen het wel of niet kunnen betalen. Het zal mij eerlijk gezegd de rozen intresseren of iemand zijn auto in de toekomst of in het verleden financieert. Het lijkt mij ook geen zuivere discussie om in dit forum te gaan onderzoeken hoe het met de koopkracht van Jan Modaal (of Jan Hein van Aerdenhout tot Bloemendaal)staat.

Het ging mij meer om het feit dat dat er aan een verkiezing van een gezinsauto een minimum prijskaartje moet hangen. Dat is toch onzin? Wat zou er mis zijn met een complete, veilige, mooie etc etc. auto van € 15.000 (Fabia!)? Deze valt dus nu vanwege de prijs af. Als ik op de weg om mij heen kijk dan zie ook heel veel families zich (ogenschijnlijk tevreden) verplaatsen in goedkopere auto's. Hierin meende ik dezelfde arrogantie als die van de meeste dealers te herkennen. Vandaar die opmerking over het feit dat dat nog steeds heel veel geld is.

Het is zeker heel veel geld, mijn vrouw en ik werken allebij.
Als wij een hele nieuwe auto zouden willen kopen ,hebben wij ook een probleem, we hebben niet gespaard /forum/images/graemlins/frown.gif
Wij zouden het dus moeten doen met een 2de handse, maar daar geven wij niets om.
Wel kan ik zeggen dat dat onze eigen schuld is ,want als wij een paar maandjes iets rustiger aan zouden doen is het voor ons makkelijk te betalen.
Maar .......,geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaakt. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
En als je goed gaat zoeken kun je voor weinig geld ook een redelijk nieuwe auto kopen, ik heb laatst nog een O1 uit '98 gezien voor €4750,00 een een Fabia uit 2001 voor €4900,00 dus als je goed zoekt is er altijd wel iets te vinden.
En ik denk dat ze bij de verkiezing van gezinsauto van het jaar niet direct naar de prijs kijken ,maar naar de functionaliteit(wat een woord) , maar of dat zo is weet ik ook niet zo zeker, ik denk dat er eens moet worden gekeken of deze verkiezing niet stiekum word gesponsord door een of ander bedrijf, weet niet of het zo is .
Ik koop wel gewoon een auto die bij ons past en al die onderzoeken leg ik gewoon naast mij neer. /forum/images/graemlins/grin.gif
Koop gewoon de auto die aan je eisen voldoet of hij nou 10 of 20 mille kost.
Als je het kan betalen moet je het doen ,kan het niet koop je toch gewoon iets anders, ja toch , niet dan!!!! /forum/images/graemlins/smirk.gif /forum/images/graemlins/smirk.gif

@Kompas, Niet dat ik het "vreemd" vind dat iemand 25.000 heeft voor een nieuwe auto maar als ik zou zelf niet zo snel een nieuwe auto kopen, vandaar dat ik het er even bij vraag of het een lease auto is of zelf gekocht.

Hetzer

Forumguru
Ik vind voor mezelf de 20.000 euro ,de magische grens voor een particulier aangeschafte auto , mijn huidige Fabia Combi Elengance Sdi valt daar nog onder , en ik vind de Fabia (vooral de Combi ) zonder meer een ideale auto voor jonge gezinnen, en doet qua ruimte zeker niet onder aan auto's uit een grotere klasse zoals bijvoorbeeld de Touran /forum/images/graemlins/grin.gif

Rogier, ik heb mijn O2 combi 1.9 TDI elegance gekocht (dus niet geleased) en hoop hem over twee weken te gaan halen.
Ik begrijp ook dat er mensen zijn die nooit een nieuwe auto kopen, maar ik rijd nu 8 jaar nieuwe auto's en dan vallen de totale kosten wel degelijk mee.

Michael, ik moet zeggen dat een Fabia een hele mooie auto is, en heb er zelf ook serieus naar gekeken (heb toch een ovtavia combi O1 gekocht) maar om een fabia qua ruimte te vergelijken met een Touran daar ga ik toch niet in mee.
Sterker nog, ik heb zelf gekeken naar een Touran, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor O2 combi, even groot, maar minder luxe (bij gelijke prijs)

Maar om een lang verhaal kort te houden, nieuw of gebruikt, gekocht of geleased, Met een Skoda blijf je lachen.

higgy

Forumguru
Denken jullie er nog aan de Autoweek Tevredenheidstrofee 2005 in te vullen? Ik meen dat er minimaal 50 reacties nodig zijn om mee te tellen...

NEe we hebben geen lease auto,we rijden zelfs al 4 jaar steeds een nieuwe Skoda,maar natuurlijk wel steeds met inruil dus we betalen nooit het volledige bedrag!
Nu is dit waarschijnlijk wel de laatste auto die we hebben gekocht,maar zeg nooit nooit!

Bovenaan Onderaan