Kachelventilator gaat spontaan aan/uit

ditootje

Nieuw lid
kachelventilator gaat vaak bij starten van de auto niet aan. na een tijdje rijden gaat hij ineens wel aan . ventilator staat dan vaak op de hoogste stand. dan hoor je hem ineens blazen. zet hem dan lager. maar soms gaat hij tijdens rijden spontaan uit. wat is hiervan de oorzaak?

turboturbo

Forumguru
Heb je handmatige klimaat regeling of automatische climatronic?

Dus het maakt niet uit in welke stand de ventilator snelheid ingesteld staat; op geen van de standen werkt de ventilator direct na het starten?

ditootje

Nieuw lid
automatische climatronic. normaal start de ventilator langzaam op naar ingestelde stand. als de ventilator het niet doet dan werkt de knop voor recirculatie ook niet lampje op de knop gaat niet branden. tijdens het rijden springt springt de ventilator opeens aan. vaak naar hoogste stand omdat ik hem daar op gezet heb

turboturbo

Forumguru
In het geval je een climatronic hebt, verwacht ik dat de kans dan groot is dat er een foutcode uit te lezen zal zijn... Beste om daar mee te beginnen; uitlezen dus.

(Is het zelfs niet mogelijk om climatronic foutcodes uit te lezen zonder OBD apparaat als de auto een climatronic heeft?)
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_climatronic.html

Laatst bewerkt:

mzzls1

Senior Member
@Helmond42 komt dit niet overeen met jou probleem?
Dit is wel eens waar een andere auto, maar beide Skoda...

Zelf heb ik met mijn Fabi greenline b uit juni 2012 ook problemen gehad met zo'n probleem. De ventilator aanjager was kapot.

Heb jij het probleem ook als je, je climate control uitzet. Want dat had ik wel, logisch achteraf.

Kogamyata

Senior Member
Aan MZZ1S.

Sorry voor het late antwoord. Dat is niet mijn stijl. Maar ik was even druk met eigen ventilator. Het probleem van jouw vent. is niet hetzelfde. Mijn vrouw hoorde iets piepen. Ik niet. Dus ik dacht dynamoriem, want die is het meestal. Kan niet, zei mijn monteur want die spant zelf. Maar ik zal er 'n nieuwe opleggen want hij kan ver heen zijn, en dan rij maar enkele dagen.
Piept nog steeds zei mijn vrouw. Later op die dag "Hij piept niet meer, maar je ramen slaan aan". Dus ik de vent. hoger geschakeld, maar die deed niets meer. Volgende dag terug naar garage en gezegd wat het was. Ojee lagerschade. En toen...zie topic. Wil je iets weten...laat maar horen. Succes en de groeten van Helmond 42, Joop.

Bovenaan Onderaan