JPs_OC2
Forumguru
Eindelijk ’n Skoda gekocht… zou ’n keer tijd worden. Maar goed, eerst ff de voorgeschiedenis uit de doeken doen. Veel leesplezier.
Na twee Opel’s voor het eerst in 1999 een product van de VAG groep gekocht. Een nieuwe Seat Cordoba Vario GT met de 110Pk TDI motor in de weinig geziene kleur Obsidian Grijs. Wat een auto!
Unkaputtbar zoals de Duitsers zeggen. Rustig warmrijden en onderhoud plegen en maar blijven gaan. Precies één keer startte ze niet, na 374.000 km gaf de startmotor de geest.
Na 426975 km was het toch, onvrijwillig en onschuldig, einde verhaal. Een onvoorzichtige toerist schatte het oversteken van een voorrangsweg verkeerd in en ik kon bij 80km/u alleen nog maar vol op de rem gaan staan. Door de brandweer uit de auto geknipt en afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig voor zowel mij als de tegenpartij geen blijvende schade maar m’n trouwe begeleider was ik wel kwijt, snik.
In de periode dat we de Seat reden hadden we ook twee BMW E30’s. ‘n 318i Touring van (1989) en ‘n 325i Cabrio (1986). Beide ook heerlijke auto’s. Het idee was om de 325i Cabrio langzaam maar zeker weer helemaal in topstaat te brengen maar door vooral gebrek aan tijd en ruimte liep dat plan na een aantal jaren in de soep. Ondertussen was mijn vrouw van baan veranderd en was er geen tweede auto voor woon-werkverkeer meer nodig en moest de 318i er helaas ook aan geloven. Beide BMW’s dus weer verkocht.
Met de verandering van baan kon mijn vrouw een lease auto uitkiezen. Ik was al zeer gecharmeerd van de O2 en de O3 kwam er aan dus voor mij was de keuze duidelijk.
Het werd een Racing Blue Metallic - Combi - Elegance Businessline met de 105pk TDI, sunset, panormadak en 18” Golus.
Inmiddels staat nummer twee, de facelift, alweer voor de deur.
Deze is Moon White Metallic - Combi - Style Business met de 110pk TDI, DSG, Alcantara, Sportstuur, sunset, panoramadak.
Terug naar het afscheid van de Seat. Er moest iets anders komen en snel. Toch maar weer ’n BMW? Jonger dit keer? Ja, graag alstublieft. Maar wel ’n gaaf exemplaar. De jacht werd geopend.
’t Werd ’n E36 Touring (1997). ’n Blauwe 318i met een grijs sportinterieur. Vier jaar lang veel lol van gehad maar uiteindelijk draaide ook deze auto, net als de cabrio, toch weer uit ’n op ’n uit de hand lopend project.
Waarom na het ongeluk dan niet meteen voor ’n Skoda gekozen? Eerlijk gezegd geen idee. Ik kan me nu voorstellen dat emotie toen de overhand had. Ik besefte dat ik aardig wat geluk heb gehad om zonder kleerscheuren van ’n pittig ongeluk weg te kunnen lopen. Misschien ’n BMW als cadeautje?
Anyway. Iedere keer weer geharrewar met gebrek aan ruimte, betrouwbaarheid, klauwen met geld aan onderdelen…ik ga weer terug naar VAG en gun mezelf eindelijk ’n O2!
‘n Octavia Combi 2.0 FSI Ambiente uit 2006, Higland Groen, 17” Pegasus velgen en net geen 157.000 km op de teller. Gebruikt met uiteraard hier en daar wat spoortjes maar geen die de liefhebber niet onder handen kan nemen. Sterker nog…nog voordat de auto voor de deur stond was de eerste bestelling bij SuperSkoda al de deur uit .
Uitlaatsierstukken, leren stuur, matten, kofferbakschaal en beschermstrip achterbumper. Ook ‘n knappe JumboBox gevonden in Duitsland en inmiddels gemonteerd. Meer, binnen de grenzen van originaliteit, gaat zeker volgen.
