Kannibalisme voor de VW Polo Blue Motion

Abo

Lid
Nieuws: 14% bijtelling en 'belastingvrij' – Skoda Fabia Combi Greenline

De vernieuwde Skoda Fabia Combi Greenline gaat scoren. Niet alleen met ruimte voor 5 personen, maar ook met 14% bijtelling. Bovendien is het de enige stationwagon die BPM- en wegenbelastingvrij is! En dat met een prijskaart van nog geen 16 mille. Da’s nog es voordelig autorijden, voor de particulier en zakelijke rijder.
Al deze voordelen voor zowel de zakelijke als particuliere rijder komt op het conto van het brandstofverbruik. Met de nieuwe 1.2 TDI 75 pk dieselmotor en de besparing van een start/stop systeem, een ‘intelligente’ dynamo die remenergie omzet in elektriciteit, banden met een lage rolweerstand, aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en een speciaal op zuinigheid afgestemd motormanagement is de Skoda Fabia Combi Greenline bijzonder zuinig.

Het gemiddeld verbruik bedraagt 3.4l/100km, wat neerkomt op 1 op 29.5. Bij een jaarkilometrage van 10.000 km betekent dat slechts acht keer tanken... De CO2-uitstoot ligt logischerwijs ook op bescheiden niveau: 89g/km CO2. Daarmee valt de Skoda in de laagste bijtellingscategorie voor zakelijke rijders en hoeven particulieren niets aan wegenbelasting te betalen. Hierdoor is deze spaar-Skoda vrijwel direct voordeliger te rijden dan een vergelijkbare auto met benzinemotor.

Z’n vanafprijs ligt op 15.990 euro, en dat met 15-inch lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, airconditioning, ESP, cruise control en een radio/cd-speler met acht speakers en mp3-functionaliteit en 1485 liter bagageruimte aan boord. Ook leuk: door de vrijstelling van BPM zijn de opties ook voordeliger. De nieuwe Fabia Combi Greenline is vanaf nu te bestellen, maar staat medio juni in de showroom.

Bron: http://www.autovandaag.nl/nieuws/14-bijtelling-en-belastingvrij-u-skoda-fabia-combi.html
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, dit is natuurlijk erg mooi voor Skoda ! Hier gaat de F2 van profiteren, hij moet ook een inhaalslag maken hier in NL.
Als deze F2 Greenline nu niet scoort weet ik het niet meer !:icon_smile_question

@WillemJan : Gauw die Audi dumpen en deze bestellen !!!
Zou geweldig zijn toch ?
 

Bothje

Heel gewoon lid
Iets meer info

De enige Combi met 14% bijtelling

  • Ruimste auto met 14% bijtelling
  • Geen wegenbelasting en BPM
  • Zeer laag verbruik: 1 op 29,5
  • Complete standaard uitrusting
Leusden, donderdag 25 maart 2010 - Met de nieuwe Fabia Combi Greenline introduceert Škoda de enige Combi met slechts 14% bijtelling en daarmee ook meteen de ruimste auto in deze klasse. Maar ook voor de particuliere rijder is het een zeer interessante auto, omdat hij door zijn zuinige en schone dieselmotor is vrijgesteld van wegenbelasting en BPM. Hierdoor is deze innovatieve auto al vanaf 0 kilometer per jaar voordeliger dan een vergelijkbare auto met benzinemotor.

Door de gefacelifte Fabia Combi Greenline te voorzien van de nieuwe 1.2 TDI common-rail diesel heeft Škoda een unieke auto gecreëerd. De motor levert een vermogen van 55 kW (75 pk), maar waar het natuurlijk om gaat is zijn extreem lage verbruik van 3,4 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 89 gram per kilometer en daarmee komt de Fabia Combi Greenline in aanmerking voor maximaal fiscaal voordeel. Zo kan de zakelijke rijder nu ook kiezen voor de enige Combi met slechts 14% bijtelling. En dat wordt nog interessanter, als u weet dat de aanschafprijs van de Fabia Combi Greenline slechts € 15.990,- bedraagt!

