Kalefietsbel stelt zich voor

KaleFietsbel

Actief lid
Goedemorgen,

Ergens in een thread al even kort voorgesteld, maar zal het hier ook nog doen.

Ik ben John, 42 jaar, vader van 3 kinderen, woonachtig in het pittoreske Heteren (regio Arnhem/Wageningen), en werkzaam als hypotheekadviseur.

Per 15-09-2009 is mijn leasecontract ten einde en mag er een nieuwe auto uitgezocht worden. Ik rijd nu een VW Golf Plus 1.9 TDi, met 90 Pk.

De nieuwe auto moet groter, luxer en sterker zijn dan de huidige, maar niet overdreven veel meer kosten in de lease. Ben absoluut niet merkentrouw.

Voorlopig staan er nog 4 (of eigenlijk 3) auto's op mijn lijstje. De C5 tourer (wel erg duur, maar ook erg mooi, valt waarschijnlijk vanwege prijs af), de Opel Insignia Tourer (hopelijk leuke leaseprijs bij introductie, anders valt die ook af qua prijs) en de O2. De 4e is de Seat Exeo, maar heb nog geen foto's gezien van de station, en de sedan vond ik niet overdreven mooi.

Kortom, we zullen zien, maar waarschijnlijk per 2009 een Skoda rijder :)

Groet,

John
 
Welkom John op dit leuke forum!

Het lijkt me als ik kijk naar jouw voorkeuren dat de C5 als snel zal afvallen door zijn hoge prijs. Niet alleen de aanschafwaarde, maar ook de leaseprijs zal niet mis zijn. De Insignia is ook een kasteel van een auto en best een mooie ook. Maar als je de prijs gaat vergelijken met de Skoda, zul je zien dat bij Skoda veel meer auto krijgt voor dat geld. Als je de Opel leuk wilt aankleden en je gaat diesel rijden, zit je zo maar op 36.000 euro. Ik kan natuurlijk niet in jouw budget kijken maar dat is een hoop geld.
De Skoda is wel kleiner dan de Opel maar is toch echt wel een gezinsauto en als je een leuk pakketje er bij neemt heb je echt een fijne reiscompaan.
Over de Exeo kunnen we nog niet zoveel melden denk ik. Wel de eerste foto's gezien die lijken op het oudere model A4 (wat niet verkeerd is), maar nog niets gezien over een eventuele station.

Anyway... succes met kiezen!
 

KaleFietsbel

Actief lid
Welkom John op dit leuke forum!

Het lijkt me als ik kijk naar jouw voorkeuren dat de C5 als snel zal afvallen door zijn hoge prijs. Niet alleen de aanschafwaarde, maar ook de leaseprijs zal niet mis zijn.

Dank je wel!

Ik kijk niet alleen naar leasebedragen, maar naar de totale netto kosten van een auto, dus inclusief 25% bijtelling, de eigen bijdrage, en de vermindering van de eigen bijdrage op de bijtelling.

Als ik dat doorreken komt de O2 (2.0 TDi, EAB met enkele extra's) op 500 euro per maand, en de C5 op 580. De Insignia waarschijnlijk ook rond de 580, maar dat is nog niet helemaal zeker.

groet,

John
 

cvegreen

Forumguru
Hallo beste Jhon ,
Ik ga het anders even toelichten hoe het zit .
Eerst en vooral moet je weten dat mijn eerste liefde citroën was , maar door hun heel vele electronische problemen is de liefde echt wel gekoeld toen ik mijn C3 had , een pracht van een wagentje , was de exlusive versie dus met alles erop en eraan. Maar owé als je de sleutel omdraaide , keer voor keer was er wel iets dat niet meer werkte of juist wel werkte terwijl dat niet moest. In sommige gevallen kon ik het zelfs niet af zetten. Echt waar ik heb die een goed jaar in bezit gehad en die had meer in de garage gestaan dan dat ik er mee gereden had . Is een gekend fenomeen van de franse wagens. Verder heel leuke wagens.
Dan Opel , gggrrrr . Wat een leuke wagens maar 150 pk sterke diesel is niet vooruit te branden. Mijn fabia met 1.2 6V motor met 54 pk is echt beduidend sneller tot 100 km/u , dan moet ik haar met haar vectra laten voor gaan. We hadden een caravan van 1500kg en die had moeite om die te trekken . Dus waar zitten die pk's dan ? Foutmeldingen , daar houdt die vectra ook van. De radio , nauwelijks tot geen ontvangst . De cd speler kan cd-rw aan , maar als we een zelf gebrande cd willen afspelen zitten er al na 2 keer de cd af gespeeld te hebben haperingen in , terwijl dezelfde cd in mijn wagen foutloos speelt. De gps in de vectra kost 2000€ en weet de helft van de wegen niet zijn en stuurt u kilometers om .
Dan blijven er naar mijn mening nog 2 auto's in de running , de octavia en die seat ( waar ik nog nooit een foto van heb gezien.)
Daar mijn liefde bij skoda ligt , zou ik heel snel opteren voor de octavia met die super mooie snoet. Seat ligt normaal gezien iets hoger in prijs dan Skoda. Ze zijn alle twee van de VAG groep en dat kan niet slecht zijn denk ik dan.
 
Even vloeken in de Skoda-kerk: De O2 is inmiddels al weer 4 à 5 jaar op de markt. Daar kan de kleine facelift niet veel aan veranderen. Ga je nu dus een O2 leasen, dan rij je over een paar jaar in een auto die al 7 à 8 jaar op de markt is. Persoonlijk vind ik dat jammer. Als je een nieuwe auto koopt, wil je ook dat dat model nog (relatief) nieuw is.