Zo, toch ’n lang verhaal geworden. Foto’s komen nog. Wil de auto eerst nog zeer grondig gaan detailen.
Na twee Opel’s voor het eerst in 1999 een product van de VAG groep gekocht. Een nieuwe Seat Cordoba Vario GT met de 110Pk TDI motor in de weinig geziene kleur Obsidian Grijs. Wat een auto!
Unkaputtbar zoals de Duitsers zeggen. Rustig warmrijden en onderhoud plegen en maar blijven gaan. Precies één keer startte ze niet, na 374.000 km gaf de startmotor de geest.
Na 426975 km was het toch, onvrijwillig en onschuldig, einde verhaal. Een onvoorzichtige toerist schatte het oversteken van een voorrangsweg verkeerd in en ik kon bij 80km/u alleen nog maar vol op de rem gaan staan. Door de brandweer uit de auto geknipt en afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig voor zowel mij als de tegenpartij geen blijvende schade maar m’n trouwe begeleider was ik wel kwijt, snik.
In de periode dat we de Seat reden hadden we ook twee BMW E30’s. ‘n 318i Touring van (1989) en ‘n 325i Cabrio (1986). Beide ook heerlijke auto’s. Het idee was om de 325i Cabrio langzaam maar zeker weer helemaal in topstaat te brengen maar door vooral gebrek aan tijd en ruimte liep dat plan na een aantal jaren in de soep. Ondertussen was mijn vrouw van baan veranderd en was er geen tweede auto voor woon-werkverkeer meer nodig en moest de 318i er helaas ook aan geloven. Beide BMW’s dus weer verkocht.
Met de verandering van baan kon mijn vrouw een lease auto uitkiezen. Ik was al zeer gecharmeerd van de O2 en de O3 kwam er aan dus voor mij was de keuze duidelijk.
Het werd een Racing Blue Metallic - Combi - Elegance Businessline met de 105pk TDI, sunset, panormadak en 18” Golus.
Inmiddels staat nummer twee, de facelift, alweer voor de deur.
Deze is Moon White Metallic - Combi - Style Business met de 110pk TDI, DSG, Alcantara, Sportstuur, sunset, panoramadak.
Terug naar het afscheid van de Seat. Er moest iets anders komen en snel. Toch maar weer ’n BMW? Jonger dit keer? Ja, graag alstublieft. Maar wel ’n gaaf exemplaar. De jacht werd geopend.
’t Werd ’n E36 Touring (1997). ’n Blauwe 318i met een grijs sportinterieur. Vier jaar lang veel lol van gehad maar uiteindelijk draaide ook deze auto, net als de cabrio, toch weer uit ’n op ’n uit de hand lopend project.
Waarom na het ongeluk dan niet meteen voor ’n Skoda gekozen? Eerlijk gezegd geen idee. Ik kan me nu voorstellen dat emotie toen de overhand had. Ik besefte dat ik aardig wat geluk heb gehad om zonder kleerscheuren van ’n pittig ongeluk weg te kunnen lopen. Misschien ’n BMW als cadeautje?
Anyway. Iedere keer weer geharrewar met gebrek aan ruimte, betrouwbaarheid, klauwen met geld aan onderdelen…ik ga weer terug naar VAG en gun mezelf eindelijk ’n O2!
‘n Octavia Combi 2.0 FSI Ambiente uit 2006, Higland Groen, 17” Pegasus velgen en net geen 157.000 km op de teller. Gebruikt met uiteraard hier en daar wat spoortjes maar geen die de liefhebber niet onder handen kan nemen. Sterker nog…nog voordat de auto voor de deur stond was de eerste bestelling bij SuperSkoda al de deur uit .
Uitlaatsierstukken, leren stuur, matten, kofferbakschaal en beschermstrip achterbumper. Ook ‘n knappe JumboBox gevonden in Duitsland en inmiddels gemonteerd. Meer, binnen de grenzen van originaliteit, gaat zeker volgen.
Zo, toch ’n lang verhaal geworden. Foto’s komen nog. Wil de auto eerst nog zeer grondig gaan detailen.