Josi stelt zich ff voor

JOSI

Lid
Hoi, ik ben JoSi, 59 jaar jong, getrouwd, 3 kinderen, 1,5 kleinkind en werkzaam in de IT-sector.
Voor het eerst in mijn leven rijdt ik in een Skoda Octavia 3, Elegance businessline (1.6 automaat) en ik moet zeggen dat de auto mij prima bevalt. Na de eerste drie maanden zijn er een paar kleine dingen die mij irriteren (zoals een start-stop systeem dat er voor zorgt dat de motor bij elke stilstand afslaat), maar ik begrijp dat daar wel iets aan te doen is....

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Start / stop is inderdaad permanent uit te zetten middels VCDS. Afhankelijk van waar je woont kun je bij @Antera in Breda langs of je bent altijd welkom bij mij in Apeldoorn

CharlesTucker

Forumguru
Welkom hier, en veel plezier met je auto. Wat betreft het start/stop systeem, de meningen hier op het forum zijn flink verdeeld. Sommigen (zoals ik) vinden het een prima systeem en zijn er blij mee (lekker stil in de auto bij het stoplicht), anderen vinden het verschrikkelijk en willen het het liefst permanent uit hebben. Het lijkt er wel op dat de voorstanders vooral te vinden zijn onder de mensen met een handgeschakelde bak, de tegenstanders zijn meer de automaat-rijders. Ik heb ook mijn dealer horen zeggen dat ie het in combinatie met de automaat niet fijn vond.

Bovenaan Onderaan