Citroën zou bij mij direct afvallen: geen Franse auto's bij mij in huis. De Insignia ziet er (op papier) heel mooi uit (niet des-Opels), dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar volgens mij komen de Insignia-prijzen significant hoger uit dan die van de O2. De Exeo (sedan) ziet er in mijn ogen zeer goed uit. Ben persoonlijk ook benieuwd naar de stationversie.

Dus als ik voor de keuze stond: Exeo of Insignia.

Succes met kiezen!
 

KaleFietsbel

Actief lid
Dsg?

De Exeo geef ik niet veel kans, de O2 steeds meer. De SuperB is ook geweldig, maar beetje aan dure kant.

Even een praktische vraag: ik neig naar de 2.0TDi. Wie kan me ervaringen vertellen over de DSG met die motor? Werkt dat een beetje, of is het af te raden?

John
 

KaleFietsbel

Actief lid
Vandaag bij Hegeman Skoda in Nijmegen geweest. Prinsheerlijk in de SuperB gezeten en daarna even heerlijk in de Octavia.

Wat een fantastische auto's zijn het toch.

Mijn vrouw heeft voorkeur voor de SuperB, ik neig meer naar de O2, ben ook één van de weinigen die de facelift wel geslaagd vindt.

The story continues.....
 

Michel

Forumguru
@Lange neef: de Seat Exeo is gebaseerd op de vorige Audi A4 en die liep volgens mij al sinds 2000 mee. Dan is zo'n Octavia II toch van iets recentere datum (namelijk 2004), ook al heeft hij nu na ruim 4 jaar een facelift ondergaan.

Als je nu dus een Seat Exeo gaat rijden, rijd je in een auto die in de basis nu al 8 jaar oud is.
 

octaviabas

Senior Member
Wees Welkom..

maare.. 3 kinderen en een Corvette Convertible 5.7 V8 350 pk 2001 :shocked:
ik zit echt in het verkeerde vak
, zit al te kijken wat deze 1ne me kost

al een keuze gemaakt?
 

KaleFietsbel

Actief lid
Ja en nee.

Ben intern aan het solliciteren naar een andere baan. Als dat lukt is de leasevergoeding hoger.

Dan wordt het waarschijnlijk een Ford S Max. Mocht die baan niet doorgaan, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een Octavia Combi. :)
 

Porettuhcs

Senior Member
Ja en nee.

Ben intern aan het solliciteren naar een andere baan. Als dat lukt is de leasevergoeding hoger.

Dan wordt het waarschijnlijk een Ford S Max. Mocht die baan niet doorgaan, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een Octavia Combi. :)

Met drie kinderen zou ik sowieso niet voor de Octavia gaan.... ik weet niet hoe ze nu in je Golf zitten..... maar ik neem regelmatig een vriendje en vriendinnetje van mijn kinderen mee (ik heb 2 kinderen) in mij Octavia maar het kindje dat in het midden zit kan zijn benen niet goed kwijt dan.. dit ivm de verhoging in het midden... en dan zijn mijn kinderen (en het vriendje cq vriendinetje) nog onder de 10 jaar.... Dit is voor mij echt de enigste tegenvaller van de auto... zeker met zitverhogers cq stoeltjes... daar passen er geen 3 naast elkaar in....
 

KaleFietsbel

Actief lid
Dat is in de Golf weinig anders. Mijn voordeel is dat de oudste al geen zitverhoger nodig heeft, is al langer dan 1,35 meter. De middelste is nu 1,28, dus dat duurt ook niet lang meer, de 3e zit er nog wel even aan vast.
 

KaleFietsbel

Actief lid
De voorlopige keuze is gemaakt.

Als iedereen een beetje meewerkt, wordt onze nieuwe auto per september geen Skoda. Tot het laatste moment heeft de Superb meegedaan, maar de keus valt nu anders uit.

Dat zal voor mij betekenen dat ik minder actief hier ga worden. Dat neemt niet weg dat ik jullie wil complimenteren met de manier waarop jullie met dit forum omgaan.

Door jullie houding worden extra Skoda's verkocht, daarvan ben ik overtuigd!

Misschien kom ik nog op de beslissing terug, maar voor nu: dank jullie wel!

John
 

mothergoose

Actief lid
De voorlopige keuze is gemaakt.

Als iedereen een beetje meewerkt, wordt onze nieuwe auto per september geen Skoda. Tot het laatste moment heeft de Superb meegedaan, maar de keus valt nu anders uit.

Dat zal voor mij betekenen dat ik minder actief hier ga worden. Dat neemt niet weg dat ik jullie wil complimenteren met de manier waarop jullie met dit forum omgaan.

Door jullie houding worden extra Skoda's verkocht, daarvan ben ik overtuigd!

Misschien kom ik nog op de beslissing terug, maar voor nu: dank jullie wel!

John
De vraag van vandaag..... Wat wordt het dan wel????? :)
 

MarcoO2

Forumguru
Ik neem aan een opel Insignia? Jij in ieder geval ook bedankt voor je bijdrage aan dit forum!
 

KaleFietsbel

Actief lid
Dat antwoord is makkelijk: Volvo zelf!

Ze hebben een Limited Edition van de V 70 en de S 80 uitgebracht, met alles er op en er aan, voor net geen 40.000 euro. Met de trekhaak erbij komt hij dan 25-30 euro duurder in de lease dan de Superb.

Hoe mooi de Superb ook is, de V70 vind ik persoonlijk nog mooier. Een tijdloos model, dat klasse en stijl uitstraalt.

De prijs hield me tegen, zeker als je meetelt wat er dan nog aan extra's bij kwam. Maar deze prijsdaling van 51.000 euro naar 40.000 euro, die kans 'moet' ik pakken.
 
Bovenaan Onderaan