Kabelboom modificatie

Ted

Forumguru
Mijn Fabia is van mei 2003 waarvan de kabelboom onder het luchtfilter op de langsdrager nog volledig is omwikkeld met isolatieband. Gezien de genoemde problemen en de modificatie heb ik vandaag deze isolatie ter plaatse van de langsdrager verwijderd, gespoeld en op een kunststof ondergrond geplaatst.

Helaas ben ik nog niet tevreden vandaar de volgende vragen:
- Het water komt nog steeds in de kabel alleen het kan nu een uitweg vinden.
- Waar komt het water in de kabel vandaan?
- Is het voldoende om alleen ter plaatse van de langsdrager de bundel open te leggen.
- Wordt de bundel nu wel voldoende beschermd?

Wie heeft ervaring met deze problematiek en kan hier duidelijkheid over geven (advies: ga naar de garage! liever niet)

Bij voorbaat dank!!

Monteurtje

Forumguru
Tape verwijderen vanaf een stuk boven de bocht die de kabelboom maakt, ergens onder het regelapperaat, tot aan de versnellingbaksteun ongeveer. Dan een trekbandje die je aan het tapeinde vast maakt die iets boven de kabelboom zit. Daar is een speciale voor. Maar een beetje handig iemand verzint zelf wel iets. Dan ben je klaar. Er mag wel vocht komen. Het vocht kan nu weg en blijft niet meer in de kabelboom zitten. Er het is voldoende beschermd want er gebeurt niks mee. Schuurd nergens langs blijft op de plek liggen.
Als de onderkant maar vrij ligt. Zodat als er een laagje water staat, de kabelboom er niet in ligt.

Ted

Forumguru
Zoals ook al gezegd is op een forum, is het niet schadelijk als de kabelboom nat wordt als hij maar gemakkelijk kan drogen en dat is met deze aanpassing gebeurd. Gelukkig zag het er bij mij nog allemaal vrij goed uit en in het vervolg zal ik van tijd tot tijd deze zaak controleren op gebreken.

In ieder geval bedankt voor je advies Monteurtje!

Bovenaan Onderaan