Jullie ervaringen met autoradio's met BT

machlo

Forumguru
Ga binnenkort een andere autoradio kopen..........ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Heb nog geen voorkeur wat merk betreft. Wel het volgende korte wensenlijstje:
- max 150 eurie
- Bluetooth voor telefoonbediening en streaming
- USB aansluiting

That's it. Nieuwsgierig naar jullie bevindingen........:yeehaa:

Cordoba

Forumguru
Ik heb een Alpine gekocht en heb daar volgens mij iets van 140-145 euro voor betaald.

Mijn eisen waren: instelbare kleuren voor de verlichting waaronder groen, BT voor handsfree bellen.
Er is eigenlijk één ding wat ik niet zo handig vind: het door je telefoonboek scrollen om een telefoonnr. te vinden, dat gaat veel te omslachtig als het nummer niet redelijk vooraan in je telefoonboek staat. Meestal moet ik toch dezelfde nrs. bellen, en kies ik er voor om bijvoorbeeld via 'gekozen' nrs. een nr. wel snel te selecteren.

Geluid bij bellen is goed (je bent zelf ook heel goed verstaanbaar via meegeleverde mic), ook de rest van de audio geeft mij geen reden tot klagen. Alleen het instellen van bepaalde zaken/voorkeuren (zoals bijv. de verlichtingskleur) is erg omslachtig, en kan alleen als het apparaat niet is ingesteld, of als de spanning (dus ook constante plus) er af is geweest. Groot nadeel is dat dan ook al je andere instellingen zoals bijv. ingestelde voorkeurzenders verloren gaan, en dus opnieuw ingesteld moeten worden.

Mijn Alpine heeft ook een USB aansluiting in het front, alleen helaas geen SD-slot. Juiste type is dat ik heb is de CDE 133BT.

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ik heb een destijds 120,- kostende Sony [ingewikkeld type nummer dat ik niet onthouden kan] met made for iPod/iPhone© Functie (via USB)

Bellen kan via de in de iPhone ingebouwde voice control of op het scherm van de iPhone zelf, te activeren met een fysieke knop van de radio.

Geluidskwaliteit is prima, ik hoor anderen wel vaak zeggen 'o zit je in de auto' maar ze horen me wel. Microfoon zit in het frontje van de radio, een externe erop aansluiten is mogelijk (voor betere kwaliteit)

Verlichting is blauw met wit en te fel voor 's avonds. Daar zou ik op letten, en kleur zoals Cordoba aangeeft.

In welke auto komt de radio?

Cordoba

Forumguru
Overigens de reden dat ik voor instelbare kleuren heb gekozen, en niet voor een vaste kleur is omdat het zo ook aan te passen is naar de kleur van een volgende auto. Toen ik de Fabia kocht zat er een Sony in, en de radio-ontvangst was behoorlijk slecht, zodat ik de radio uit mijn vorige auto er in heb gehangen, om even rustig verder te zoeken naar iets nieuws. (Die oude radio was een Philips die niet alleen 11 jaar dienst heeft gedaan in mijn Cordoba, maar daarvoor ook nog in een Opel Corsa, en heb steeds de verlichtingskleur aangepast aan de rest van de auto: oranje in de Opel, rood in de Seat en groen in de Skoda).

turboturbo

Forumguru
Haha....@turboturbo...........in die van mij.....:D
Een fabia combi 2003 1.4 mpi
Aha - heb je ook een uitklapbare bekerhouder naast de dubbeldin bovenin de middenconsole? :D
Zo ja, let dan op de plek van de USB poort op het frontje icm gebruik van je bekerhouder.

Desperado

Forumguru
Ik heb een clarion van om en nabij de 100 euro. Eénvoudig toestel en bevalt prima.
Voor het handsfree bellen heb ik er een extra habdsfree dingetje in van 29.95 van de automat. Werkt perfect.

R.Heikamp

Forumguru
Ik heb zelf de Pioneer 4500 bt die heeft een ingebouwde carkit van parrot en koste zo rond de 100 euro dan heb je een USB poort een Aux in en een cd speler die ook mp3 en wma schijven afspeeld. Heel fijn apparaat en carkit is gewoon perfect perfect te verstaan etc door middel van de externe mic

Bluetooth streaming met behulp van spotify op de iPhone werkt ook perfect

Cordoba

Forumguru
Ik heb een clarion van om en nabij de 100 euro. Eénvoudig toestel en bevalt prima.
Voor het handsfree bellen heb ik er een extra habdsfree dingetje in van 29.95 van de automat. Werkt perfect.

Dan ben je bij elkaar ook 130 euro kwijt, dan geef ik toch de voorkeur aan alles in één goede autoradio.

turboturbo

Forumguru
@Cordoba exactly my thoughts!

Verder ben ik niet zo weg van Bluetooth muziek streamen. Ik merk toch wel verschil in kwaliteit tussen Bluetooth en gewoon via USB verbonden muziek afspelen.

machlo

Forumguru
Updaten......... het is een pioneer-deh4600bt geworden. Een erg mooi geluid zit erin, eigenlijk wel benieuwd welke boxen er standaard ineen fabia combi 1 zitten btw.
De kleur oranje vind ik geen probleem, is geen "don't"..........
Bij het inbouwen de bekabeling van de externe microfoon beetje beschadigd...:banghead: echter net genoeg om hem niet te laten functioneren. Heb hem gerepareerd en nu werkt alles top. Ook bellen gaat super, goed geluid en verstaanbaarheid. Daarnaast werkt het streamen via bt prima. Erg handig met Spotify! Genieten dus.......:jaja:

Bakkertje

Forumguru
Mooi dat het gelukt is om de mic weer te fixen!
Persoonlijk denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om geen originele Skoda radio erin te plaatsen.

Bovenaan Onderaan