Kabel doorvoer Octavia III

pr0mo

Lid
Zijn er al mensen die bij hun Octavia III een kabel doorvoer hebben gemaakt vanaf de motorruimte naar binnen? En op welke plek kan je de kabel naar binnen doorvoeren.
Eerder heb ik dit zelf gedaan bij mijn vorige Octavia II, toen kan dit achter de accubak.

Marcooctavia

Forumguru
Accu eruit halen en daar zit in het schutbord een doorvoer rubber.
Neem een lasdraad of ijzerdraad en steek deze door het rubber naar binnen.
Beetje voorzichtig er zitten al kabels.

Was erg benieuwd of het je gelukt was.

Ik heb zelf een 50mm2 voedingskabel erdoorheen moeten prikken. In het begin ging het wel lastig, maar goed doorprikken en een beetje zeepsop (dreft) doet wonderen. Je moet inderdaad wel voorzichtig zijn.

pr0mo

Lid
Ging prima. Met het uiteinde van een trekveer prik ging het prima. Heb bij eerdere auto's meer moeite gehad. Ik heb een kabel met daarop een utp aansluiting doorgevoerd.

pr0mo

Lid
Haha wat een nieuwsgierigheid. Het is voor een parkeersensor met als nevenfunctie een lasershield (of andersom) ;) Die utp kabel verbind de sensor in de gril met een kastje in de auto.

pr0mo

Lid
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Heb em in meerdere auto's gebruikt en de investering makkelijk terug verdiend. Moet wel zeggen dat ik veel km's maak. Ben zelf absoluut geen racer op de weg maar 100 op een 80 weg rijd toch wat meer ontspannen met "protectie".

Martin1985

Actief lid
Zie dat er verschillende types zijn? Met 1, 2 of 4 sensoren?
Wat is daar het verschil in?

En wat detecteerd deze allemaal?

Vaste palen, mobiele statieven, laserguns? En ook de "blik op de weg" auto's?

Is idd een stuk relaxter rijden om er bijna zeker van te zijn waar die struikrovers staan.... Ben wel geintereseerd iig :D

pr0mo

Lid
Zie dat er verschillende types zijn? Met 1, 2 of 4 sensoren?
Wat is daar het verschil in?

En wat detecteerd deze allemaal?

Vaste palen, mobiele statieven, laserguns? En ook de "blik op de weg" auto's?

Is idd een stuk relaxter rijden om er bijna zeker van te zijn waar die struikrovers staan.... Ben wel geintereseerd iig :D
Alleen laserguns en in Dld diverse flitspalen die ook met laser techniek werken. Voor mobiele statieven werkt een Stinger DSI met beste maar die is ook stukken duurder. Het aantal sensor vergroot je bereik. Bijvoorbeeld een auto met een grote voorkant, daar zou je er twee kunnen plaatsen. Ik vind er eentje aan de voorzijde voldoende. Maar eventueel op de achterzijde kan je ook sensoren monteren. Verder is het apparaat niet detecteerbaar met een detector van de politie. Het blijft tenslotte een parkeersensor.

Bovenaan Onderaan