K&N filter

Frenk21

Forumguru
heeft er iemand ervaring met de sportfilters van K&N voor de superb. Wat doet dit met vermogen, verbruik etc?:arghh:

CDK

Forumguru
Welke bedoel je? Een inleg filter voor in het standaard luchtfilterhuis? Of een open filter met een CAI?
Zo'n inlegfilter doet niet veel op een standaard auto, alleen iets ander geluid en de motor pakt in sommige gevallen onderin net iets lekkerder op. In combinatie met tuning helpt het wel iets maar niet spectaculair, reken tussen 3 en 5pk maximaal.
Een CAI ( Cold Air Intake) met een open filter welke juist gemonteerd is kan zo'n 10 tot 15pk winst geven in combinatie met een tuning.

peterrapid

Forumguru
En misschien ook nog vermelden op een diesel is het effect van een inleg of cai bijna nihil enkel met tuning een heel klein beetje maar is een perfect alternatief voor de papieren filter omdat deze gewoon gereinigd wordt om de 15k ipv bij onderhoud een nieuwe filter te steken dus na 2 onderhoudsbeurten bij de dealer is deze al terug betaald

Frenk21

Forumguru
Het gaat mij om de standaard luchtfilter voor mijn 2.0tsi. Als ik het begrijp doet is niet heel veel behalve iets verandering in geluid en misschien dat hij iets beter oppikt bij de lagere toeren. En qua verbruik?

CDK

Forumguru
qua verbruik maakt het niets uit @Frenk21, ik heb er nog 1 liggen die je over mag nemen als er hetzelfde type in een 2.0 tsi zit als in een 3.6 fsi, heeft er nog geen 5000km in gezeten, daarna is de compressor er opgebouwd icm een CAI.

@peterrapid klopt, op een diesel is het niet interessant.

Bovenaan Onderaan