Kapje in achterbumper afnemen (afneembare trekhaak)

Heb enkele maanden geleden mijn afneembare trekhaak van mijn Roomster afgenomen.
Daarna netjes het kapje erop geplaatst. Heb volgende week mijn trekhaak nodig en wilde die dus
monteren maar geraak niet verder dan een poging het kapje er fatsoenlijk af te krijgen.
Heb het haakje gebruikt zoals vermeld in de handleiding maar dat ding zit verdorie goed vast
en ben bang dat ik de lak van het kapje beschadig als ik teveel kracht zet...

Iemand ervaring mee?

Bedankt voor de reacties. Heb al wel gelezen over mensen die dat kapje verloren omdat het niet stevig genoeg vast zat maar het omgekeerde probleem is blijkbaar toch minder voorkomend :banghead:

Ben uiteindelijk toch maar even langs de garagist geweest.
Die heeft me in 2 seconden laten zien hoe het moet. Eigenlijk gênant simpel maar zo lekker totaal niet zoals beschreven in de handleiding... Misschien omdat ik een Roomster Scout model heb. In plaats van het klepje los te wrikken zoals aangegeven in de handleiding, is het gewoon een kwestie van de twee zwarte kunststof dopjes met het speciaal meegeleverde schroefkopje een kwartslag te draaien. Die dopjes staan ook niet afgebeeld in de handleiding en het bijbehorende schroefkopje ook niet.

Nu goed, de trekhaak steekt erop :tegek:

Dacht de oplossing toch nog even hier te delen mocht er iemand zich in de toekomst nog eens dezelfde vraag stellen.
Of ik ben natuurlijk gewoon de enige sukkel die de handleiding leest...

Nog zo n leuk staaltje slordige handleiding: staat in er in het begin bij het monteren van de trekhaak: het rode stipje op het sleutel is zichtbaar in open stand (op andere kant van sleuteltje een groen stipje). En dan iets verder: draai het sleuteltje 180 graden naar gesloten toestand zodat het rode stipje te zien is.... :pieker:
It's magic!

EdZ

Donateur
Jammer voor je dat ik net op vakantie was en nu pas terug....ik heb ook een scout-uitvoering en wist dat van die schroefjes ;)

Bovenaan Onderaan