Kan je nou wel of niet zelf een transponder inleren op je Superb van 2009

redyak

Lid
Van de week glij ik uit en schiet het baardgedeelte van mijn sleutel af van de zender doordat ik met mijn hand op een tuintafel klap. Zoeken en Zoeken maar ik kan de baard niet meer vinden.
Ik bestel een nieuwe baard, past perfect, krijg ik de handleiding erbij hoe een tranponder over te zetten.
Ik in de stress want ik leefde in de veronderstelling dat de transponder in het zender gedeelte zat, niet dus.
Leuk als je de oude transponder nog hebt maar die was dus vrolijk mee gevlogen :(.
Nu kan ik een losse transponder bestellen (natuurlijk weer duurder als ik gelijk een baard MET transponder had besteld, en de sleutel moet ook nog geslepen worden)
Nu heb ik dit forum en vele anderen doorgespit. Maar kan ik nu een nieuwe blanco transponder zelf inleren met VCDS in mijn SuperB II uit 2009 of niet ? Ik heb dus zelf ook nog 1 werkende sleutel met transponder.

Monteurtje

Forumguru
Ik ken de werking van VCDS niet. Maar zeer waarschijnlijk kan je dat niet. Je hebt namelijk de code van de wegrijblokkering nodig. Paar jaar geleden kreeg je die bij de auto. Dan stond de code in een plastic label. Tegenwoordig niet meer.
Om een sleutel in te leren maak je verbinding met de fabriek om de code voor de wegrijblokkering te krijgen. Ben dus bang dat je aangewezen bent op je dealer. En dat je daar even de sleutel moet inleren.

Antera

Donateur
Is niet zelf in te leren helaas. Tegenwoordig zal je of met Vagcommander aan de gang moeten of langs de dealer. Heel soms wil hij hem handmatig inleren door de werkende sleutel in het contact te stoppen en met de andere de deur open en dicht te draaien met het slot ( als deze aanwezig is) of de knoppen te bedienen. (contact aan) zo niet tijd voor de dealer

Bovenaan Onderaan