kabel van bovenzijde dashboard naar sigarettenaansteker-voeding

Ik heb een losse Navigon die prima werkt.
Deze wil ik overzetten naar de Skoda; maar wel de voedingsdraad netjes wegwerken.
Ik heb al een tekening waarop ik kan zien hoe ik de gehele middenconsole kan demonteren.

Vraag: is er aan de bovenzijde van het dashboard ergens ruimte (of een doorvoerpunt) om de voedingskabel van de Navigon netjes achterlangs door te kunnen voeren?

Wellicht heeft iemand dit zelfs al gedaan?

Ik heb bij mijn Fabia II GL een extra 12V-voeding laten plaatsen in het vakje links van het stuur waardoor de kabel van mijn navigatiesysteem (Garmin 550) niet door de hele auto loopt.

@trafficleader

Lijkt mij een prima idee, maar ik heb in mijn Navigon kabel aan het eind van de stekker die in de sigarettenaansteker-voeding gaat een unit zitten die iets doet met "traffic-control". Als ik dus een aansluiting maak vanaf bvb de relais-kast dan mis ik mijn "traffic-control functie"
Ik moet dus echt vanaf de sigaretten-ingang beginnen.
Vandaar dat ik ook onderzocht heb hoe ik vanaf dit punt de draad moet trekken.
Daarvoor moet de middenconsole verwijderd worden. Dat is niet zo'n punt.
Echter hoe krijg ik de draad verder achterlangs?

Zou jij een foto willen maken van het punt naast jouw stuur waar de kabel doorkomt?
Dan kan ik kijken of dat in mijn geval gebruikt kan worden.

@sgl49, die unit die iets doet met de sigarettenaansteker-voeding zit dan toch ook aan het eind van de kabel als je die in een andere aansluiting steekt of mis ik iets?
Ik zal overmorgen een foto maken en hier op zetten, ben morgen de gehele dag aan het werk van 6:00 tot 18:00.

FBrus

Nieuw lid
"Ik heb al een tekening waarop ik kan zien hoe ik de gehele middenconsole kan demonteren."
Kun/wil je deze delen?

Ik heb na lang wachten sinds afgelopen vrijdagmiddag ook een Fabia Combi Greenline :super: en wil mijn HTC Desire nog inbouwen en ben op zoek naar de juiste plek om dit te doen.
Ook de voeding wil ik netjes wegwerken.
Die tekening zou wel helpen!!!

wanderer

Senior Member
wil je die tekening aub hier plaatsen, er zijn er wellicht meer (oa ikzelf) die willen weten hoe eea losgemaakt kan worden...

Ronnie

Forumguru
Ik ben ook niet de beroerdste........

Bijlagen

• Fabia2 Dashboard uit.doc
    424,5 KB · Weergaven: 225

Roco

Lid
Ik geef het op.Krijg er geen foto in. Wat een onvriendelijk geheel en uitleg in t engels.
Dan maar geen post.

Roco

Lid
plaatje POWERUNIT HANDREM.jpg

Zo heb ik de noodzaak van diverse benodigde voedingspunten opgelost.
de unit zit met een sigarettenaanstekerstekker ingeplugd en kan snel
in z'n geheel verwijderd worden. de stoelverwarmingaansluiting heeft een apart voedingspunt in de zekeringkast en alleen spanning bij draaiende motor.
De hele unit kan met een hoofdschakelaar aan of uit worden geschakeld.

----zou de foto nou echt meekomen ???????????????????????????????

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!! weer een reden om weer langs te komen !

Bovenaan Onderaan