Karoq occasion - gebruikersprofielen?

Hoi allen,

Deze week eigenaar geworden van een mooie SKODA KAROQ 1.5 TSI STYLE BUSINESS uit 2017 met DSG automaat, pano dak en elektrische verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie.

Nu zijn wij de 2e eigenaar en hebben we 2 sleutels erbij gekregen. Keyless entry werkt en ook het instellen van de stoel met de geheugentoetsen. Ik lees alleen in de gebruikershandleiding en ook her en der op dit forum dat je gebruikersaccounts kan instellen, en dat die gekoppeld worden aan je sleutel; zodat als jij de deur opent met jouw sleutel, de stoel, spiegels en andere instellingen op jouw stand worden gezet. Dit krijg ik niet voor elkaar.

In de instellingen van de auto kan ik in het menu bij ‘Wagenstatus’ niet het icoontje zien wat de gebruikersaccount-instellingen zou moeten openen. En als ik de auto binnenstap of start staat er ook niet ‘welkom gebruiker/naam’ ofzo. Wat kan hier aan de hand zijn? Moet je een Skoda connect account hebben om deze functionaliteit te gebruiken? Of moet ik via een reset de instellingen van de vorige eigenaar nog ergens resetten?

Alle hulp welkom!

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk is jouw auto niet geleverd met de optie. “personalisatie“.
Kan wel naderhand gecodeerd worden met VCDS…

Sauce

Actief lid
Ik denk dat je met 1 sleutel moet ontgrendelen en je instellingen doen. Daarna terug vastgrendelen en wegstappen met sleutel 1. Dan sleutel 2 erbij halen, ontgrendelen en je instellingen aanpassen. En dan terug vastgrendelen.
De profielen zijn bv de radio favorieten of laatst geweten stand van de elektrische bestuurder stoel.

Dank! Ik zal sowieso de methode van Sauce proberen.
Hoop dat ik wel ook in instellingen menu via 'Personalisatie' aanpassingen kan maken. Hoe werkt dat concreet met VCDS?

hemi24

Forumguru
@BlueSky: methode van @Sauce gaat waarschijnlijk niet werken, aangezien jij een Karoq hebt met een MIB2,5 systeem en niet met een MIB3 systeem…

Als je wel de optie “personalisatie” al in het instellingen menu hebt staan, zijn er twee mogelijkheden:
1. Iemand heeft het al gecodeerd in jouw wagen;
2. Jouw auto heeft ook een Drive Mode knop én je hebt de bijbehorende 3e sleutel niet gekregen… (dat zat namelijk toen in één en dezelfde optie)

Antera

Donateur
Je moet eens kijken of je de optie personalisatie hebt.

Als je dat hebt kan je de sleutels afzonderlijk koppelen en diverse instellingen ook.

En dan moet je het idd doen zoals @Sauce meld en let wel andere sleutel uit de buurt van de auto houden.

Daarnaast ook je instellingen goed zetten in de personalisatie. Post hier anders even de fotos van de instellingen. Laatst was er hier ook iemand kreeg het ook niet voor elkaar en na mijn advies bepaalde instellingen te doen wel

Bovenaan Onderaan