Jullie mening over deze Skoda

Rene77

Nieuw lid
Beste Skoda rijders,
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een leuke auto om in de stad en soms daarbuiten mobiel te zijn. Gelet op het beperkte budget wat wij hiervoor beschikbaar hebben kwamen wij uit een op een Skoda Felicia.
Nu hebben wij er een zien staan bij een auto bedrijf in Zwolle (overigens ook op marktplaats, speurers etc.) met een wat vreemde kleur combinatie van het interieur en ik vraag me af of dit wel allemaal origineel is;

Auto gegevens;

Skoda Felicia 1.6 GLX Sportline Hatchback(?)
Bouwjaar 2000
Kilometers; 138.948
Kleur; Zwart

Nu komt het, de kleur van het interieur is grijs met geel ! Ook de tellers zijn geel ! Niet de mooiste combi maar belangrijker is of het af-fabriek geleverd is.

De vraag is nu; is deze kleur (bekleding/klokken) leverbaar geweest en bestaat er uberhaubt een sportline bij Skoda ?

Foto's
Advertentie op Marktplaats

Hetzer

Forumguru
Het interieur lijkt me toch redelijk orgineel, de gele klokken lijken wel hetzelfde als de Felicia Fun . De term Sportline zegt mij persoonlijk helemaal niets en lijkt mij ook niet correct.

De velgen daarentegen heb ik wel eens vaker op een Felicia gezien.

succes met je keuze!

(zie bijlage voor het klokken spel van de Felicia Fun)

Bijlagen

• 44670-naamloos.bmp
    66,9 KB · Weergaven: 46
Helemaal eens met Hetzer. Dacht ook eerst meteen aan Felicia Fun. Uit nieuwsgierigheid even gegoogled en kwam toen uit op allerlei tsjechische sites. Nu is mijn Tsjechisch niet zo goed, maar het lijkt er op dat de Sportline een uitvoering is die in Tsjechie wel geleverd is. Dus misschien is de auto geimporteerd. In dat geval even checken wat het bouwjaar is en wanneer hij op nederlands kenteken is gezet.
Wellicht kan Exciter je verder helpen, zijn Tsjechisch is beter dan dat van mij
smile.gif

Succes iniedergeval, auto ziet er overigens wel goed uit!

Rene77

Nieuw lid
Ik ben inmiddels al iets verder denk ik, de Sportline is wel een uitvoering die bestaat. Ik heb er bijvoorbeeld een gevonden bij onze oosterburen met dezelfde gele klokken en bekleding. Mobil.de
Nu rest mij nog één vraag; is deze auto ook op de Nederlandse markt verkocht ? Mocht dit niet het geval zijn dan is hij geimporteerd en vindt ik het iets teveel risico
frown.gif
. Kan iemand mij uitsluitsel geven ?

Alvast dank voor het meedenken

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rene77</font><hr />

Ik ben inmiddels al iets verder denk ik, de Sportline is wel een uitvoering die bestaat. Ik heb er bijvoorbeeld een gevonden bij onze oosterburen met dezelfde gele klokken en bekleding. Mobil.de
Nu rest mij nog één vraag; is deze auto ook op de Nederlandse markt verkocht ? Mocht dit niet het geval zijn dan is hij geimporteerd en vindt ik het iets teveel risico
frown.gif

[/ QUOTE ]
Het is geen import, volgens de RDW info site is de eerste toelating en het kenteken afgegeven op 14-07-2000.
APK tot feb. 2005.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rene77</font><hr />

frown.gif

[/ QUOTE ]
Het is geen import, volgens de RDW info site is de eerste toelating en het kenteken afgegeven op 14-07-2000.
APK tot feb. 2005.

