Kabelboom en motor bestuurdersportier

wvangils

Nieuw lid
Hi allen,

Auto had al een maand stevige klachten: CV af en toe buiten werken, comfort module die soms uitviel, portieren spontaan open en dicht etc. Diagnose: condens in portier van bestuurder en de stekkerverbinding naar de raammotor + comfortmodule compleet geoxideerd.

Totale schade €675 (auw!!) voor nieuwe kabels & motor.

Heeft iemand ervaring met het verhalen van de kosten rechtstreeks bij PON? Ik vind dit duidelijk een constructiefout, en lees meer klachten in dit forum hierover. Tips over hoe ik dit aan moet pakken zijn erg welkom.
De dealer (Hegeman Nijmegen) heeft al een coulance verzoek naar PON gestuurd, maar ze achten de kans zeer klein dat het iets oplevert.

- Wouter van Gils

Octavia I 1.6 Combi Tour nov-2004
 

purk

Senior Member
comfortmudule zit onder het dachbord, hoe kan die dan ook geoxideerd zijn ?, voor de rest lijkt het mij gewoon een aan een verkeerd gemonteerde stekker op de raammotor, waardoor de stekkers en contactacten geoxideerd zijn. Ik zou een nieuwe stekker bestellen en de kabels repareren en een nieuwe motor zetten. lijkt mij niet zo duur.
 

deusjevo

Forumguru
Mijn O1 uit 2006 had 't zelfde, niks coulance helaas.
Volgens mij zit de comfortunit in je deur heb ik van de garage begrepen.

Kosten overigens niet bekend, rekening ging naar de leasemij.:473:
 
Heb met 'n Seat Ibiza van 2002 ook last gehad van ramen die spontaan naar beneden vielen...1e kaar viel het in de garantie..2e keer net buiten de garantie moest het zelf betalen ...echter een paar maanden later was het probleem van de vallende ramen, dat ook bij de polo voorkwam, in het programma Radar geweest... ineens bij navraag bij de dealer kreeg ik op vertoon van de factuur de Euro 140 toch vergoed !

Dus probleem voorleggen bij Radar is misschien een optie !
 

wvangils

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties. Briefje naar PON gestuurd met verzoek om me tegemoet te komen. Als dat niet lukt kan Radar altijd nog :)
 

Monteurtje

Forumguru
Comfort module kan niet geoxideerd zijn. Als die geoxideerd is dan heb je een aardig vochtige auto van binnen. Als het goed is vervangen ze twee dingen. De kabelboom in het linkerportier en de raammotor links.
Stekker repareren heeft niet zoveel zin. Als het 1 stekkertje is wil het misschien nog wel, maar ik heb ze ook erger gezien.
Wat ik dus een keer mee heb gemaakt is, stekker gerepareerd en een paar maand later kun je als nog de kabelboom vervangen i.v.m storingen. Dit kwam omdat het vocht zover in de kabelboom zit dat sommige kabels inwendig verrot waren. Op het oog lijken de kabels goed. Maar inwendig zijn ze ook slecht.
 
Bovenaan Onderaan