Kachelradiateur O2 1.8 tsi 2009

etjuh

Lid
Hallo,

Vanmiddag heb ik met pech langs de kant gestaan vanwege een gesprongen koelwater aansluiting van de kachelradiateur. De bovenste aansluiting die tegen het schutblad aan zit is compleet afgebroken. Weten julie toevallig of deze aansluitingen bij de kachelradiateur zelf horen of dat hiervoor losse verbindingstukjes zijn? Is het veel werk om de kachelradiateur te vervangen? Vrees dat halve dashboard los moet. Zie mijn foto's voor de aansluiting.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:

etjuh

Lid
20150926_161908800_iOS_zpsqp8jnhrt.jpg
[/URL][/IMG]
20150926_161908800_iOS_zpsqp8jnhrt.jpg
20150926_161908800_iOS_zpsqp8jnhrt.jpg
[/URL][/IMG]
 

polf

Senior Member
@ertromp , weet je het zeker dat het hele dash eruit zou moeten?

want het zou ook een koppeling kunnen zijn die op de verbindingspijpen zitten tussen schutbord en kachelradiator. Ik weet niet welk motor type TS heeft en van welke kant je erbij moet komen maar mogelijk valt het mee? Als ik de foto zie van het afgebroken deel gok ik dat door de verdikking het vanaf de motor zijde los kan door de circlip te verwijderen. (maar geen ervaring mee!!)

@etjuh , wat voor Type motor heb je? dan kunnen je misschien wat gerichter voor je zoeken?. (Blijft nu een beetje gokken)http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Als ik het goed zie op dit plaatje zou het item 17 of 18 moeten zijn die is afgebroken
(misschien kan je met een spiegeltje een nummer aflezen, of pic maken met je telefoon?)
upload_2015-9-26_22-24-4.png
images
 
Laatst bewerkt:

etjuh

Lid
Dat lijkt er goed op. Dat zal een hele opluchting zijn als het dashboard er niet uit hoeft. Motorcode is cdaa
 

polf

Senior Member
Ik durf het met motorcode ook niet met zekerheid te zeggen welk onderdeel je nodig hebt maar de dealer kan dit wel. Waarschijnlijk zullen de echte sleutelaars zich nog wel melden met uitsluitsel of het vanaf de motor zijde gewisseld kan worden?
Als dat mogelijk is zullen de kosten zeker meevallen........

Grt Polf
 

ertromp

Forumguru
@ertromp , weet je het zeker dat het hele dash eruit zou moeten?

want het zou ook een koppeling kunnen zijn die op de verbindingspijpen zitten tussen schutbord en kachelradiator. Ik weet niet welk motor type TS heeft en van welke kant je erbij moet komen maar mogelijk valt het mee? Als ik de foto zie van het afgebroken deel gok ik dat door de verdikking het vanaf de motor zijde los kan door de circlip te verwijderen. (maar geen ervaring mee!!)

@etjuh , wat voor Type motor heb je? dan kunnen je misschien wat gerichter voor je zoeken?. (Blijft nu een beetje gokken)http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Als ik het goed zie op dit plaatje zou het item 17 of 18 moeten zijn die is afgebroken
(misschien kan je met een spiegeltje een nummer aflezen, of pic maken met je telefoon?)
Bekijk bijlage 42371
images
Dat zou mooi zijn want ik kwam niet verder dan wat plaatjes van de complete kachelunit met aangebouwde slangen. Dit ziet er hoopvol uit :thumbsup:
@Monteurtje : Kan dat zo met die snelkoppelingen voor de auto van TS?
 

etjuh

Lid
Ik kan zo geen nummer zien. Ik ga morgen Vruggink in Halle bellen. Die kunnen dat vast voor mij uitzoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

etjuh

Lid
De auto gaat straks naar Vruggink. Ze konden het via de telefoon zo niet zeggen. Ik zal jullie laten weten of het een quickfix was mocht iemand hier in de toekomst ook ooit tegenaan lopen.
 

etjuh

Lid
Was bij km stand 168.000. Nee de garage had het ook nog nooit gezien. Kunnen er geen verklaring voor geven. Materiaal is op een of andere manier poreus geworden.
 
Bovenaan Onderaan