Kaarten Columbus

higgy

Forumguru
En je kunt maar één van beide DVD's tegelijk op je harde schijf laden. Tip: stop de DVD van Oost-Europa in je Columbus, en op de vraag of de data daarvan gekopieerd moet worden naar je harde schijf (of iets dergelijks, heb geen O2 meer dus weet de melding niet meer uit mijn hoofd) antwoord je NEE. Doe je dat wel, dan overschrijft 'ie nl. je West-Europa en dat wil je vast niet ;)
Door NEE te antwoorden kun je navigeren vanaf de DVD ipv vanaf de harde schijf.

ceesdd

Lid
En je kunt maar één van beide DVD's tegelijk op je harde schijf laden. Tip: stop de DVD van Oost-Europa in je Columbus, en op de vraag of de data daarvan gekopieerd moet worden naar je harde schijf (of iets dergelijks, heb geen O2 meer dus weet de melding niet meer uit mijn hoofd) antwoord je NEE. Doe je dat wel, dan overschrijft 'ie nl. je West-Europa en dat wil je vast niet ;)
Door NEE te antwoorden kun je navigeren vanaf de DVD ipv vanaf de harde schijf.
Is dat echt zo? Wilde juist DVD gaan aanschaffen. Volgens mij moet het toch anders kunnen? Je rijd toch ook wel vanuit West Europa gebied (b.v. Oostenrijk) naar Oost Europa? Dit moet je toch in één route kunnen programeren vanuit je systeem?

Zijn er nog meer mense die hier ervaring mee hebben??? Ik zal eens navraag bij mijn dealer doen en geef jullie hierop zijn antwoord. Bij Pon zullen ze dit toch wel weten???

Wat je zou kunnen doen., maar da's niet echt legaal is de DVD op internet opzoeken waarbij "ze" de kaarten van VW vervangen hebben voor de kaarten van BMW, dan heb je heel Europa op een DVD staan en nog nieuwere kaarten ook....

higgy

Forumguru
@Ceesdd: ja dat is zo. Heb ik destijds zelf geprobeerd. De West-Europa kent wel de MRE (Major Roads Europe), dus je kunt wel de grote steden in het Oosten kiezen, maar om in detail te navigeren in het oosten heb je echt die Oost-Europa DVD nodig.
@Digital8: die discussie gaan we hier NIET voeren. Zie reglement.

Neptukker

Forumguru
BMW kaarten minder volledig qua richting informatie

Wat je zou kunnen doen., maar da's niet echt legaal is de DVD op internet opzoeken waarbij "ze" de kaarten van VW vervangen hebben voor de kaarten van BMW, dan heb je heel Europa op een DVD staan en nog nieuwere kaarten ook....
Ik heb gehoord dat dat inderdaad op de Columbus kan. Het schijnt wel zo te zijn dat de BMW kaarten net wat minder informatie bevat. Bij route aanwijzing onbreekt bijvoorbeeld de melding in welke richting je moet gaan (bv volg A1 "richting Amsterdam") en ook ontbreekt info t.a.v. het aantal rijstroken wat een afslag heeft. Juist dit vind ik prettige informatie bij de originele Skoda kaarten.

EdK

Forumguru
En het belangrijkste is dat alle BMW dealers als POI erop staan en geen Dkoda dealers ! :uitlachen:

@Ceesdd: ja dat is zo. Heb ik destijds zelf geprobeerd. De West-Europa kent wel de MRE (Major Roads Europe), dus je kunt wel de grote steden in het Oosten kiezen, maar om in detail te navigeren in het oosten heb je echt die Oost-Europa DVD nodig.
@Digital8: die discussie gaan we hier NIET voeren. Zie reglement.

Ik geef toch duidelijk aan dat hij op het internet zal moeten zoeken voor info, ik slinger geen discussie aan.

Dit blijkt iets genuanceerder. Er worden BMW kaarten toegevoegd in een VAG structuur met originele VAG POI's.
Ik gebruik nu 2 maanden de BMW kaarten in m'n Columbus. Helemaal perfect! geen problemen. Erg duidelijk allemaal. het is schandalig dat er 250 euro wordt gevraagd voor iets wat 2 jaar oud is. Skoda kbrengt namelijk om de 2 jaar kaarten uit.

Bovenaan Onderaan