Kabelboom stekker losmaken.

Goedendag mede Škoda rijders,

Ook mijn Fabia 2 Combi GL TDI heeft het welbekende kabelbreuk probleem in het linker voorportier.
Ik wilde even gaan inventariseren hoe erg de schade is alleen ben ik niet verder gekomen dan een hoop frustratie omdat ik de stekker van de kabelboom niet los kreeg.. dus bij deze de vraag: Hoe krijg ik deze stekker/rubber los? (Zie foto)
Alvast bedankt!
Mvg Robin! IMG-20240512-WA0003.jpeg

Tees

Donateur
Rubber zou je zo naar achteren moeten kunnen trekken. Daarachter zit een stekker die gezekerd is, weet even niet meer of t met een palletje is of een beugeltje. Maar dat zie je vrij snel zodra je t rubber eraf hebt.

Viel nog behoorlijk tegen met dat rubber, naar mijn idee moet ik iets met dat lipje aan de bovenkant, echter als ik die indruk gebeurd er niks.

Tees

Donateur
Volgens mij kan je m juist vanaf die kant lostrekken. En anders voorzichtig een (kunststof) spatel ertussen zetten. Ik heb ooit zo'n setje gekocht voor een habbekrats, komt voor allerlei situaties van pas.

Vandaag alles los gehaald, de schade aan de kabels was helaas erger dan verwacht, en helaas al een keer gemaakt.. ik heb mijn best gedaan maar als dit niet werkt is een nieuwe kabelboom helaas de enige oplossing. IMG_20240517_133521.jpg

Bovenaan Onderaan