JVC KW-NX7000 gaat niet meer aan

Bakkertje

Forumguru
Beste allemaal,

Vanavond reed ik naar huis en kreeg ik na het starten van de auto geen beeld op m'n JVC, hij speelde wel (USB) en enkel het lampje bij de I/O (aan uit) knop brandde. Hij reageerde ook niet meer op de toetsen op het toesten.
Vervolgens heb ik eerst contact uit, aan geen verschil.
Reset knop op het toetstel hielp ook niet (sindsdien speelt ie ook geen muziek meer) en als laatste heb ik de zekering er voor een half uurtje uitgelaten en dat hielp ook niet.

Iemand een idee?

Ronnie

Forumguru
Beide plussen gecontroleerd? Ik weet niet of er een constante en een geschakelde plus opzit. Is maar een suggestie.......
Misschien de verbinding Front naar de printplaat? Zal wel een flatcable zijn, misschien een beetje vervuild? Of is er nog garantie? Dan is de oplossing niet zo moeilijk....

EdK

Forumguru
Q Bakkertje:

Even uit mijn hoofd , maar staat ook ergens in de manual.
Je kunt mechanisch het scherm verwijderen, dan de contacten op unit en je scherm even cleanen met industrieel alcohol en dan nogmaals scherm weer op je unit drukken.
Dan zou hij het weer moeten doen.
Heb tijdje terug ook vergelijkend iets gehad en op deze wijze opgelost.
Succes en wel rustig blijven met scherm verwijderen, geduld is een schone zaak !

Bakkertje

Forumguru
hmm. Net ff door de manual gebladerd maar kan zo gauw niet vinden hoe het front eraf moet zonder spanning. Morgen ga ik proberen de rand eraf te halen, toestel los te schroeven en naar voren te halen zodat ik de ontgrendelingsknop van het front in kan drukken. Dan inderdaad eens schoonmaken en hopen dat ie het weer doet. Het is toch wel stil zo in de auto ;)

@ ronnie: hij had wel spanning en heeft even zonder beeld gespeeld, volgende stap is inderdaad alles los, spanning controleren enz. Maar dat is nogal een gedoe met de hele kabelbende achter de JVC..

Bakkertje

Forumguru
YES hij doet het weer, bedankt voor de gouden tip EdK!

Ik heb de sierlijst losgehaald en daarna kon ik precies bij de ontgrendelknop om het frontje los te halen. NA het herplaatsen van het front werkte alles weer!

Bovenaan Onderaan