Kabelset trekhaak SII Combi 2012

Ga met een vriend een trekhaak monteren op mijn SII combi van 2012.
Heb deze kabelset gekocht: http://pdf.dghsystem.com/21500559_Superb.pdf

Ik zie dat deze kabel achter naar voor getrokken moet worden (CAN-BUS).

Is er ergens een tutorial die aangeeft waar deze kabel gelegd dient te worden, ik vermoed dat onderaan de deuren binnen iets opengeprutst moet worden en daar plaats is?

(Ben ook op zoek naar de nodige aanpassingen in VCDS: PDC, check control, ...).

Antera

Donateur
Daarom zal je hem in moeten leren dan weet de trekhaak module wat die moet checken en kan die dat communiceren met de rest van de auto. dit is niet altidj zichtbaar aangezien sommige software dit niet ondersteund.

aiva tco adoks

Forumguru
image.jpeg Heb zelf laatst een brink/thule haak gemonteerd met ecs kabel.
Die handleiding was meer gedetailleerd dan bovenstaande.
Mocht je het nog nooit gedaan hebben. Vergis je niet in de tijd ;)

Bij mij lopen de kabels idd bij de deur(en) langs

Roeland80

Forumguru
Ik heb met m'n broer ooit een trekhaak van bosal en en kabel set van Jeager geïnstalleerd op een passat 3c ging prima met handleiding erbij en ik heb dit youtube filmpje gebruikt... Is een Skoda maar in principe het zelfde kwam in bouwen.. Halve zaterdag bezig geweest... Het aanleggen van de kabel naar voren en aansluiten op de boardnet was het meeste werk die moeten bij een passat helemaal naar voren gelegd worden. Dit is in het filmpje anders..

remlicht.PNG

Intussen ben ik eraan begonnen samen met iemand die al eerder aan een wagen gesleuteld heeft.

Behalve een probleem met uitbouwen van de zekeringskast (zie ander draadje) wil ik ook zeker zijn dat ik de juiste draad doorverbind voor het remlicht.

Volgens de manual van mijn e-set moet ik links achteraan een bruine '5 pin' connector vinden met daarin een zwart/rode draad. De enige connector met 5 draden is de zwarte connector, daarin vind ik een zwart/rode draad... of is het een draad uit de gele connector?

Bestaat er een schema dat aangeeft in welke van de 3 connectors het remlicht zit?

Volgens de verkoper van de e-set is hetgeen ik de gele connector noem eigenlijk de bruine (zie foto in vorige post).
Hij raadt aan om voor alle zekerheid met een multimeter te bepalen welke het remlicht is alvorens deze aan te koppelen.

Spierings

Forumguru
Sorry dat ik het zeg, maar ik zou persoonlijk die rommel regelrecht terug gestuurd hebben...

Mag hopen dat je die Scotch blokjes niet gebruikt hebt, anders zou ik nogmaals alles loshalen en goed solderen aangezien het niet anders kan.. die dingen geven vroeg of laat problemen.. ze maken slecht contact en de kabels raken beschadigd..

Met een orgineel stroomloopschema kun je zien welke stekker je moet hebben..

Normaalgesproken word het remlichtsignaal ook van vooraf gehaald..

aiva tco adoks

Forumguru
Volgens mij zit je helemaal mis..
Ik weet niet welke stekkers je daar hebt maar je moet echt bij de boordcomputer (bcm) zijn.
Daar zitten 3 stekkers in zoals in de beschrijving staat.
Als ik jou was zou ik het echt laten aansluiten met iemand die er verstand van heeft. En niet met plaatjes en wat advies wat los gaan halen en aansluiten.
Met alle respect natuurlijk.
Zo wordt het een gebed zonder eind... Ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Spierings

Forumguru
Dat op de boordcomputer aansluiten is alleen bij een degelijke kabelset, bij deze houd het kabeltje in de kofferbak op en moet deze aan de draad van het derde remlicht...

Spierings

Forumguru
Canbus zit wel voorin aangesloten echter het signaal voor het remlicht niet. Deze zit achterin afgetakt.. zie het PDF linkje welke hij geplaatst heeft..

Antera

Donateur
Klopt je hoeft ook niks af te tappen normaal gezien maar word geregeld door de canbus module. Vroeger moest je idd aftakken. Staat btw ook niet in de beschrijving dat je die moet aftakken

Het is gelukt! Dank aan iedereen hier, zonder jullie hulp zou ik het opgegeven hebben.
Als ik op voorhand geweten had dat het zo moeilijk was zou ik er niet aan begonnen zijn.

Ter verduidelijking, het ging om een kabelset van Jaeger, manual in beginpost van dit draaje.

Het remlicht is aangesloten in de koffer (met testlampje getest welke de juiste draad was, niet duidelijk in de manual)
Voor de rest is deze set vooraan verbonden met can-bus, en stroom via 3 bijkomende zekeringen in de zekeringskast (43, 44 en 45).
Het remlicht en de 2 can-bus verbindingen zijn spijtig genoeg met scotch klemmetjes, mochten er ooit slechte contacten optreden, intussen weet ik waar ik dit alles clean kan aansluiten op de can-bus connector (enkel de connectoren voor de draden moet ik dan voorzien, een draad voor het remlicht ligt eveneens tot vooraan).

Veel bijgeleerd over mijn SII.

Nu nog instructies vinden voor vcds codering, maar dat is niet dringend, want alles werkt.

Bovenaan Onderaan