kachel na een wat langere afstand koud wordt

Melis

Lid
[FONT=&quot]Als mijn kachel aanstaat word hij na een wat langere afstand koud.[/FONT]
[FONT=&quot]Bij korte ritten valt dit niet zo op maar hoe langer de rit hoe meer het lijkt dat hij koude lucht blaast.
[/FONT]
[FONT=&quot]De wagen heeft Climat controle en we komen er niet aan. Dan zou de temperatuur toch constant moeten blijven ! Hij is bij de dealer geweest maar de sensors geven geen foutmelding. Maar bij het bepalen van temperatuur komt er links en rechts voor bovenin, terwijl airco op auto en 21 graden staat maar een temperatuur uit van 9 graden. Als ik hem hoger instel naar 25 graden komt er eindelijk wat warmte uit volgens dealer meet hij alle waarden en klopt het. En die negen graden klopt ook of draai de verwarmingsrooster dicht. Maar ik rij nu anderhalf jaar in deze auto en heb het nooit eerder geconstateerd want 21 graden was 21 graden. En had ik geen koude lucht uit de bovenroosters links en rechts. Wie heeft dit ook mee gemaakt.
[/FONT]

hemi24

Forumguru
Ik heb gevoelsmatig hetzelfde met mijn Octavia, dit in tegenstelling tot mijn vorige Ocatavia met Climatcontrol, die werkte altijd perfect. Misschien was de oude unit met temperatuurinstelling per halve graad toch net iets nauwkeuriger?!?

Adoks

Senior Member
Dit 'probleem' hebben wij ook met onze Octavia. Heb het vorig jaar laten checken bij PON zelf toen we nog garantie hadden. Ze hebben daar alle kleppen van het ventilatie systeem weer gecalibreerd en daarna leek het beter.

Af en toe en alleen met lange ritten valt het me nog weleens op dat er plotsling te veel koude lucht wordt geblazen. Temp een graadje omhoog en het is weer OK.

Je post herinnert me weer aan dit euvel waar ik eigenlijk al geen acht meer op sla. Uiteindelijk vraag ik me af of het calibreren heeft geholpen, misschien let ik er ook gewoon niet meer op.

Ben wel benieuwd naar de oplossing als er een bestaat tenminste.

Bovenaan Onderaan