Kan moeilijk achterblijven...

higgy

Forumguru
Heb net als zakenauto een Octavia Combi Elegance 1.6 op LPG besteld, in de kleur mica zwart, met als opties Xenon, klein leer pakket en verwarmbare voorstoelen.
Rijd privé een Xantia Break 2.0 HDi 110pk en die blijft in het gezin. De Renault 5 automaat die we hebben gaat eruit.
Ben in de toekomst veel hier te vinden (al veel zinnigs en bruikbaars gelezen) en daarnaast al jaren op <font color="red">forum.xantiaclub.net </font> te vinden. Onder dezelfde nickname.

Roald

Nieuw lid
Dan zit je prima, met verwarming, op leer en ook goed zicht. De Xantia zal nu wel tot rust komen met de hete adem van deze Octavia.

/forum/images/graemlins/wink.gif

higgy

Forumguru
Ben bang (maar dat was een budget-kwestie) dat de Octavia 1.6 de Xantia absoluut niet bij kan houden: die 110pk HDI is ontzettend soepel en draait dik 200 (op de teller, to be honest)
Maar goed: de Elegance is zoals je al beaamde heerlijk volgehangen.

Ik heb zelf een Xsara Coupe gehad, misschien een oude lulle uitstraling maar er zijn maar weinig andere auto's in deze klasse die het kunnen winnen op wegligging. Met de Xantia is dit precies het zelfde geval.

Exciter

Administrator
ook in onze familie is Citro heel populair. Schoonpa rijdt een C5, schoonma had tijden lang een BX, mijn aanstaande reed in een XM en samen hadden wij een Saxo.
Allemaal lekkere bakkies, maar toch ben ik blij, dat ik deze traditie heb doorbroken.
Ook mijn vriendin zegt, dat de Skoda een echte vooruitgang voor haar is.

Wel, veel plezier met beide bakkie's, Higgy

higgy

Forumguru
Hoezee, productieweek is bijgesteld naar week 17. V-Car verwacht hem wellicht al week 18 binnen, en dan nog een week voor inbouw LPi.

higgy

Forumguru
Ehhhh, verdringingsproces, weet het niet meer...niet lang in elk geval, meen dat ik in maart besteld heb.

higgy

Forumguru
Net even gebeld (die moeten GEK van me worden bij V-Car /forum/images/graemlins/smile.gif ) en de auto is inderdaad vorige week gemaakt. Door alle vrije dagen en dagen waarop de transporteur niet rijdt verwachten ze hem halverwege volgende week binnen. Dan ben ik toch even er tussenuit, dus nemen ze de tijd maar even voor die gastank.

Karstieman

Forumguru
Wat ik van mijn collega's gehoord heb, kan het inbouwen van een gastank ook wel even duren. Schijnt erg druk te zijn en sommige type gastanks zijn slecht leverbaar.
Ik hoop maar dat je er snel in kan rijden !

higgy

Forumguru
Tot over een week mensen, ik ga te fiets Terschelling onveilig maken. En als ik terugkom zal m'n Octavia wel zo'n beetje klaar zijn...

higgy

Forumguru
Kon het gisteren, wachtende op de boot in West-Terschelling, niet laten: dealer even gebeld. En ja hoor: BINNEN! 't Wachten is even op de elektronica van de gastank (AG), de tank zelf is er al en dan wordt dat ingebouwd.
Ben vandaag met m'n oudste zoon even gaan kijken (m'n vrouw:"wat ben JIJ kinderachtig zeg" /forum/images/graemlins/grin.gif KLOPT) en hij stond nog helemaal in de transportuitvoering (nummers op ramen gekalkt e.d.) op hun terrein. Werd keurig even een stukje naar voren gereden zodat ik plaats kon nemen. Toen viel me op dat er MICHELIN-banden onder zaten! YESSSS! Lekker bij toeval m'n zin.
Verder fantastische bak. Can't wait!

Mooie bekleding inderdaad. Ik dacht dat ik de donkere bekleding had besteld maar dat bleek dus niet zo te zijn. De beige bekleding vind ik toch wel chic staan. Wel oppassen met mijn kinderen want vanwege de lichtere kleur is het natuurlijk wel besmettelijker.

Mooie vind ik ook dat bijvoorbeeld de klep van het handschoenenkastje en de deuren in de lichtere kleur zijn uitgevoerd. Daar wordt de auto meteen kleurrijker van.

Dutch4x4

Senior Member
Gefeliciteerd!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Toen viel me op dat er MICHELIN-banden onder zaten! YESSSS! Lekker bij toeval m'n zin.

[/ QUOTE ]

Welke?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ben vandaag met m'n oudste zoon even gaan kijken (m'n vrouw:"wat ben JIJ kinderachtig zeg" KLOPT) en hij stond nog helemaal in de transportuitvoering (nummers op ramen gekalkt e.d.) op hun terrein

[/ QUOTE ]

Waar ken ik dit ongeduldig gedrag van???
Ah ja van mezelf!
Ben terstraks met de fiets eens gepasseerd aan de invoerder.
D'Ieteren is helaas ook invoerder van VW-Audi-Porsche-Lamborgini-Bentley-Seat-Skoda, dus er staat wel meer op de grote parking!
Vanop de brug zag ik in het midden van de parking een hele rij Octavia's-2 staan, maar meer weet ik daar natuurlijk ook niet mee!(Ik vraag me af wat ik eigenlijk verwacht had????)
Gelukkig moet ik volgende week niet werken, want ik werk juist naast ......jawel invoerder D'Ieteren.
Vanop de gang zie ik de grote parking met wagens.
Stel u voor, daar elke dag te zitten, wetende dat je nieuwe wagen even verderop misschien staat te wachten!!
En daar effe m'n oude tegen m'n nieuwe gaan wisselen zal niet mogen vrees ik!!!

higgy

Forumguru
Het was toch een mooie dag geweest om met m'n nieuwe Skoda te gaan toeren. Detail: ik heb 'm nog niet.
Ach ja, dan de Xantia maar even gewassen (die te koop staat, by the way)

Bovenaan Onderaan