Karoq 1,5 sportline 2020 gekocht

Dickson

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum omdat ik de Karoq nog maar 4 dagen in bezit heb.
Graag zou ik van de echte kenners willen weten of de 1.5 altijd cilinder uitschakeling heeft/hoe je dat kan zien of testen en gemiddelde verbruik van deze auto.
Andere vraag is: wie er kennis of ervaring heeft met dakdragers die hier op passen.

Groet,
Dickson

• Leuk
Waarderingen: CDO

Pendragon

Donateur
In een 2020 Karoq zou je bij het uitschakelen een Eco melding in je scherm zien (dat had ik) wanneer er 2 uitgeschakeld zijn. In de nieuwe Karoq is het er niet meer, maar werkt het wel. Je merkt er niets van.

LdR

Lid
Dakdragers zijn er in genoeg varianten te vinden. Ik heb zelf de Thule Wingbar evo in de kleur zwart. Dit staat erg mooi bij de zwarte accenten en dakrails van de sportline. Ik moet alleen nog zelf testen of het panorama dak ook open kan bij bevestiging.
Er is ook een EDGE variant maar daarvan is de railbreedte korter en past bij mij de fiets niet meer naar de dakkoffer.

hemi24

Forumguru
Je krijgt inderdaad de melding op het scherm tussen je klokken, of in je virtual cockpit; afhankelijk van wat je hebt.
De 150 pk versie heeft altijd cilinderuitschakeling; 130 pk variant is (in NL) niet geleverd in de Karoq.

Dickson

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.
Ben wel benieuwd welke melding ik dan in mijn dashboard krijg.
Heb een Karoq met digitaal dashboard maar nog geen melding gehad of het moet zijn het groene symbooltje in de vorm van een blad.

Ook de reactie van de dakdragers: ik zie ook op internet dragers die precies tussen de dragen gaan en best een sportief uiterlijk geven maar denk dat deze te dicht boven het dak liggen (heb geen open dak)

hemi24

Forumguru
Eco met een rond pijltje eromheen inderdaad.

Misschien overbodig, maar enkel als je rijdt, de motor goed op temperatuur is en het toerental en de belasting tussen bepaalde waarden zit…

Zet je weergave eens op actueel verbruik, dan komt de tekst ook in beeld te staan.

EdK

Forumguru
Weet wel dat in mijn unit er ergens een instelling was waar ik ecco meldingen kon aan en uitzetten.
En die heb ik toen heel snel uitgezet !
Reden ? Wel als ik met me raampje een stukje open reed dan kreeg ik al een melding dat dit extra brandstof zou kosten.
En als je die melding elke keer weer krijgt .............. tsja werd ik niet vrolijk van !
Dus toen ik opeens die mogelijkheid van uitzetten tegenkwam in de instellingen , heb ik die dus ook snel uitgezet....
Met me verbruiksmeter 1 op xx zie ik wel of ik die dag een zuinige of minder zuinige rit heb gemaakt...... :koffie:

Bovenaan Onderaan