Geen omslagpunt
Deze gunstige prijs is bijna helemaal te danken aan het ontbreken van BPM. Geen BPM betekent immers een goedkopere auto en goedkopere opties. Dit voordeel geldt eveneens voor de particuliere koper, die tevens profiteert van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting. In dit geval een besparing van ongeveer € 900,- op jaarbasis. En omdat de Greenline genoegen neemt met de goedkopere dieselbrandstof, zonder dat daar het hoge dieseltarief voor de motorrijtuigenbelasting tegenover staat, ligt het omslagpunt tussen benzine en diesel in dit geval op 0 kilometer.

Forse brandstofbesparing
Omdat diesel ook nog eens goedkoper is dan benzine betekent dit in combinatie met zijn lage gemiddelde verbruik van 1 op 29,5 dus een forse verlaging van de brandstofkosten. Bijkomend voordeel is dat de Fabia Combi Greenline 1.320 kilometer op één tank haalt, waardoor er bij een jaarkilometrage van 10.000 slechts acht keer per jaar getankt hoeft te worden. Met andere woorden: dit is een auto met een dieselmotor die ongeacht het aantal kilometers per jaar goedkoper is in het gebruik dan een vergelijkbare auto met benzinemotor.

De ruimste en meest complete 14% auto
En nu we het toch over de concurrentie hebben: met een maximale bagageruimte van 1.485 liter met neergeklapte achterbank (40:60), is de Fabia Combi Greenline de ruimste auto in zijn klasse en in de 14%-categorie. Hier komt de ‘groenste’ Škoda auto’s tegen als de Citroën C1, Toyota Prius en Honda Insight. Maar het is ook meteen de meest complete auto in dit segment. Zijn rijke uitrusting omvat ondermeer 15-inch lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, airconditioning, ESP, cruise control en een radio/cd-speler met acht speakers en mp3-functionaliteit. En dat allemaal voor een prijs van € 15.990,-!

Greenline technologie
De Fabia Combi Greenline dankt zijn extreem zuinige karakter aan de meest uitgebreide toepassing van brandstofbesparende technieken die bijdragen aan een zo laag mogelijk verbruik. De Fabia Combi Greenline is bijvoorbeeld voorzien van een start/stop systeem, een ‘intelligente’ dynamo die remenergie omzet in elektriciteit, banden met een lage rolweerstand, aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en een speciaal op zuinigheid afgestemd motormanagement.

De nieuwe Fabia Combi Greenline staat medio juni in de showroom, maar is nu al bestelbaar.

Bronnen: Pon persportaal
Skoda . nl
AutoTelegraaf

Beetje ter aanvulling van de topic starter, het originele persbericht.
Ik vind het goed nieuws en geen kanibalisme...........

Met deze Fabia kan de doelstelling die Pon zich heeft gesteld voor 2010, qua marktaandeel, zeker gehaald worden.
 

Bijlagen

  • Afmetingen Fabia Combi.jpg
    Afmetingen Fabia Combi.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 45
  • FC10-0011.jpg
    FC10-0011.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 53

Falcon

Donateur
CRISIS... ik wist dat hij kwam, maar zo ontzettend snel al? Geweldig!

Grappig om te zien dat ze alleen een Combi nog mogen uitbrengen ivm de hatchback van de Polo.
 

LenK

Forumguru
Misschien dat een hatchback door de idiote milieuregels net aan de andere kant van de streep uitkwam waardoor ie fiscaal minder bevoordeeld wordt.
Dan zou je de rare situatie krijgen dat de combi goedkoper in de prijslijst staat dan de hatchback.
 

Falcon

Donateur
Wat je daar zegt slaat voor mij als l*l op een drumstel.. Hou kan de hatchback nu anders uitvallen dan de combi?

- Minder gewicht
- Minder weerstand

Nee dat zie ik niet als reden
 

Captain Hook

Forumguru
Ook frappant:
Als je kijkt naar de technische gegevens van de Fabia, dan heeft de combi een lagere luchtweerstand dan de hatchbak uitvoering!

Dat maakt het ook makkelijker om het stationwagen model gunstigere verbruikscijfers te laten halen.
 