Sportline

Senior Member
Hallo Skoda rijders,
Mijn naam is Nico, ben 18 jaar en ben hier voor het eerst. Ik wist al wel dat deze site bestond maar heb echter nooit echt uitgebreid rond gekeken. Sinds kort heb ik een Skoda Felicia 1.6 GLX Sportline Hatchback, km 138.948. Waar Rene77 het toevallig over heeft. Het is mijn eerste auto en tot nu toe rijd hij prima. Mijn ouders rijden ook al 7 jaar Skoda. Vandaar dat ik ook een skoda heb gekocht als eerste auto.
Gr. van een echte Skoda familie

Sportline

Senior Member
En toe was het stil. Maar hij rijd nog steeds vrolijk rond, weliswaar verlaagd en een sportfilter er op met neon in de auto en een zwart gespoten dashboard. Binnenkort komt er een spoiler boven de achterruit. Daarna ga ik sparen om men bumper glad te maken en de stootstrips te verwijderen, voor en achter. Ook zal de uitlaat uit de bumper gaan en word de trekhaak er af gehaald. Word het een mooi strak kontje. Daarna nog de achterklep glad maken ivm met roest onder de klep. (Felicia kwaaltje) Ach en daarna zien we wel weer verder.

joergarms

Senior Member
Stil?? jij bent toch redelijk vaak aanwezig hier??
Maarre, ik lees dit topic voor het eerst, jij hebt dus die auto voor die andere kerel weggekocht?? haha, mooi.
Je hebt nog zat plannen in ieder geval, we zien elkaar wel op de meeting, kijken hoe het er dan voor staat.

Desperado

Forumguru
Klinkt goed allemaal!Die roest aan de achterklep had ik ook.Bij mij is de hele klep nog onder garantie vervangen omdat ze toen nog geen 6 jaar was(lakgarantie)

Sportline

Senior Member
Stil?? jij bent toch redelijk vaak aanwezig hier??
Maarre, ik lees dit topic voor het eerst, jij hebt dus die auto voor die andere kerel weggekocht?? haha, mooi.
Ja klopt, dat was ook een verhaalt appart. Ik was net 18 jaar en was bezig met men rijbewijs halen. In het weekend ging ik meestal op internet rond neuzen naar leuke auto's die ik wel zou willen kopen. Vreemd genoeg kwam ik ineens bij deze Skoda uit met het kenteken 54-FT-PV. Opzich een mooie auto en zag er op de foto's goed ennetjes uit. Hij kwam uit 2000 en had aardig wat luxe aanboord. Heb het toen eens aan men ouders vertelt en verder niet meer aangedacht. Doordeweeks was ik aan het werk toen ik werd gebeld door men vader die een kenteken oplas van een auto die me bekend voor kwam, inderdaad: 54-FT-PV. Men ouders hadden een goed gevoel bij de auto en hij zag er in werkelijkheid ook goed uit. Weinig krassen en deukjes. De verkoper wou de auto niet vast houden omdat er nog een kijker was geweest die hem ook wou kopen. Terwijl ik men rijbewijs nog niet had en de auto nog nooit had gezien heb ik toch maar besloten op men werk op de heftruck om de auto te kopen na goed overleg met men ouders. het weekend daarop hebben we hem opgehaald en toen zag ik hem voor het eerst. Wat een prachtig bakkie en dat voor een eerste autootje.[/QUOTE]

Je hebt nog zat plannen in ieder geval, we zien elkaar wel op de meeting, kijken hoe het er dan voor staat.
Dat klopt ook. Ik zit nog te twijfelen wat is zou doen met men bumpers. Mijn eerste optie is om de stootstrips op de bumper te laten verwijderen en mooi glad te laten maken. Ook rond de mistlampen wil ik graag de plastic kapjes weg hebben en mooi strak laten maken. Mijn tweede optie is om alles te laten zitten en om alles mee te laten spuiten in zwart mettelic en meteen alle putjes en steenslagen weg te laten halen. Maar eerst komt er een mooi klein spoilertje boven de achterruit. Dan zien we wel verder...

Bovenaan Onderaan