Hetzer

Forumguru
Hatchback greenline komt overigens wel in september, welk label en welke prijs is niet bekend
 

WillemJan

Forumguru
@WillemJan : Gauw die Audi dumpen en deze bestellen !!!
Zou geweldig zijn toch ?
Onnodig om te vertellen: helemaal mee eens. Ik heb de auto alweer op het elektronische prikbord van mijn werkgever gezet. En nu maar kijken of iemand hem graag wil hebben. Als het net zo lang duurt als bij mijn S2, dan mag ik nog ca 3 maanden wachten. En ik heb concurrentie.
Helaas kan ik de Audi niet zomaar inleveren en een andere auto bestellen. Anders had ik dat meteen gedaan en stond ik nu bij de dealer.

Groetjes... Willem-Jan
 

van_der_P

Senior Member
Fabia Combi Greenline met DSG-versnellingsbak, dat zou de ideale combinatie zijn. Dan stond ik vanmiddag al bij de dealer.
Komt die uitvoering in de toekomst ? Wie weet dat.
 

Wasmachineman

Forumguru
In de toekomst zak dat zeker mogelijk zijn. Kijk maar naar de Golf, die heeft tdi met dsg nu nog in 20% bijtelling. Die zitten ook niet stil dus er zal zeker getest worden in een nog zuiniger uitvoering. En dsg schakelt gewoon top. In de benzine golf is er een uitvoering 1.t tsi met dsg in de 20% bijtelling terwijl de 1.4 tsi handbak in de 25% bijtelling valt.
 

van_der_P

Senior Member
De bijtelling maakt mij niks uit, ik moet de auto van voor tot achterbumper zelf betalen.
En dan is het best een smak geld.
Ik hou van moderne techniek en vind het prettig als dat ook nog te betalen is. Vandaar die interesse voor die Greenline met eventueel DSG.
 

fabtdi

Lid
Dat ie snel kwam wist ik in januari al. Mijn garage adviseerde me toen al om mijn nog geen 2 jaar oude fabia 1.9 tdi acuut in te ruilen (nog geen 60.000 km gereden) of nog minimaal 3 jaar door te rijden. Ik heb de Fabia toen ingeruild voor een nieuwe Yeti (die komt volgende week :-) )

Mijn Fabia was overigens verrassend snel weer verkocht en wordt vandaag afgeleverd aan de nieuwe eigenaar. Ik ben echter bang dat de inruilprijzen voor met name de diesel Fabia's nu een duikvlucht gaan maken.

Bij de garage hadden ze al het idee dat het goedkoper zou zijn in januari een diesel fabia in te ruilen voor een yeti en die eventueel een jaartje later weer in te ruilen voor een Fabia. zou minder afschrijving opleveren dan een jaar doorrijden met de fabia :(
 

LenK

Forumguru
Bij de garage hadden ze al het idee dat het goedkoper zou zijn in januari een diesel fabia in te ruilen voor een yeti en die eventueel een jaartje later weer in te ruilen voor een Fabia. zou minder afschrijving opleveren dan een jaar doorrijden met de fabia :(
Geloof je het zelf ?
 

fabtdi

Lid
Nee !!
Maar de inruilprijs was goed en om gezondheidsredenen was de overstap naar een auto met hoge instap toch al gepland.
Maar dat de inruilprijzen voor de Fabia nu een tik krijgen staat wel vast. Wie heeft er liever een gebruikte diesel terwijl er voor het zelfde geld een nieuwe gekocht kan worden.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

LenK

Forumguru
Maar zo'n 1.2 diesel is niet echt een alternatief voor een 1.9. Dus zal wel meevallen met de extra afschrijving.
 

Wallie

Lid
Mah, met het bijtellingsvoordeel ruil ik met plezier mijn 1.9TDI in voor een 1.2...

Maare, heeft iemand al een complete lijst van wat de uitvoering inhoudt, of er een business uitvoering van is, en wat de opties zijn?
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb er inmiddels vandaag 1 bestelt!!!!

standaard uitrusting , extra boven de Facelift Go en Comfort

-afstandbed. en centrale deurverg
-audi-pack2
-boord computer
-cruise-contr
-externe audio aansluiting
-delen neerklabare achterbank
-hoogte verstelbare stoelen
-halogeen projector lampen
-mistlampen
-8x speakers
-15 antares, met energy saver banden
-sportonderstel
-start en stop systeem
-opbergvakken in stoelen
-zilver kleurige accenten int.
-zwarte stootlijsten op portieren
-buiten spiegel in carrosserie kleur en electrisch en verwarmbaar
-esp en asr
 
Bovenaan Onderaan